بازدید 1778

ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای حوزه سلامت

کد خبر: ۴۵۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵ 16 December 2014
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه ایران جزو 19 کشوری است که به دریافت عوارض ناشی از خرده فروشی دخانیات بی‌توجه است، گفت:‌ متاسفانه کشور ما مالیات مناسبی از سیگار و توتون کسب نمی‌کند در حالی که این اقدام می‌تواند جزو درآمدهای پایدار برای حوزه سلامت محسوب شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت اخذ مالیات از خرده‌فروشی سیگار، افزود:‌ در بررسی الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، قوه مجریه را موظف کردیم تا در خرده فروشی سیگار و توتون، مالیات دریافت کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه کشور ما مالیات مناسبی از سیگار و توتون کسب نمی‌کند و می‌توان گفت که ایران جزو 19 کشوری است که نسبت به دریافت عوارض ناشی از خرده فروشی دخانیات بی‌توجه است در حالی که این اقدام می‌تواند جزو درآمدهای پایدار برای حوزه سلامت محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: به طور حتم دریافت عوارض ناشی از خرده‌فروشی دخانیات می‌تواند به حوزه سلامت، آموزش و پرورش یا حتی ورزش و جوانان تزریق اعتبار کند.

رستمیان یادآور شد: در بررسی الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تلاش کردیم تا دولت بر اساس استاندارد دنیا ابتدا 25 درصد مالیات از خرده‌فروشی سیگار و دخانیات را کسب کند و این رقم طی سال‌های آتی تا 50 درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: کسر مالیات از سیگار و توتون می‌تواند بودجه پایداری برای حوزه سلامت باشد تا مانند دیگر کشورها که بر توصیه اقتصاد بدون کربن تاکید دارند ایران نیز بتواند ازاین شرایط استفاده کرده و برای سلامت هزینه شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، با یادآوری اختصاص 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد از ارزش افزوده به حوزه سلامت، ادامه داد: مجلس تلاش زیادی برای دائمی شدن این قوانین کرد تا حدود 8 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت اختصاص یابد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس همچنین برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران، اخذ 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث را به تصویب رساند که با پایدار شدن این قانون، در صورت بروز حوادث، بیمارستان موظف به درمان سریع بیمار حادثه دیده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی