بازدید 4848

همدردی با قربانیان گروگانگیری استرالیا

گروگان‌گیری در سیدنی توسط یک پناهنده ایرانی که با حمله پلیس و مرگ سه نفر، از جمله گروگان‌گیر پایان یافت، واکنش‌های مختلفی را از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران تا کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی و یا شهروندان استرالیا همراه داشته است.
کد خبر: ۴۵۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲ 16 December 2014
دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این واقعه و همدردی با شهروندان استرالیا، به این موضوع اشاره کرد که  پیش از این «مکرراً» مطالبی را در مورد « اعمال مجرمانه متهم و شرایط نامناسب روحی و روانی» این گروگانگیر با مقامات استرالیا که به وی اجازه اقامت سیاسی و پناهندگی داده بودند، مطرح کرده بود.

روزنامه وال‌استریت‌جورنال در مورد ساعات گروگانگیری در داخل کافه لینت، می‌گوید این فرد در تلاش بوده تا رسانه‌ای را متقاعد کند، حرف‌هایش را پخش کنند، اما ظاهرا هیچ کدام از رسانه‌ها با این خواسته او موافقت نکرده‌اند.

در عین حال او گروهی از گروگان‌های خود را مجبور کرده از او فیلم گرفته بر یوتیوب و صفحه‌های خود در فیس‌بوک بگذارند.

 روز سه‌شنبه ۲۵ آذر شهروندان مسلمان و غیر مسلمان سیدنی در میدان مارتین گرد هم آمدند تا با اهدای گل به قربانیان بی گناه این حادثه ادای احترام نمایند.

در شبکه های اجتماعی نیز بسیاری از مسلمانان و از جمله  ایرانیان با محکومیت رفتار جنون آمیز متهم و افکار غیر انسانی وی، با مردم و خانواده قربانیان در استرالیا اعلام همدردی نمودند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها