بازدید 6682

رونمایی از «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای»

مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱ 18 December 2014
مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد.

به گزارش فارس، مراسم رونمایی از کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» امشب در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان، دانشجویان و دانش‌پژوهان حوزوی و دانشگاهی در این مراسم حضور داشتند.

این کتاب در گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به همت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا به رشته تحریر درآمده است.

حجت‌الاسلام سید محمد ایزدهی دبیر مراسم در ابتدا به سخنرانی پرداخت و گفت: پنج گروه تخصصی در پژوهشکده نظام‌های سیاسی این پژوهشگاه فعالیت می‌کنند که اساتید برجسته‌ای در آنها عضویت دارند.

وی افزود: این کتاب زاده ایده‌ای بود که درصدد نگاشتن فلسفه‌ جامع سیاسی رهبر معظم انقلاب است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد میراحمدی، رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه سخنرانی کرد و گفت: در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه، انجمن مطالعات سیاسی نمادی از این وحدت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اعضای این انجمن که دارای مطالعات دانشگاهی و حوزوی هستند خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، این انجمن رتبه نخست علمی را در میان همه انجمن‌های حوزه کسب کرده است.

علیرضا صدرا عضو هیئت علمی دانشگاه دانشگاه تهران سخنران بعدی بود؛ وی با بیان اینکه امروز عربستان سعودی خود را مدعی اسلام ناب می‌داند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آنها فقط پوسته اسلام را می‌بینند ولی هسته اصلی دین را که تحول‌آفرین است درک نمی‌کنند؛ امام راحل نظام جمهوری اسلامی را تاسیس و تثبیت کردند و این کار را به وسیله وارد کردن حکمت متعالیه در حکومت انجام دادند و امروز هم شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب، همان راه را ادامه داده‌اند.

وی افزود: حکمتی مدون، نوین و پیشرفته توسط امام راحل آغاز شده که بنیادین بوده و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به جامعیت، راهبردی بودن و تخصصی بودن اشاره کرد؛ اندیشه تمدنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تداوم بخش اندیشه تاسیسی امام راحل محسوب می‌شود.

پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مهاجرنیا، دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه طی سخنانی خاطرنشان کرد: کتاب فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای محصول سال‌ها مطالعه بوده و پنج حوزه فلسفه، کلام، جامعه‌شناسی، اندیشه و روابط بین‌الملل را در بر می‌گیرد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این کتاب مختصر بودن ولی جامعیت در مورد بسیاری از مباحث فلسفه سیاسی است؛ عدالت یکی از عناصر کلیدی جامعه اسلامی در فلسفه سیاسی رهبر معظم انقلاب است و امنیت هم همین ویژگی را دارد و بلکه مهمتر است زیرا اگر امنیت وجود نداشته باشد جامعه از دست می‌رود.

حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور سخنران ویژه این مراسم بود؛ وی در این مراسم گفت: در مورد شخصیت‌شناسی برخی مواقع حجاب معاصرت و گاهی شرایطی که خود آن شخص علاقه ندارد توسط دیگران در مورد او کتاب‌هایی نگاشته شود این مسئله وجود دارد که همه ابعاد شخصیتش به درستی شناخته نمی‌شود.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در روایتی تعبیر زیبایی دارند به این معنا که این پرچم را کسی نمی‌تواند بردارد مگر با دو خصوصیت که شامل صبر و استقامت و همچنین بصیرت می‌شود و امروز در شرایطی به سر می‌بریم که رهبر معظم انقلاب هر دو ویژگی را دارند.

در پایان این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد سخنرانی کرد و گفت:‌ تا زمانی که نزدیک به شخصیتی هستیم عظمت او را درک نمی کنیم ولی اگر دور شویم این عظمت را در خواهیم یافت هرچند حجاب تاریخ فاصله زیادی بین ما می ‌افکند.

وی با اشاره به اینکه هنوز آن طور که شایسته و بایسته بوده شخصیت امام راحل و رهبر معظم انقلاب را نشناخته‌ایم، خاطرنشان کرد: این دو شخصیت و رهبر بزرگ دینی و سیاسی، ذخایر الهی برای ملت ایران به شمار می‌روند.

در انتهای این مراسم از کتاب «فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای» رونمایی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار