بازدید 9835
۶
ابهامات مالی گسترده فدراسیون فوتبال ـ 5

دستور صورت‌جلسه مجمع فدراسیون تغییر داده شد+اسناد

اکنون با توجه به اهمیت بالای این مسأله، چگونه ممکن است ‌«ارائه گزارش حسابرس مستقل» از دستور جلسه مجمع پیش ‌روی حذف شود؟ و سؤال بزرگ‌تر اینکه آیا اساسا می‌توان دستور جلسه مجمع را به این صورت تغییر داد؟
کد خبر: ۴۵۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ 17 December 2014
دستور صورت‌جلسه مجمع فدراسیون تغییر داده شدسرانجام فدراسیون فوتبال زیر بار رفت تا صورت‌های مالی سال ۹۱ ـ ۹۲ را بررسی کند. در این زمینه، روز گذشته نشست فوق‌العاده‌ای با حضور اعضای کمیته امین مجمع برگزار شد و مسئولان فدراسیون پذیرفتند ‌صورت‌های مالی در این کمیته ‌بررسی ‌شود. امیرعابدینی به ریاست‌ این کمیته ‌و کریم بهرامی نیز به دبیری آن برگزیده شدند.

به گزارش «تابناک»، نتیجه جلسه روز گذشته این بود که سرانجام فشار افکار عمومی و رسانه‌ها ‌کارگر شد و مدیران فدراسیون ـ که تا پیش از این مدعی بودند بررسی صورت‌ها‌ی مالی ربطی به این کمیته ندارد ـ از مواضع خود کوتاه آمدند تا کمیته صورت‌ها را بررسی کند و با ارائه گزارش به مجمع و افکار عمومی ابهام‌ها را از بین ببرد.

همه این اتفاقات اما در حالی رخ داده که تنها یازده روز تا زمان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فرصت باقی است و همه این را می‌دانند که ارائه گزارش مالی یکی از مهم‌ترین دستورجلسه‌های مجامع عمومی است. همین مسأله در مجمع سال گذشته، موجب شد ‌همه این حواشی و جار و جنجال‌ها ایجاد شود و اکنون با توجه به سابقه مجمع سال گذشته، خیلی‌ها نسبت به ارائه گزارش مالی در مجمع جدید حساس هستند.

با این حال گویا همچنان تغییراتی در رویکرد فدراسیون به جلسه مجمع پیش‌روست. طبق اساس‌نامه فدراسیون فوتبال دعوت‌نامه حضور در مجمع ۲۱ روز قبل از تاریخ مجمع باید برای اعضا ارسال شود. در بند ۳ ماده ۲۷ اساس‌نامه فدراسیون فوتبال که البته از سوی روابط‌ عمومی این فدراسیون تا کنون روی وب‌سایت قرار نگرفته و دست مخاطبان از آن دور است، آمده‌: دعوت‌نامه رسمی و کتبی مجمع باید حداقل ٢١ روز قبل از جلسه برای کلیه اعضا‌ ارسال شود. به همراه این دعوت‌نامه دستورجلسه، گزارش عملکرد رئیس فدراسیون، گزارش مالی، گزارش حسابرسی و دیگر موارد مربوط برای اعضای ارسال خواهد شد.

البته فدراسیون فوتبال ۲۱ روز قبل از مجمع موفق شد دعوت‌نامه‌ای ‌برای اعضا ارسال کند تا در کلیت کار مشکلی برای برگزاری مجمع نباشد؛ اما سایر پیوست‌های لازم را که در اساس‌نامه هم به آن اشاره شده ‌در این هفته به دست اعضای مجمع رسیده است؛ پیوست‌هایی که البته گویا همچنان کمبودهای چشمگیری دارد. با این حال در نامه‌نگاری اداری فدراسیون فوتبال با اعضای مجمع یک تناقض بزرگ دیگر مشاهده می‌شود.

در دستورجلسه‌ای که برای اعضا فکس شده، در بند هفتم یکی از دستورجلسه‌ها ‌چنین آمده است:

ارائه گزارش حسابرس مستقل فدراسیون توسط آقای شیخ‌سُفلی

با این حال در نامه‌ دیگری که به دست همین اعضا رسیده، با حذف این بند، بند عجیب دیگری در دستور کار جلسه مجمع عمومی قرار گرفته‌است:

معرفی و تعیین بازرسان مستقل

به این ترتیب در دستورجلسه جدیدی که برای اعضای مجمع ارسال شده، دیگر خبری از «ارائه گزارش حسابرس مستقل» نیست و همین مطلب است که جزئیات اتفاقات مجمع جدید را کمی عجیب کرده است. این را همه می‌دانند که ارائه گزارش مالی حسابرس مستقل، یکی از بدیهیات هر جلسه مجمع عمومی است و این مسأله برای مجمع فدراسیون فوتبال با توجه به اتفاقات رخ داده در یک سال اخیر خیلی هم مهم‌تر شده است.

حالا با توجه به اهمیت بالای این مسأله چگونه ممکن است ‌«ارائه گزارش حسابرس مستقل» از دستور جلسه مجمع پیش ‌روی حذف شود؟ و سؤال بزرگ‌تر اینکه آیا اساسا می‌توان دستور جلسه مجمع را به این صورت تغییر داد؟

هر چه به زمان برگزاری مجمع نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار و حواشی در خصوص این جلسه مهم بیشتر و بیشتر می‌شود و این مسأله بی‌شک برگرفته از عملکرد غیرشفاف و پرابهام مسئولان فدراسیون فوتبال ایران است.

دستور صورت‌جلسه مجمع فدراسیون تغییر داده شد

دستور صورت‌جلسه مجمع فدراسیون تغییر داده شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
جناب کفاشیان چنان غرق در ریاست فوتبال هستند که به هر قیمتی و هر کلکی می خواهند رای بیاورند
لطفا يكي از دستورات جلسه را تعويض كفاشيان بگذاريد
اینهمه فساد و تخلف فقط بخاطر پول و قدرته اقای رسایی نتایج تخلفات فدراسیون چی شد تو هم مثل ر ییست فقط بگم بگم و میخوام بگم بلدی؟
این که چیز زیادی نیست ، در انتخابات فدراسیون شطرنج شب انتخابات اسامی نماینده بازیکنان آقای و خانم را عوض کردند و بجای آقای احسان قائم مقامی و خانم پورکاشیان ، اشخاص دیگری حکم گرفتند ، که صد در صد خلاف مقررات است درصورت هرگونه مشکلی پیش آید ، میتوانستند مجمع را بدون این دو نفر برگزار کنند قطعا آسمان بزمین نمی آمد.
خدایااااااا
به داد این فوتبال ما برس
فدارسیون بازم از تاکتیک احمدی نژادی استفاده کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل