بازدید 4497

۱۵سال جاسوسی روسیه در استونی

سازمان جاسوسی روسیه افشا کرد :‌ ۱۵ سال در پلیس مخفی استونی جاسوس داشته است.
کد خبر: ۴۵۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 17 December 2014
سازمان جاسوسی روسیه افشا کرد :‌ ۱۵ سال در پلیس مخفی استونی جاسوس داشته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در مستندی که عصر یکشنبه با عنوان «مامور ما در تالین» در شبکه تلویزیونی ان تی وی روسیه پخش شد «اونو پوسپ» اعتراف می کند بین سالهای 1996 تا 2011 میلادی از بخش شنود تلفنی پلیس مخفی استونی اطلاعات محرمانه را در اختیار روسیه قرار داده است.

استونی به سرعت این مستند را پر از دروغ و واقعیت های نصفه نیمه توصیف و اعلام کرده است در این باره تحقیق خواهد کرد.

سخنگوی پلیس مخفی استونی نیز گفته است یکی از افرادی که نامش در این مستند آورده شده است بازجویی و سپس آزاد شده است با این حال اشاره نکرد که اتهاماتی برضد وی اقامه شده است یا خیر.

زمانبندی پخش این اعترافات در بحبوحه افزایش تنش میان روسیه وغرب درباره اوکراین منجر به این مسئله شده است که ناظران به گمانه زنی درباره این مسئله بپردازند که روسیه در تلاش برای ایجاد فاصله میان آمریکا و جمهوری های شوروی سابق در منطقه بالتیک است که به ناتو پیوسته اند.

در این مستند آمده است به لطف فعالیت های پوسپ، روسیه به طور نظام مند گزارشهایی درباره مناسبات پلیس مخفی استونی با آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و نیز نهادهای جاسوسی انگلیس، کانادا، فنلاند و دیگر کشورهای منطقه بالتیک به دست آورده است.

پوسپ همچنین به مسکو کمک کرد جاسوسان خارجی در روسیه از جمله والری اوجامائه جاسوس انگلیسی را شناسایی کنند.

نیکلای کووالیوف رییس سابق اف اس بی نیز در این مستند می گوید سرویس های اطلاعاتی استونی که در روسیه فعالیت می کردند اطلاعات خود را به آمریکا تحویل می دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار