بازدید 5692

جزییات حمله طالبان به یک مدرسه در پاکستان

مقامات پاکستانی از کشته شدن ده‌ها دانش‌آموز در حمله طالبان به یک مدرسه در شمال غربی شهر پیشاور خبر دادند.
کد خبر: ۴۵۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ 16 December 2014
مقامات پاکستانی از کشته شدن ده‌ها دانش‌آموز در حمله طالبان به یک مدرسه در شمال غربی شهر پیشاور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات پاکستانی از کشته شدن 84 دانش آموز در حمله طالبان به یک مدرسه در شمال غربی شهر پیشاور خبر دادند.

منابع غیررسمی، تعداد قربانیان تا کنون 104 نفر گزارش کرده اند که از میان آنها 84 نفر دانش آموز هستند.

این درحالیست که ممکن است تعداد کشته شده‌ها افزایش یابد.

«پرویز ختاک» سروزیر ایالت پیشاور گفت که حدود همین تعداد دانش آموز نیز مجروح و زخمی شده اند که مقامات بیمارستانی حال برخی از آنها را وخیم گزارش کرده‌اند.

به گفته این مقام پاکستانی همه کشته شده ها دانش آموز هستند با این حال مقامات بیمارستانی پیش از این اعلام کردند که حداقل یکی از قربانیان معلم و یک نفر نیز مقام امنیتی بوده است که در میان کشته شده‌ها هستند.

ختاک خبر داد که نبرد با مهاجمان در محل وقوع حادثه همچنان ادامه دارد. شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته اند که صدای تیراندازی سلاحهای سنگین شنیده شده و بالگردهای ارتش پاکستان در اطراف مدرسه محل درگیری در حال پرواز هستند.

براساس گزارشها، مهاجمان انتحاری ابتدا حدود 500 دانش آموز را به گروگان گرفته بودند که نیمی از آنها آزاد شده‌اند اما پلیس میگوید که هنوز مشخص نیست چه تعداد دیگر گروگان در دست مهاجمان گرفتار هستند.

این شدیدترین حمله طالبان پاکستان به غیرنظامیان طی ماههای گذشته بوده است. حمله در ساعات ابتدایی امروز سه شنبه آغاز شد. پلیس پیشاور می‌گوید که بلافاصله پس از حمله نیروهای امنیتی در منطقه حاضر شده و به درگیری با مهاجمان طالب پرداختند. تصاویری که تلویزیون پاکستان پخش کرده حکایت از محاصره منطقه محل درگیری توسیط پلیس دارد.

دانش اموزان این مدرسه در مقطع تحصیلی اول تا دهم درس می‌خوانند.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله در پاسخ به عملیات ارتش پاکستان در مناطق قبیله ای علیه طالبان انجام شده است. وی تصریح کرده که هدف از این حمله آن بوده که «ارتش رنج ما درک کند.»

به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک، منابع امنیتی گفته‌اند که برخی از تروریست‌ها موفق به فرار از محل این عملیات تروریستی شده‌اند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان طی پیامی حمله طالبان به این مدرسه را یک «تراژدی ملی» خواند.

اسپوتنیک گزارش داده که تاکنون 3 ساختمان در مدرسه هدف قرار گرفته از تروریست‌ها تخلیه شده و عملیات در این خصوص ادامه خواهد یافت. شاهدان عینی از ادامه درگیری‌ها بین طالبان پاکستان و ارتش این کشور در پیشاور خبر می‌دهند.

دانش‌آموزانی که در این عملیات جان باخته‌اند، عمدتا کمتر از 15 سال داشته‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر