بازدید 4157

آمار خدمت‌رسانی هلال احمر به زائران کربلا از مرز نیم میلیون نفر گذشت

کد خبر: ۴۵۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ 17 December 2014
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور از به کارگیری همه امکانات و تجهیزات برای ارائه خدمت به زائران اربعین و تسهیل بازگشت آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند افزود: همه پایگاه‌های امداد شهری آماده باش هستند که با توجه به افزایش سفرها و تردد در جاده‌ها در صورت هرگونه حوادث بلافاصله اقدامات امدادی را انجام دهند.

وی در ادامه در مورد خدمات ارائه شده در عراق توضیح داد: 25 تیم عملیاتی شامل 60 نیروی عملیاتی در این منطقه فعالیت می‌کردند. این منطقه دارای 25 خودروی عملیاتی که شامل 24 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه کمک‌دار سبک است، بود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در مورد خدمات امدادی ارائه شده در این عراق نیز اظهار کرد: به طور کلی به 80 هزار نفر امدادرسانی (شامل تست قند خون، فشار خون و...) شد. 41 هزار و 500 نفر به صورت سرپایی (شامل پانسمان، بانداژ و...) درمان شدند و 281 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.


همچنین دکتر چرخساز معاون عملیات و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور نیز گفت: از تاریخ هفتم آذرماه تا امروز بیش از 529 هزار نفر در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی در مورد اسکان اضطراری و امدادرسانی در مرزها گفت: به 371 هزار نفر در مرز شلمچه، 86 هزار نفر در مرز چزابه و 71 هزار نفر در مرز مهران امدادرسانی شده و به صورت اضطراری اسکان داده شده‌اند.

وی در مورد انتقال زائران به مراکز درمانی اظهار کرد: در این مدت 91  زائر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که 38 نفر آنها از مرز شلمچه، 31 نفر از مرز چزابه و 22 نفر از مرز مهران به این مراکز منتقل شده‌اند.

معاون عملیات  سازمان امداد  و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور در مورد تجهیزات موجود در مرز چزابه نیز اظهار کرد: 10 تیم عملیاتی شامل 68 نیرو که 12 نفر آنها جزو پرسنل و 56 نفر آنها داوطلب بودند، در این منطقه مرزی حضور داشتند. به طور کلی 11 خودروی عملیاتی شامل پنج دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه کمک‌دار سبک و یک دستگاه موتورسیکلت، یک فروند بالگرد در این مرز مشغول به کار بود.

چرخ‌ساز با بیان اینکه 80 دستگاه چادر امدادی، پنج دستگاه چادر راب‌حال، 7000 تخته پتو، 300 تخته موکت در این مرز موجود بود، افزود: به طور کلی 86 هزار و 700 نفر در این مرز مورد امدادرسانی و اسکان قرار گرفتند که3800 نفر آنها به طور سرپایی درمان شده و 25 نفر آنها به مراکز درمانی منتقل شدند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار