بازدید 3560

نماینده افراطی هلند محاکمه می شود

'گیرت ویلدرز' نماینده راست افراطی هلند که سابقه اهانت به اسلام را نیز دارد، به خاطر گسترش نفرت و خارجی ستیزی در دادگاه لاهه محاکمه می شود.
کد خبر: ۴۵۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵ 18 December 2014
'گیرت ویلدرز' نماینده راست افراطی هلند که سابقه اهانت به اسلام را نیز دارد، به خاطر گسترش نفرت و خارجی ستیزی در دادگاه لاهه محاکمه می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستان لاهه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: 'دادستان عمومیِ لاهه، گیرت ویلدرز (Geert Wilders) را به اتهام اهانت به گروهی از مردم بر اساس نژاد و برانگیختن تبعیض و نفرت، مورد پیگرد قرار خواهد داد.'

دادستان لاهه تاکید کرده که سیاستمداران آزادند دیدگاه هایشان را بیان کنند، اما این آزادی با اصل 'ممنوعیت تبعیض' محدود می شود.

پیگرد 'ویلدرز' به سخنان او در تظاهرات 19 مارس (پس از انتخابات محلی در هلند) مربوط است؛ وی در این سخنرانی، از هوادارانش پرسید 'آیا مراکشی های بیشتری را در شهر و کشورتان می خواهید یا مراکشی های کمتری؟' و وقتی هوادارانش فریاد زدند 'کمتر، کمتر'، وی با لبخند پاسخ داد 'ترتیب آن را خواهیم داد.'

پس از این سخنان، شش هزار و چهارصد دادخواست علیه گیرت ویلدرز در دادگستری لاهه اعلام وصول شد.

ویلدرز به خاطر سخنرانی های ضداسلامی اش شهرت دارد؛ وی در یک گستاخی آشکار، قرآن کریم را به زندگینامه آدولف هیتلر (Mein Kampf) تشبیه کرده و اسلام را دین فاشیسم نامیده بود.

این درحالی است که دادگاهی در هلند در سال 2011 ویلدرز را به خاطر اهانت به اسلام مجرم نشناخت؛ در قانون هلند، انتقاد از ادیان آزاد است، اما نمی توان علیه اقوام سخن گفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل