بازدید 2875

استقبال خالد مشعل از حکم دیوان عدالت اروپا

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن استقبال از حکم دیوان عدالت اروپا در رابطه با حذف نام این جنبش از لیست سیاه اتحادیه اروپا، گفت که اروپا با این اقدام، اشتباه قبلی خود را جبران کرد.
کد خبر: ۴۵۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۴ 18 December 2014
رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن استقبال از حکم دیوان عدالت اروپا در رابطه با حذف نام این جنبش از لیست سیاه اتحادیه اروپا، گفت که اروپا با این اقدام، اشتباه قبلی خود را جبران کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل شامگاه چهارشنبه در گفتگو با پایگاه 'میدل ایست مانیتور' اظهار کرد که اقدام قبلی اروپا مبنی بر قرار دادن حماس در لیست سیاه نه تنها با استناد به حقایق و واقعیت ها انجام نشده بود، بلکه این اقدام نقض صریح قوانین بین المللی بود و با مبانی و اصولی که متضمن حق ملت ها برای مقاومت در برابر اشغالگری است، تناقض داشت.

وی تاکید کرد: به نفع اتحادیه اروپا است که همسو با قوانین بین المللی و مبتنی بر معیارهای واضح و شفاف حرکت کند و فریب گمراه سازی های دشمن صهیونیستی که به هر شیوه ممکن می خواهد جامعه بین الملل را با خود همراه سازد، نخورد.

خالد مشعل کشورهای اروپایی را به همسویی با حکم دیوان عدالت اروپا و اتخاذ تدابیر لازم برای حذف حماس از لیست سیاه خود و احترام به خواست و اراده ملت فلسطین فراخواند.

رییس دفتر سیاسی حماس ابراز امیدواری کرد که جامعه بین الملل از جمله آمریکا زمام امور را به دست گرفته و اشتباهات گذشته خود را که همه می دانند تحت فشارهای رژیم صهیونیستی انجام گرفته است، جبران کنند.

خالد مشعل گفت: در طول 27 سالی که حماس تاسیس شده تا به امروز، مقاومت و مبارزات این جنبش تنها در داخل اراضی اشغالی و علیه دشمن غاصب صهیونیستی بوده است.

«...این حق طبیعی برای حماس و همه طرف هایی است که تحت اشغالگری واقع شده اند و تمامی ادیان آسمانی و قوانین بین المللی نیز بر این حق تاکید دارند، همانگونه که در نقاط مختلف دنیا ملت ها به مبارزه با قدرت های استعمارگر و اشغالگر به مبارزه برخاسته اند.»

مشعل اظهار کرد که حکم امروز دیوان عدالت اروپا همراه با دیگر اقداماتی که در هفته های گذشته از سوی کشورهای اروپایی انجام شده، از جمله شناسایی کشور فلسطین از سوی سوئد و بسیاری کشورهای دیگر، اقدامی بسیار مهم است که باید به آن جامه عمل پوشاند و اشتباه و ظلم تاریخی صورت گرفته در حق ملت فلسطین را جبران کرد.

وی تاکید کرد: 'ملت فلسطین و دیگر ملت های جهان که تحت اشغال قرار گرفته اند، امیدوارند روزی بیاید که جامعه بین الملل به ویژه قدرت های بزرگ جهان به حقیقت دست یافته و تروریست های واقعی و طرف هایی را که علیه بشریت می جنگند، بشناسند، زیرا این طرف ها جنایت های وحشیانه ای را در مقابل دیدگان جهانیان علیه ملت های مظلوم مرتکب شده اند بدون اینکه حتی بازخواست و یا محاکمه شوند و در راس تمامی این تروریست ها، رژیم اشغالگر قدس قرار دارد.'
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها