بازدید 3879

اعتراض آنجلینا جولی به شکنجه‌های سیا

آنجلینا جولی بازیگر و کارگردان در واکنش به گزارش شکنجه در سازمان امنیت آمریکا گفت ما باید نسبت به رفتارمان مسئول باشیم و بدانیم جهان اجازه دارد ما را برای اشتباه‌هایمان مواخذه کند.
کد خبر: ۴۵۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶ 18 December 2014
آنجلینا جولی بازیگر و کارگردان در واکنش به گزارش شکنجه در سازمان امنیت آمریکا گفت ما باید نسبت به رفتارمان مسئول باشیم و بدانیم جهان اجازه دارد ما را برای اشتباه‌هایمان مواخذه کند.

به گزارش مهر به نقل از بی‌بی‌سی، آنجلینا جولی گفت آمریکا باید راهی پیدا کند که با سیاست شکنجه مقابله کند.

او همچنین اشاره کرد هر کشوری که به سمت دموکراسی حرکت می‌کند باید به عنوان یک الگو مورد توجه قرار بگیرد.

این واکنش پس از گزارشی که هفته پیش منتشر شد و نشان داد پس از 11 سپتامبر موارد خشونت بار و خونینی از شکنجه توسط سیا اعمال شده، ایجاد شد.

جدیدترین فیلم جولی «شکسته نشده» داستان لوییس زامپرینی قهرمان المپیک را روایت می کند که در جنگ جهانی دوم در زندانی در ژاپن اسیر بود و شکنجه‌های سختی را تحمل کرد.

جولی گفت: دلایل زیادی برای مقابله با شکنجه وجود دارد. از جمله این که ما معاهده ژنو را پذیرفتیم و باید به آن وفادار بمانیم. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که قوانین را بشکنیم و به روش خودمان عمل کنیم و باور داشته باشیم که رفتار ما بر دیگران تاثیر ندارد و آنها مجاز نیستند ما را مواخذه کنند.

او گفت: ما باید خودمان را برای کاری که انجام می دهیم و رفتارمان مسئول بدانیم و اگر می خواهیم از رهبران جهان باشیم، باید کار درست را انجام دهیم و انتخاب های درست بکنیم. اگر ما می خواهیم رفتاری درست داشته باشیم باید راهش را درست انتخاب کنیم.

این بازیگر که سال 2001 سفیر حسن نیت سازمان ملل شد، با مهاجران زیادی در سودان، پاکستان و افغانستان دیدار کرد.

در سال 2012 او به عنوان مامور ویژه سازمان ملل در سطح دیپلماتیک بر بحران وسیع حاصل از جابجایی توده های وسیع مردم تمرکز کرد.

این در حالی است که کمیته تحقیق ویژه سنای آمریکا در گزارش خود فاش کرده که سیا از تکنیک های شکنجه برای مظنونان به تروریسم استفاده کرده است.

همچنین فاش شده که سیا به ندرت برای چنین رفتارهای خشونت باری مورد مواخذه قرار گرفته است.

اوباما در سال 2009 دستور داد تا همه این رفتارهای خشونت آمیز قطع شود و دستورهای جدید برای اطمینان از قطع این روند را صادر کرد.

در مصاحبه هفته پیش رییس جمهوری آمریکا گفته شد فشارهای پس از 11 سپتامبر باورپذیر نیست اما این ما را معاف نمی‌کند که در جستجوی آنچه در این زمینه اتفاق افتاد نباشیم و جلوی تکرار آن را در آینده نگیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر