بازدید 5013

شیوع ایدز در بین زنان معتاد خراسانی

متاسفانه شیوع ایدز در بین زنان مصرف‌کننده معتاد استان نسبت به مردان معتاد بیشتر است.
کد خبر: ۴۵۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴ 18 December 2014
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: متاسفانه شیوع ایدز در بین زنان مصرف‌کننده معتاد استان نسبت به مردان معتاد بیشتر است.

سرهنگ ماشاءالله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خراسان، با بیان اینکه ریشه بیماری هپاتیت و ایدز، تزریق با سرنگ آلوده است، اظهار کرد: خانم‌ها به دلیل مشکلات بهداشتی که دارند بیشتر در معرض ایدز قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برخی زنان معتاد درآمد خود را از طریق برقراری رابطه نامشروع تامین می‌کنند که این امر موجب انتقال بیماری ایدز می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته مصرف‌کنندگان بیشتر تزریقی بودند و از سرنگ مشترک استفاده می‌کردند و همین امر سبب شد ایدز به تدریج در کشور ما شیوع یافت. اقداماتی مانند ارائه سرنگ و الکل رایگان در مراکز «دی.آی.سی» بهزیستی (مرکز ترک اعتیاد)، توزیع سرنگ و وسایل لازم برای رابطه جنسی در مناطق آلوده شهر موجب کاهش میزان بیماری ایدز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زندان‌ها شاهد انتقال ایدز نیستیم، تصریح کرد: در زندان مشهد، کلینیک مثلثی برای انجام اقدامات و آموزش‌هایی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تقریبا تمامی مصرف‌کنندگان زن متجاهر در مشهد حداقل یک یا دو مرتبه توسط نیروی انتظامی به مرکز ماده 16 زنان معرفی شده‌اند، تعدادی از این زن‌ها به آغوش خانواده خود بازگشته اما برخی از آنان خانواده و سرپناهی نداشته و به همین دلیل به شغل سابق و اعتیاد بازمی‌گردند.

صادقی اضافه کرد: اخیرا دو شلتر(محلی برای استراحت زنان معتاد در شب) در بلوار توس مشهد راه‌اندازی شده است که هر یک از آنها حدود 50 نفر ظرفیت پذیرش دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار