بازدید 2630

ضرورت پوشش بیمه‌ای سلامت دهان و دندان

کد خبر: ۴۵۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴ 17 December 2014
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، پوشش بیمه‌ای برای سلامت دهان و دندان به خصوص کاشت و ترمیم دندان‌های پوسیده را در جامعه ضروری دانست.

به گزارش مهر، امیر حسین مجیدی گفت: از آنجایی که هزینه‌های ترمیم و کاشت دندان‌ها با توجه به بالابودن قیمت مواداولیه، تخصص و طولانی بودن زمان درمان برای عموم مردم کمتر امکان پذیراست، بنابراین شرکت‌های بیمه و سایر ارگان‌ها چنانچه نسبت به پوشش بیمه ای این مهم اقدام کنند، جامعه از سلامت بیشتری برخواردار می شود.

وی به مزیت ساخت و کاشت دندان به صورت "ایمپلنت " برای جایگزینی دندان‌های از بین رفته با بهره‌گیری از آخرین فن آوری روزدنیا در ایران اشاره کرد و گفت: اکنون این امکان در کشور فراهم است تا افرادی که به هر صورت دندان‌های خود را ازدست داده اند توسط مجرب ترین دندان پزشکان کاشت دندان به صورت "ایمپلنت" و با استفاده از مدرن‌ترین دستگاه‌های پیشرفته، مجددا صاحب دندان‌هایی کیفی با ریشه مصنوعی مستحکم و بسیارشیک شود.

وی جذب بافت‌های استخوانی فک به ریشه فلزی دندان که از جنس تیتانیوم ساخته می‌شود را از دیگر مزایای ایمپلنت دندانی عنوان کرد و افزود: زمانی که ریشه مصنوعی دندان در استخوان‌های فک جای می گیرد، کمتر از 6 هفته از جراحی، استخوان فک با ریشه مصنوعی دندان جوش می‌خورد و این فرایند باعث می‌شود که استخوان و ریشه مصنوعی دندان به یک بافت مشترک برسند.

دبیرعلمی کنگره انجمن پروتز دندانی ایران اضافه کرد: استفاده از ایمپلنت دندانی از سن 18 سالگی برای خانم‌ها و از 22 سالگی برای آقایان آنگونه که رشد فکی و صورتی آنها کامل شود، شروع می شود و کاشت آن برای بزرگسالان محدودیت سنی ندارد.

مجیدی در پاسخ به این سئوال که هزینه ترمیم و کاشت دندان برای عموم اکنون بالاست و حمایتی نیز از سوی شرکت‌های بیمه ای در این زمینه دیده نمی‌شود، گفت: مجموعه ای از عوامل چون استفاده از مواد کیفی، زمان طول درمان، هنر، تخصص و تبحردندان پزشک درساخت و ترمیم دندان‌ها باعث می‌شود تا قیمت دندان‌سازی نسبتا بالا دیده شود، درچنین شرایطی بیمه ها و سایر ارگان‌ها نیز چون بانکها باید برای پوشش بیمه ای دندانپزشکی اقدام کنند، چراکه اکنون پوشش بیمه ای خاصی دراین زمینه به چشم نمی خورد تا شاخص پوسیدگی دندان‌ها dmf در کشور پایین آید.

وی افزود: اکنون در کشور برندهای مختلفی و متفاوتی وجود دارد که هر کدام به نوعی خدمت ارگانیزه ارایه می دهند، بنابراین قیمت‌ها مصوبه ای نیز برای دندانپزشکی درایران وجود ندارد چرا که هر کدام ار برندها از جنس مواد به کار رفته برای دندان نحوه کار و... صحبت می کنند.

در ادامه این نشست دکتر فرید درویش مدیر عامل تیکسوز با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق برای حفظ سلامت جامعه و انتخاب برندها مشهور و کارا می تواند تاثیر بالایی در رضایت مردم به جای گذارد، افزود: اولین مجموعه کاشت دندان و تنها ایمپلنت دندانی شاخته شده با لیزر با برند این شرکت هم اکنون در ایران است و متاسفانه بیماران اطلاع دقیقی از مزایای این شیوه دندان‌سازی را به خوبی ندارند.

وی افزود: این فن آوری ابتدا در کمپانی لیدر ایتالیایی به کارگرفته شد و تکنولوژی آن همراه با تمامی تجهیزات مدرن با "برند تیکسوس " از سال 2008 وارد ایران شد.

درویش ادامه داد: این برند هم اکنون تمام استانداردهای روزدنیا را در زمینه ایمپلنت دندانی داراست و دندانپزشکان متخصص ومتبحرآن در مجموعه ای مشخص درحال خدمت به بیماران هستند و کاشت دندان با دستگاه‌های لیزری دراین مجموعه به خوبی انجام می شود.

وی همچنین به هزینه های درمانی دندانپزشکی درایران اشاره کرد وافزود: از آنجایی که کارساخت، کاشت و ترمیم دندان دردنیا بسیار بالاست، بنابراین ایران جزو ارزانترین کشورهایی است که هزینه درمان نسبتا پایینی را قبال دندانپزشکی پرداخت می کند اما باید گفت که چون ارزش پول ملی ایران کاهش یافته است، مردم نیز از قدرت خرید بالایی برخوردار نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان