بازدید 14886

واکنش دفتر هاشمی به یک مصاحبه

کد خبر: ۴۵۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲ 17 December 2014
روزنامه ایران نوشت:

دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای به مسائل مطرح شده در مصاحبه حجت‌الاسلام سید محمد خامنه‌ای با نشریه «رمز عبور» واکنش نشان داد.

در این بیانیه که عصر روز گذشته با تیتر«این تذهبون؟!» منتشر شد، با انتقاد از « متوسل شدن به نشریه‌ای وابسته به جریان انحرافی» و طرح مسائل خارج از واقعیت در این مصاحبه آمده است: آقای سید محمد خامنه‌ای، احتمالاً در روز رحلت امام و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران، نبودند وگرنه همگان می‌دانند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چه نقشی در آن مقطع برای تعیین رهبری داشته‌اند که ادعا می‌کند: «ریاست جمهوری هاشمی مقدمه‌ای برای هماهنگ‌سازی امور و زمینه‌سازی برای ایجاد پایگاه قدرت و خیز به سمت آرزوی دیرینه پس از فوت امام بود، ولی قدری دیر شده بود و با حکمت و عنایت الهی و با تصمیم و رأی ناگهانی و تقریباً بی‌مقدمه مجلس خبرگان، [آیت‌الله] خامنه‌ای انتخاب شدند و کار از کار گذشت.

در ادامه این بیانیه آمده است:«امروز دیگر حتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در ایران می‌دانند که ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی پس از انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی بود.»در پایان این جوابیه آمده است: کلام آخر اینکه چرا کسانی که در جریان تصمیمات انقلاب، دفاع مقدس، توطئه‌های ریز و درشت ضد انقلابیون و منافقین در این کشور هستند، در این‌گونه موارد که بدیهیات انقلاب تحریف و تخریب می‌شود، سکوت کرده و برای دفاع از نظام اسلامی، داستان‌سرایی‌های تخیلی گروهی بغض‌آلود را پاسخ نداده و تماشاچی شده‌اند؟!

روز گذشته همچنین سیدمهدی طباطبایی از سخنان اخیر سیدمحمد خامنه‌ای درباره ماجرای مک فارلین انتقاد کرد. این استاد اخلاق در گفت‌و‌گو با روزنامه جمهوری اسلامی تأکید کرد: گفته شده است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از همان اوایل انقلاب به دنبال ارتباط با امریکا بوده است! این کذب است.

 بنده چه زمانی که نماینده مجلس بودم و چه در حال حاضر نه اعتقاد و نه باور داشتم که آیت‌الله هاشمی می‌خواسته به نوعی با امریکا ارتباط برقرار کند. وی با اشاره به سخنان سیدمحمد خامنه‌ای در خصوص ماجرای مک‌فارلین تصریح کرد: بنده زودتر از هر کسی از قضیه مک‌فارلین باخبر شدم.

همان روزی که این افراد وارد کشور شدند به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رسیدم و از وی درخصوص ورود یکسری افراد خاص با هواپیمای خاص سؤال پرسیدم. خب بنده در آن زمان نماینده مجلس بودم، آقای هاشمی رفسنجانی تنها یک کلمه پاسخ دادند و گفتند امام در جریان امر قرار دارد خیال شما راحت باشد. من هم آن زمان که نماینده مجلس بودم و هم‌اکنون به آقای هاشمی اطمینان داشته و دارم وقتی که گفتند امام در جریان هستند بنده دیگر پیگیری نکردم و آرام شدم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها