بازدید 5340

فهرست ناکامان شیاطین سرخ

یورو اسپورت از شش بازیکنی نوشت که در منچستر‌یونایتد عملکرد ضعیفی داشتند آن هم در شرایطی که در تیمی غیز از منچستر درخشش خوبی داشتند. جالب آن که کریستیانو رونالدو، گرانقیمت‌ترین بازیکن حال حاضر جهان که با رقمی نجومی اولدترافورد را به مقصد سانتیاگو برنابئو ترک کرد، در این فهرست جای ندارد!
کد خبر: ۴۵۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷ 18 December 2014
یورو اسپورت از شش بازیکنی نوشت که در منچستر‌یونایتد عملکرد ضعیفی داشتند آن هم در شرایطی که در تیمی غیز از منچستر درخشش خوبی داشتند. جالب آن که کریستیانو رونالدو، گرانقیمت‌ترین بازیکن حال حاضر جهان که با رقمی نجومی اولدترافورد را به مقصد سانتیاگو برنابئو ترک کرد، در این فهرست جای ندارد!

به گزارش ایسنا، رادامل فالکائو کلمبیایی که درخشش خوبی در اتلتیکومادرید و موناکو داشت از ابتدای این فصل به جمع نفرات منچستر‌یونایتد اضافه شد ولی به هیچ وجه نتوانست درخشش خوب خود را تکرار کند. بازی های ضعیف فالکائو بهانه ای شد تا یورو اسپورت در گزارشی 6 بازیکن ناکام را در منچستر‌یونایتد معرفی کند.

گاهی اوقات یک بازیکن در تیمی فرصت بازی کافی به دست نمی‌آورد و کادرفنی او را در ترکیب اصلی قرار نمی‌دهد و یا کمتر به او فرصت بازی می‌دهد. بازیکن تیمش را ترک می کند و به ستاره تیم دیگر تبدیل می شود. همین مساله باعث می‌شود که باشگاه سابق او پشیمانی شده و حسرت بازیکن سابقش را بخورد؛ حسرت این که چرا به راحتی از ستاره خود دست کشید. موضوعی که به نظر می‌رسد قرار است برای رادامل فالکائو نیز تکرار شود. پیش از حضور این بازیکن کلمبیایی، چند بازیکن بزرگ در منچستر درخشش نداشتند ولی با رفتن به تیم های دیگر به بازیکنان بزرگی تبدیل شدند. موضوع فالکائو البته کمی فرق می‌کند. او قبل از منچستر نیز بازیکن بزرگی بود ولی در این تیم انگلیسی خوب کار نمی کند تا زمزمه های جدایی او به گوش برسد.

تیم ملی فوتبال جوانان فرانسه با درخشش کاپیتان جوان خود، "پل پوگبا" که فرگوسن در موردش بی‌مهری کرد، قهرمان جام‌جهانی جوانان شد. درخشش پوگبا در تیم ملی فوتبال جوانان فرانسه و یوونتوس باعث شد تا سایت یورو اسپورت در گزارشی از پنج بازیکن که منچستریونایتد به راحتی آنها را از دست داد، رونمایی کند.

پل پوگبا

پوگبا در جام‌جهانی جوانان ترکیه در خط میانی فرانسه خیره‌کننده ظاهر و به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد تا بار دیگر سران منچستریونایتد از فروش او به یوونتوس ابراز پشیمانی کنند. این هافبک 20 ساله تابستان سال گذشته بعد از خودداری از تمدید قراردادش شیاطین سرخ را ترک کرد و به یوونتوس پیوست. او از فرگوسن سرمربی آن وقت منچستر خواست در ترکیب اصلی‌ قرارش دهد ولی فرگوسن حاضر نشد به این بازیکن جوان بیشتر بازی بدهد. همین مساله باعث شد پوگبا آهنگ جدایی سر دهد و راهی تورین شود و برای بیانکونری‌ به میدان برود.

پوگبا در یوونتوس خیلی زود جا افتاد و به ستاره خط میانی تیمش تبدیل شد. او در 27 بازی برای یوونتوس در رقابت‌های سری A به میدان رفت و پنج گل هم به ثمر رساند که برای یک هافبک آمار خوبی است. او در لیگ قهرمانان اروپا هم هشت بار برای تیمش بازی کرد و نشان داد که چه هافبک توانایی است. منچستریونایتد یک سالی است که پوگبا را فروخته ولی تاکنون نتوانسته جانشین شایسته‌ای برای او پیدا کند. می‌توان گفت که پاشنه آشیل منچستریونایتد هم در همین پست است؛ چرا که فلچر مدت‌هاست آسیب دیده و کلورلی و آندرسون هم عملکردی پرنوسان داشته‌ و نتوانسته‌اند، وظایف یک هافبک شش دانگ را به خوبی انجام دهند.

پوگبا با پیوستنش به یوونتوس به منچستری‌ها ثابت کرد که در فروش او اشتباه کرده‌اند. عملکرد خوب این بازیکن بلندقد در بیانکونری‌ باعث شد تا رئال‌مادرید هم به جذب او علاقه داشته باشد و حتی برای پدر او هواپیمای اختصاصی بفرستد تا برای مذاکره به مادرید برود. پوگبا تنها بازیکنی نیست که منچستریونایتد در استفاده از او کوتاهی کرد و بعدها از ته دل احساس پشیمانی کرد.

جراد پیکه

پیکه زمانی که در منچستریونایتد توپ می‌زد گمنام بود. او در جمع شیاطین‌سرخ کمتر فرصت بازی پیدا کرد و در چهار سال حضورش در اولدترافورد تنها در 20 بازی آن هم به صورت نصف و نیمه به بازی گرفته شد. او با پیراهن شیاطین‌سرخ تنها دو گل به ثمر رساند که آن هم در لیگ قهرمانان اروپا بود. این مدافع تنومند در سال 2008 در حالی که تنها 21 سال بیشتر نداشت از منچستریونایتد جدا و راهی نوکمپ شد تا با پیراهن آبی - اناری‌ها فصلی نو و پر بار را در تاریخ فوتبالی خود ثبت کند. پیکه در تیم گوآردیولا خیلی زود جا افتاد و با توانایی بالا در حمل توپ و بازی هوایی و روی زمین به یکی از مهره‌های اصلی تبدیل شد. او در بارسلونا به هر آنچه می‌خواست دست یافت. البته باید گفت که شایستگی این همه افتخار را هم داشت؛ چرا که همه فاکتورهای یک مدافع خوب را داشت.

منچستریونایتد تنها با پنج میلیون یورو حاضر شد، پیکه را به آبی - اناری‌ها بفروشد. این مدافع جوان با بازی‌های زیبای خود باعث شد تا فرگوسن در دل ابراز پشیمانی کند، هر چند هیچگاه آن را به زبان نیاورد.

روی کین

این هافبک ایرلندی در سال 1993 از ناتینگهام‌فارست جدا شد تا افتخار پوشیدن پیراهن‌شیاطین سرخ را به دست آورد. او در 12 سالی که با پیراهن منچستر بازی کرد، به نوعی خط میانی یونایتدها را بیمه کرد و به چهره محبوب اولدترافورد تبدیل شد. عملکرد خوب روی کین در منچستریونایتد باعث شد تا بسیاری از او به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ منچستریونایتد سخن به میان آورند. عملکرد کین نوسان نداشت و ثبات و جنگندگی شاخصه اصلی بازی او بود.

2005 سال خوبی برای روی کین نبود. او با فرگوسن دچار مشکل و اختلاف بین آنها علنی شد. کین به انتقاد از بازیکنان جوان منچستریونایتد پرداخ. موضوعی که باعث عصبانیت فرگوسن شد. فرگی در سال‌های متوالی حضورش در این تیم ثابت کرده که هیچ اختلافی را نمی تواند تحمل کند. این موضوع درباره روی کین، کاپیتان تیم هم درست بود چرا که او هم در فصل جابه‌جایی زمستانی از تیم محبوبش جدا شد و به سلتیک گلاسکو رفت تا هواداران شیاطین‌سرخ بار دیگر حسرت جدایی چهره محبوب خود را بخورند. منچستریونایتد با جدایی کین نتوانست جانشینی مناسب برای او پیدا کند. هر چند فلچر و مایکل کریک تا حدودی میانه میدان را سر و سامان بخشیدند اما با روی کین و روحیه جنگندگی او فاصله زیادی دارند.

روی کین تنها شش ماه پس از جدایی از منچستریونایتد برای همیشه کفش‌هایش را آویزان کرد. جدایی از منچستریونایتد او را در غم فرو برد و باعث شد در اوج قید فوتبال را بزند. خود او می‌گوید: وقتی از منچستریونایتد جدا شدم، احساس کردم که باید خداحافظی کنم. بعد از آن روز عشق به فوتبال در من مرد.

یاپ استام

با حضور این مدافع هلندی، خط دفاعی منچستریونایتد از استحکام بالایی برخوردار بود. استام مدافعی با توانایی‌های بالا بود و فرگوسن با جذب او به خود می‌بالید. استام در کتابی که درباره زندگی خود نوشت، اظهارات عجیبی داشت. او به انتقاد از باشگاه منچستریونایتد و هم‌تیمی‌هایش پرداخت. حرف‌های غیرمنتظره این مدافع هلندی باعث شد تا از چشم فرگوسن بیفتد و در سال 2010 در ازای 16 میلیون پوند او را به لاتزیو بفروشد. استام تنها بازیکنی بود که فرگوسن به صراحت از فروشش ابراز پشیمانی کرد: فروش استام بزرگ‌ترین اشتباه دوران مربیگری‌ام در منچستریونایتد بود. احساس کردم که 16 میلیون پوند برای یک مدافع 29 ساله که تازه از آسیب‌دیدگی‌ رهایی یافته بسیار خوب است و نمی‌توان آن را رد کرد. احساس کردم که استام از روزهای اوج خود به دور افتاده و افت کرده است اما باید اعتراف کنم که از نظر فوتبالی فروش او اشتباه بزرگی بود.

رود فان‌نیستلروی

منچستریونایتد به میدان رفت، 150 گل به ثمر رساند. این آمار نوید یک مهاجم کلاس بالا را برای فوتبال اروپا می‌داد اما او هم طاقت بدخلقی و سخت‌گیری‌های فرگوسن را نداشت و در سال 2006 در حالی که بهترین گلزن تیمش بود به رئال‌مادرید پیوست. نیستلروی در آخرین فصل حضورش در منچستریونایتد در 35 بازی 21 گل به ثمر رساند اما این آمار هم باعث نشد تا فرگوسن او را به رئال‌مادرید نفروشد.

بهترین گلزن منچستریونایتد پس از فروش نیستلروی، کریستیانو رونالدو بود که تنها 17 گل به ثمر رساند که این هم به خوبی نشان می‌داد باز هم محاسبات فرگوسن اشتباه از کار درآمده است. نیستلروی در سال 2006 در حالی که 30 ساله بود، به رئال‌مادرید رفت و در این تیم نشان داد که چه مهاجم بزرگی است. او در 37 بازی که با پیراهن کهکشانی‌ها به میدان رفت، 25 گل به ثمر رساند تا علاوه بر هموار کردن راه قهرمانی برای رئال‌مادرید عنوان "پی چی چی" را هم به دست آورد.

رادامل فالکائو

برخلاف پنج گزینه بالا، رادامل فالکائو بازیکنی بوده است که در تیم های چون آتلتیکومادرید و موناکو درخشید و سپس به منچستر‌یونایتد آمد ولی به هیچ وجه در این تیم انگلیسی روبرو نبوده است و برای انتخاب به عنوان بدترین خرید سال باید با ماریو بالوتلی رقابت کند. ادامه مصدومیت های فالکائو در منچستر و نمایش ضعیف او باعث شد تا فان خال برای اولین بار اعلام کند او فصل آینده در منچستر نخواهد بود و به تیم دیگری خواهد رفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر