بازدید 2623

دولت مکلف به حذف یارانه افراد پردرآمد است

کد خبر: ۴۵۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳ 16 December 2014
سخنگوی کمیسیون بودجه با تأکید اینکه طبق قانون دولت مکلف به حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد کشور است، گفت: نیاز نیست دولت به زندگی شخصی مردم سرک بکشد بلکه با اطلاعات موجود هم می‌توان به راحتی افراد پردرآمد را شناسایی کرد.

به گزارش فارس؛غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا دولت در لایحه بودجه سال 1394 مبلغ یارانه نقدی را به همان میزان سال 93 در نظر گرفته است؟ اظهار داشت: نظر دولت بر این بوده که یارانه نقدی را همانند سال‌های گذشته بین همه مردم و به همان میزان قبلی تقسیم کند و ظاهراً بنایی برای حذف برخی دهک‌ها ندارد.
وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و کاهش قابل توجه قیمت نفت ضرورت دارد تا دولت هر چه سریعتر برای حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی اقدام کند.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: این اقدام به نفع دولت و نظام خواهد بود چرا که می‌توان پولی که از محل حذف دهک‌های پردرآمد بدست می‌آید را در بخش‌های دیگر به ویژه تولید هزینه کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه نیازی به تصویب قانون جدیدی برای الزام دولت به منظور حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه نقدی نیست، تصریح کرد: این قانون وجود دارد و دولت مکلف به اجرای آن است.
 
کاتب با یادآوری اینکه وقتی بحث حذف دهک‌های پردرآمد مطرح می‌شود بیش از همه مردم بی‌بضاعت نگران می‌شوند، متذکر شد: آنچه در این میان مهم و حائز اهمیت است، این است که دولت می‌بایست به صورت دقیق افراد پردرآمد را شناسایی کند و اجرای این قانون به شکلی نباشد که برخی افراد بی‌بضاعت و نیازمند در لیست حذف قرار گیرند و با مشکل مواجه شوند.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر همین اساس توضیح داد: طبیعی است که روستاییان و عشایر، اقشار آسیب‌پذیر تحت حمایت و کارگران و کارمندان نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند و حذف برخی دهک‌ها به منزله حذف افراد با تمکّن مالی بالاست.
 
وی اضافه کرد: نیازی نیست دولت وارد جزئیات زندگی مردم شود و به زندگی شخصی مردم سرک بکشد، بلکه با اطلاعات موجود هم می‌توان بخشی از افراد که درآمد بالایی دارند را به راحتی شناسایی و اسامی آنان را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر