بازدید 3117

صالح:آخرين‌بار است که نفر دومي را قبول مي‌کنم

کد خبر: ۴۵۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ 17 December 2014
مربي تيم ملي فوتبال جوانان گفت: براي آخرين بار است که مسئوليت نفر دوم کادر فني يک تيم را مي‌پذيرم و فضاي جديدي که در تيم اميد احساس کردم، من را به کار در اين مجموعه ترغيب کرد.

به گزارش ایسنا، مجید صالح که مسئولیت مربی‌گری تیم ملی فوتبال امید و دستیاری محمد خاکپور، سرمربی این تیم را پذیرفت درباره پذیرش این مسئولیت اظهار کرد: سال 1393 برای من سال متلاطمی بود. در ابتدا از سوی کارلوس کی‌روش برای همکاری در تیم ملی دعوت شدم و به ژوهانسبورگ محل اردوی آفریقای جنوبی تیم رفتم که نهایتا متاسفانه مسائلی اتفاق افتاد که نتوانستیم این همکاری را ادامه دهیم.

وی افزود: بعد از آن تا زمانی که به تیم ملوان بندرانزلی بروم، چند پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری داشتم که نهایتا تصمیم گرفتم همکاری با مویسیلوویچ را انتخاب کنم. بعد از مدتی همکاری به جهت آن که احساس کردم نمی‌توانم به این تیم با حضور مویسیلوویچ کمکی بکنم - البته نه این که به مجموعه ملوان نتوانم کمک کنم بلکه احساس می‌کردم مویسیلوویچ نیازی به کمک من ندارد - تصمیم گرفتم برای آرامش مجموعه ملوان آن را تیم را هم ترک کنم. جا دارد از لطفی که آقای محجوب و الماسی به من داشتند و واقعا آینده خوبی را برای ملوان در ذهن دارند تشکر کنم و همین طور هواداران ملوان که به من لطف داشتند. آن‌ها به سختی با استعفای من موافقت کردند و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که اگر من نباشم، بهتر است.

صالح با بیان این که بعد از همکاری با ملوان تصمیم گرفته بود به هیچ وجه دیگر به عنوان نفر دوم در هیچ تیم باشگاهی کار نکند، ادامه داد: ملوان آخرین تیمی بود که با دیدگاه نفر دوم کادر فنی بودن به آن رفتم. بعد از ملوان گزینه سرمربی‌گری تیم صبا شدم و کار در حال نهایی شدن بود تا این که نهایتا مهدی تارتار هدایت این تیم را بر عهده گرفت. حتی در مقطعی که هنوز به ملوان نرفته بودم بحث تیم امید مطرح شد و آن زمان محمد خاکپور به عنوان مدیر فنی این تیم در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید شود، صحبتی با من داشت که پذیرفته بودم در صورت مهیا شدن شرایط به تیم امید کمک کنم اما در هر حال بعد از آن به ملوان رفتم.

صالح در پاسخ به این که محمد خاکپور چه زمانی از شما برای همکاری با او در تیم امید دعوت کرد به ایسنا گفت: شب گذشته محمد خاکپور با من تماس گرفت و چندین ساعت به صورت مفصل در این باره با هم صحبت کردیم. من فضا را برای کار در تیم امید بسیار مساعد دیدم. فضایی که اختیارات فنی و موارد دیگر را شامل می‌شود. مواردی چون حمایت‌هایی که از این تیم قرار است صورت گیرد. محمد خاکپور عنوان کرد که این مجموعه تلاش می‌کند دیدگاه‌ها را نسبت به تیم امید تغییر دهد. حضور حبیب کاشانی در مجموعه تیم امید به عنوان مدیری که می‌خواهد شرایط را برای این تیم بهتر از قبل کند تا بتوانیم به المپیک صعود کنیم، بسیار موثر بود.

صالح در واکنش به این که در تیم‌های باشگاهی مختلف به عنوان نفر دوم کار کرد و همواره کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت، چه شد که اکنون باز هم مجید صالح نفر دوم بودن را انتخاب کرد به ایسنا گفت: حدود سه سال در فوتبال اصفهان و تیم ذوب آهن به عنوان نفر دوم کار کردم که این تیم بزرگ‌ترین افتخاراتش تاکنون را در آن دوران به دست آورد. راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی و نایب قهرمانی‌هایی که در فوتبال ایران به دست آورد. فکر می‌کنم تکرار آن افتخارات نه این که اصلا وجود نداشته باشد ولی بسیار سخت است و در هر حال رد پایی از من در آن زمان باقی ماند.

وی با اشاره به حضورش در تیم سایپا به عنوان سرمربی گفت: زمانی که مسئولیت تیم سایپا را هم بر عهده داشتم توانستم تیم خوبی بسازیم و فوتبال خوبی ارائه دهیم. بازیکنانی چون حامد شیری، سجاد شهباززاده و تا حدودی میلاد غریبی و... توانستند استعدادهایشان را به منصه ظهور برسانند. کسانی چون روزبه شاه‌علیدوست مطرح‌تر از قبل شدند و دروازه‌بانی چون وحید مهدی‌خانی به فوتبال ایران معرفی شد. کریم انصاری فرد در آن زمان به آقای گلی لیگ رسید و در مجموع نوع فوتبالی که سایپا بازی می‌کرد، پیشرفت مطلوبی پیدا کرده بود.

صالح درباره حضورش در استقلال نیز گفت: در استقلال هم سعی کردم از تمام دانش و تجربیاتم استفاده کنم. استقلال به جمع 4 تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و قهرمان لیگ برتر شد. البته امیر قلعه‌نویی سرمربی بزرگی است که این تیم همچنان از او بهره می‌برد اما خوشحالم در مدت زمانم در استقلال توانستم به افتخارات خوبی با این تیم برسم.

مربی تیم امید با تاکید بر این که برای آخرین بار است که جایگاه نفر دومی کادر فنی یک تیم را انتخاب می‌کند گفت: بحث تیم ملی از تیم‌های باشگاهی جداست. در فوتبال باشگاهی با جدیت تصمیم گرفته‌ام که به هیچ وجه نفر دوم نباشم و البته در فوتبال ملی هم این تصمیم را برای رده زیر بزرگسالان گرفته‌ام و اکنون آخرین مرتبه‌ای است که مربی‌گری را می‌پذیرم و این صرفا به خاطر شخصیت بزرگی که محمد خاکپور در جایگاه سرمربی دارد و همین طور فضایی که برای کار در این رده و این مقطع کنونی احساس کردم وجود دارد. واقعا این شرایط من را ترغیب کرد که به این مجموعه اضافه شوم. امیدوارم در ادامه سوابقی که به عنوان نفر دوم از خودم به جای گذاشتم، در این مقطع نیز ردپایی از مجید صالح در افتخاراتی که تیم امید می‌تواند به آن برسد، به وجود آید. ما بازیکنان امید بسیار خوبی در لیگ داریم. امیدوارم بتوانیم بعد از 40 سال شاهد صعود تیم امید ایران به المپیک باشیم. خاکپور شخص کمی نیست که من همکاری با او را پذیرفتم. ضمن این که ایشان هم لطف داشت و عنوان کرده بود برای مجید صالح از لفظ دستیار استفاده نمی‌کند و من را همکارش در تیم امید می‌داند.

صالح در پاسخ به این که بعد از اتمام ماموریت‌تان در تیم امید اگر باز هم به شما پیشنهاد نفر دوم در کادر فنی تیم‌های ملی داده شود، می‌پذیرید گفت: من در این مقطع همکاری با این مجموعه و محمد خاکپور را انتخاب کردم و همان طور که گفتم آخرین بار است که مسئولیتی را در چنین جایگاهی می‌پذیرم. شاید بعدها در ادوار دیگر گزینه سرمربی‌گری تیم امید باشم. البته برای من زود است که بخواهم مدعی سرمربی‌گری تیم ملی بزرگسالان باشم اما اگر در آینده مسئولیت تیم بزرگسالان بر عهده سرمربیان بزرگ بین‌المللی باشد و به من هم پیشنهاد همکاری دهند، شاید آن را بپذیرم.

صالح در پاسخ به این که با شناختی که از تیم امید فعلی دارید فکر می‌کنید این تیم تا چه اندازه پتانسیل صعود به المپیک 2016 ریو را دارد گفت: خوشبختانه جوان‌گرایی خوبی در فوتبال ملی ایران چه در بحث استفاده از بازیکنان و چه در امور مربی‌گری به وجود آمده است. در تیم بزرگسالان هم جوان‌گرایی بسیار خوبی شده و ما می‌بینیم بازیکنان 18-17 ساله زیادی چه در تیم ملی و چه در فوتبال باشگاهی بازی می‌کنند. همین الان 12-10 بازیکن تیم امید از بازیکنان تاثیرگذار تیم‌هایشان در لیگ برتر هستند. این گونه می‌توان شرایط را مساعد دید. ضمن این که دیدگاه‌های مدیریتی نسبت به تیم امید هم باید تغییر کند کما این که گروه جدید قصد همین کار را دارد. با در نظر گرفتن مجموعه عوامل مهم ما می‌توانیم استارت خوبی برای رسیدن به المپیک داشته باشیم اما این که تا چه اندازه موفق شویم دیگر قابل پیش‌بینی نیست. خوشبختانه در سایر تیم‌های ملی هم مربیان خوبی به کار گرفته شده‌اند. امیرحسین پیروانی و حمید علیدوستی از جمله آن‌ها هستند و پیش از آن‌ها هم علی دوستی‌مهر تلاش زیادی در تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان کرد. من منکر استفاده از مربیان خارجی بزرگ نیستم اما در قیاس با توانایی‌هایی که از مربی‌ای چون مویسیلوویچ در تیم ملوان دیدم احساس می‌کنم مربیان وطنی ما می‌توانند در تیم‌های ملی بهتر کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان