بازدید 2180

مقاومت آنتی‌بیوتیکی بلای جان انسان می‌شود؟

کد خبر: ۴۵۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵ 16 December 2014
متخصصان سلامت در یک گزارش جدید شمار تلفات مرتبط با مقاومت‌ آنتی‌بیوتیکی را در چهار قاره جهان منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، متخصصان در بررسی‌های جدید خود به ارزیابی نتایج گزارشی که اخیرا درباره یک معضل مهم پزشکی موسوم به «مقاومت آنتی‌بیوتیکی» منتشر شده پرداختند. آنها بررسی کردند که مقاومت آنتی‌بیوتیکی تا سال 2050 جان چند تن را خواهد گرفت.

پزشکان می‌گویند امروزه به لطف تاثیر سودمند بسیاری از این داروها انجام بیشتر جراحی‌ها به طور گسترده‌ و بدون دردسر امکان‌پذیر است و خطرات کمتری را متوجه بیمار می‌سازد. اما گزارش‌های جدید پزشکان را بیش از پیش نگران ساخته چون دائما هشدار می‌دهند که مقاومت آنتی‌بیوتیکی در آینده می‌تواند یکی از عوامل اصلی مرگ و میر باشد.

آمارها حاکی از آن چهار میلیون و 700 هزار مورد فوتی در آسیا، چهار میلیون و 100 هزار مورد در آفریقا، 390 هزار مورد در اروپا و 317 هزار مورد در آمریکا بر اثر مقاومت آنتی بیوتیکی است. در این گزارش آمده است تاثیرات مخرب مقاومت آنتی‌بیوتیکی خود را در سراسر جهان آشکار ساخته‌اند. در حال حاضر عفونت‌های مقاومت به این داروها سالانه در اروپا و آمریکا منجر به فوت 50 هزار تن می‌شوند.

به نقل از ساینس ورلد ریپورت، علاوه بر این بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که راهی برای حل این مشکل جهانی در نظر گرفته نشود تا سال 2050 نزدیک به 444 میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مقاومت آنتی بیوتیکی جان خود را از دست می‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار