بازدید 7839
نوبخت در جمع فرماندهان و مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)؛

رفتار قرارگاه خاتم چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست

ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید. کدام بخش خصوصی است که بیش از ۲ میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسأله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.
کد خبر: ۴۵۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹ 17 December 2014
سخنگوی دولت گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بدون داشتن رویکرد اقتصادی به طرح‌ها، با نجابت به دنبال یاری رساندن به دولت است.

به گزارش «تابناک»، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ به مجلس شورای اسلامی گفت: در این لایحه بودجه عمرانی دولت بالغ بر ۴۷۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به سال ۱۳۹۳، 16 درصد رشد دارد.

وی افزود: دولت مصمم است در هر شرایطی حتی افت شدید قیمت نفت برای عمران و سازندگی کشور هزینه کند.

نوبخت با اشاره به ایفای نقش قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در عرصه سازندگی کشور گفت: کسانی که ندانند و یا مغرض باشند و تصور کنند پتانسیل بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقیب بخش خصوصی است، یا ناآگاهند یا مغرض و می‌خواهند تحریک کنند.

سخنگوی دولت افزود: بنده به عنوان مسئول برنامه ریزی کشور، با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از ۲ میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسأله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.

نوبخت با بیان اینکه دولت و قرارگاه در عرصه سازندگی کشور در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند گفت: ما همه فرزندان این ملتیم و اگر دشمن تصور کند با تحریم‌های ظالمانه می‌تواند ما را از پیگیری مطالبات ملت مأیوس کند، در اشتباه است.

وی افزود: هر چند با لغو تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از منابع ملت ایران آزاد شده و در خدمت توسعه کشور قرار می‌گیرد، برنامه‌های ما وابسته به نتیجه مذاکرات نیست و سناریوهای متنوعی ‌برای شرایط مختلف پیش بینی کرده‌ایم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از نظر دولت یک پیمانکار نیست، اظهار داشت: قرارگاه ظرفیت بزرگ فنی و مهندسی کشور است که به کمک دولت می‌آید.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان دست در دست یکدیگر داده‌اند تا مقاومت ما را بشکنند، ایستادگی کرده و از پای در‌نمی‌آییم.

نوبخت با تأکید بر اینکه توانایی‌های امروز نیروهای مسلح قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست، گفت: در زمان جنگ ‌کمترین امکانات نظامی داشتیم، ولی ‌امروز پهپادهای ما در آسمان به پرواز در‌می‌آیند؛ اکنون قادریم اوربیتال‌ها را شکافته و در فضای بی‌‌‌نهایت کوچک و فضای بیکران حضور یابیم.

سخنگوی دولت در پایان با اشاره به توانمندی قرارگاه در راه‌سازی، توسعه زیربنا‌ها و تأسیسات نفت و گاز گفت: امروز دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ‌(ص) پیمان مجددی با یکدیگر خواهند داشت؛ کار بزرگی پیش روی داریم، به دلیل آنکه قرار نیست در برابر دشمن کوتاه بیاییم و می‌خواهیم پیشرفت کنیم.

اظهارات نوبخت به عنوان سخنگوی دولت و مسئول امور مدیریت و نظارت راهبردی در دولت روحانی از این جهت مهم است که پس از سخنرانی رئیس جمهور در همایش مبارزه با فساد، برخی از رسانه‌های بیگانه، مدعی تقابل بین دولت و سپاه پاسداران شده بودند.

این اخبار روز گذشته هم با واکنش سرلشکر جعفری مواجه شد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رئیس جمهوری به سپاه اعتماد کامل دارد و رابطه سپاه با رئیس جمهور بسیار خوب است.

سردار جعفری در حاشیه همایش فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در پاسخ به ایرنا درباره گمانه‌زنی رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه منظور رئیس جمهوری در اظهارات اخیرشان در یکی از همایش‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ما هم در جریان این گمانه زنی‌ها قرار گرفته‌ایم، اما آن طور که در این خصوص از رئیس جمهوری محترم پرسیده شده، گفته‌اند که منظور من سپاه نبوده و اظهارات مطرح ‌معطوف به یک توصیه و تحلیل کلی بوده است.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهوری به سپاه اعتماد کامل دارد و رابطه سپاه با ایشان نیز بسیار خوب و بنا بر حسن اعتماد متقابل است و دشمنان نظام و انقلاب به ویژه ضد انقلاب خارج نشین نمی‌توانند این رابطه را که از زمان جنگ تحمیلی برقرار شده، تخریب کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس