بازدید 7884
«تابناک» بررسی می‌کند؛

آیا آیین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قانونی است؟

شاید خنده‌دار به نظر بیاید؛ اما گویا قرار است در فوتبال ایران بعد از ‌شاهکارهای مختلف، پرده از یک شاهکار جدید هم برداشته شود و آن پاسخ به این پرسش است که آیا آیین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران ـ که در یک سال گذشته بنا بر آن نزدیک ‌صد حکم انضباطی صادر شده ‌ـ ‌وجاهت قانونی دارد یا خیر؟
کد خبر: ۴۵۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳ 15 December 2014
شاید خنده‌دار به نظر بیاید؛ اما گویا قرار است در فوتبال ایران بعد از ‌شاهکارهای مختلف، پرده از یک شاهکار جدید هم برداشته شود و آن پاسخ به این پرسش است که آیا آیین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران ـ که در یک سال گذشته بنا بر آن نزدیک ‌صد حکم انضباطی صادر شده ‌ـ ‌وجاهت قانونی دارد یا خیر؟

به گزارش «تابناک»، هفته گذشته و در برنامه نود بود که قرار شد در یک مناظره تلویزیونی، وضعیت آیین‌نامه کمیته انضباطی بررسی شود. در یک سو، غلامرضا رفیعی حقوقدان برجسته فوتبالی نشسته بود و در سوی مقابل، هوشنگ نصیرزاده رئیس کمیته تدوین قوانین فدراسیون فوتبال، که آیین‌نامه انضباطی موجود دست‌پخت اوست.

هرچند کمبود وقت مانع شد تا این مناظره انجام شود و برگزاری آن به این هفته موکول شد، پرسشی که غلامرضا رفیعی در‌‌ همان آغاز کار از هوشنگ نصیرزاده پرسید، موجب شد تا ابهامات زیادی در خصوص آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال ایجاد شود. علی رفیی در‌‌ همان آغاز کار ‌اداعا کرد، ‌آیین‌نامه کمیته انضباطی تصویب نشده و به این ترتیب کلیت وجودی آیین‌نامه را زیر سؤال برد. با اینکه نصیرزاده با اشاره به بند آخر آیین‌نامه انضباطی آن را مصوب آذرماه سال گذشته خواند، ‌پیشینه بحث در خصوص درستی و نادرستی این مسأله موجب شد تا در آستانه این مناظره از برخی اعضای حاضر در مجمع سال گذشته در خصوص سرنوشت آیین‌نامه انضباطی در جلسه سال گذشته مجمع سؤال‌های بپرسیم.

صادق درودگر، مدیرعامل سابق باشگاه ملوان و ناظر جلسه مجمع


درودگر یکی از ناظرهای مجمع سال گذشته بوده که حاضر نشده صورت‌جلسه این مجمع را که بعدا تنظیم شده به ‌عنوان ناظر امضا کند. او در گفت‌وگو با تابناک می‌گوید، جلسه سال گذشته مجمع تنها دو مصوبه داشت؛ یکی انتخاب مهدی تاج و دیگری تشکیل کمیته شش نفره امین مجمع و صراحتا اعلام می‌کند که آیین‌نامه انضباطی در مجمع سال گذشته تصویب نشده است.

بخشی از گفت‌وگوی تابناک با درودگر را اینجا بخوانید؛
 
نکته‌ای دیگری هم که در خصوص مجمع سال قبل وجود داشت، ماجرای انتخاب حسابرس قانونی فدراسیون فوتبال است که گویا در مجمع کسی ‌حسابرس انتخاب نشد؟

بله در خصوص حسابرس هیچ رأی گیری نشد و تنها درباره‌ آقای تاج رأی گیری شد و همچنین در خصوص آیین‌نامه ‌انضباطی هم آقای نصیرزاده آمدند و توضیحاتی دادند؛ اما چون با زمان ناهار تلاقی داشت و همچنین اعضای مجمع گفتند که از متن آن اطلاعی ندارند، آیین‌نامه هم تصویب نشد.

پس شما می‌گویید که آیین‌نامه انضباطی هم تصویب نشد؟


نه. در‌‌ همان جا هم بحث شد که اعضا از متن آیین‌نامه اطلاعی ندارند. ابتدا باید آیین‌نامه از طرف اعضای مطالعه شود و بعد به تصویب برسد که در خروجی آن جلسه آیین‌نامه‌ای تصویب نشد.

کریم بهرامی، رئیس هیأت استان قم و عضو کمیته شش نفره امین مجمع


کریم بهرامی، یکی دیگر از اعضای مجمع سال گذشته است که در گفت‌وگو با تابناک جزئیاتی از جلسه سال گذشته مجمع عنوان می‌کند. بهرامی در خصوص تصویب آیین‌نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در جلسه سال گذشته مجمع می‌گوید: بحث آیین‌نامه در جلسه مطرح و ایراداتی به آن گرفته و قرار شد ببرند و اصلاح کنند و در مجمع بعدی ‌بررسی شود.

پس آیین‌نامه در جلسه سال گذشته تصویب نشد؟


نه، آیین‌نامه تصویب نشد. فیلم این جلسه در آرشیو موجود هست.
 
رئیسی‌کیا، مدیرعامل سابق راه‌آهن و عضو کمیته امین مجمع


رئیسی‌کیا، یکی دیگر از حاضران در جلسه سال گذشته مجمع فدراسیون فوتبال است که از قضا در کمیته شش نفره امین مجمع هم عضویت دارد. او در خصوص سرنوشت آیین‌نامه کمیته انضباطی در جلسه سال گذشته مجمع به تابناک می‌گوید: بحثی که در خصوص آیین‌نامه سال گذشته وجود دارد، این است که موضوع از طرف آقای نصیرزاده در جلسه مطرح شد؛ اما چیزی در جلسه تصویب نشد. شما این موضوع را تأیید می‌کنید؟

بله. همین ‌طور است. ببینید هر آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌ای که برای تصویب در مجمع مطرح می‌شود، باید نسخه‌ای از آن در اختیار اعضا قرار بگیرد. اعضا آن را ببیند یا حتی از قبل آن را بررسی کنند تا در روند تصویب آن بتوانند تأثیرگذار باشند، که تا آنجا که من به‌ خاطر دارم چیزی ندیدم.

ابرقویی‌نژاد، رئیس هیأت فوتبال اصفهان و عضو کمیته امین مجمع


ابرقویی‌نژاد، یکی دیگر از اعضای مجمع سال گذشته در پاسخ به سؤالات تابناک در خصوص وضعیت تصویب آیین‌نامه کمیته انضباطی در مجمع سال گذشته می‌گوید: آیین‌نامه انضباطی بررسی و قرار شد نظرات اصلاحی اعضای مجمع به کمیته تدوین آیین‌نامه ارسال ‌و پس از تأیید در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اجرایی شود.

منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال


منصور قنبرزاده، یکی دیگر از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال است که ‌نمایندگی باشگاه‌ها در هیأت رئیسه فدراسیون هم حضور دارد. او در خصوص تصویب آیین‌نامه در جلسه سال گذشته مجمع می‌گوید: آیین‌نامه در مجمع تصویب نشد؛ اما در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال این آیین‌نامه مصوب شد.

آیین‌نامه چه زمانی در هیأت رئیسه مصوب شد؟


تقریبا دو ماه پیش.


اکبر ایرانمنش، مدیرعامل مس و ناظر جلسه مجمع

آیا در جلسه سال گذشته مجمع آیین‌نامه انضباطی تصویب شد یا خیر؟


الان خاطرم نیست. جلسه به خاطر مسائل مالی به حاشیه رفت و به این نتیجه رسیدیم که در این جلسه به جایی نمی‌رسیم و قرار بر این شد که گروهی از اعضای مجمع، موضوع را بررسی کنند‌ و همه چیز قرار شد در آن گروه بررسی شود.

این گروه برای بررسی مسائل مالی بوده، ولی آیین‌نامه ‌جز مصوبات مجمع بوده یا خیر؟


اگر جز مصوبات باشد، باید در صورت‌جلسه موجود باشد.


جواد ششکلانی، رئیس هیأت فوتبال آذربایجان شرقی و ناظر جلسه مجمع


ششکلانی یکی از ناظرهای جلسه مجمع فدراسیون بود که صورت‌جلسه مجمع را هم امضا کرده است. وی در پاسخ به اینکه آیا آیین‌نامه انضباطی در جلسه مجمع به تصویب رسیده یا خیر، اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و گذشت یک سال از این ماجرا را عامل فراموشی جریان آن جلسه و صورت‌جلسه‌ای که امضا کرده، می‌داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
حسن زاده، و ... كميته را خانه استقلالي كردند
حدود دو ماه پیش اقای موسوی عضو کمیته استیناف به همین مطلب مهم اشاره و تاکید کرد در گفتگو با همین سایت تابناک اما مورد توجه کسی قرار نگرفت
فســــــــــــــــــــــــــــــاد
نصیرزاده هم چون وارد تیم شون شده حالا وکیل مدافع شده شرم آوره حیثیت انسانی و اخلاقی کجا رفت.....
نظری ندارم
کار کفاشیان تمومه ;)
اقای کریم بهرامی پرسپولیسیه قابل توجه همه
مصلحت مصلحت مصلحت...
كي ميخواهيم بفهميم بهترين مصلحت واقعيت است.
مشكل اينجاست كه حقوق را در صدر امور قرار نميدهيم.
واقعاءگروه 5+1تواین موضوع باید ورود کنه واگر اینا کنار نیامدن بهترین بهانه برای تحریم ایران همینه چون اینا کنار بیا نیستن
چه فرقی میکنه ؟ مردم رو سر کار نزارید
واقعا ماداریم فوتبال نگاه میکنیم یا ... اقای کریم بهرامی پدر دوست صمیمیه منه اصلاءهم اهل باند بازی نیست .اقای کفاشیان دیگه وقت رفتنه... بای
اقای فردوسی پوربجای اینکه این اقایان رابیاری زنگ بزن به اعضای مجمع ازخودشون بپرس این همه داستان سرهم کردن نیازنیست.
کار از کار کذشته يه مجلس ختم برگزار بشه دىگه کسى حرف از فوتبال نزنه.
حذف در مقابل ژاپن در جام ملتها

خداحافظ کی روش و کفاشیان
جانشینان:
قنبرزاده رییس فدراسیون
منصوریان سرمربی تیم ملی
این خط_____ اینم نشون*
بنظر ميرسد همزماني برنامه نود و درج خبر فوق يك برنامه ريزي از قبل طراحي شده بوده است كه مستند ان اظهارات به اصطلاح وكيل مطلع ميباشد كه با قسم و ايه سعي در إثبات خبر نداشتن از موضوع درج خبر ميباشد ولي انچه كه قابل ذكر است اين مسله ميباشد كه حتي دعوت كردن ايشان به برنامه نود هر ا. چند گروهي هم موضوعيست كه خود در جاي خود جالب است وگرنه با وجود اين همه حقوقدان سطح بالا در اين مملكت چرا از ايشان فقط دعوت بعمل مي ايد . و اينكه تابناك نيز تحمل انتقاد نظرات مخالف را در درج مطالب ندارد
نصیر زاده آخر برنامه کم آورده پنجاه بار تکرار کرد 2*3 میشه 6 هنوز متوجه نشده که وقتی ویگن درودگر که یکی از سه تا ناظر هست و باید امضا میکرد امضا نکرده 3 نفر شمارنده رای امضا نکردن همشون بعد نصیرزاده همش میگه 2*3 تا 6 نفر امضا کردن دیگهههه
امضای کفاشیان هم به عنوان ناظر به حساب میاره!!!
حرفهای نصیرزاده منطقی تر از رفیعی بود این اقای رفیعی همیشه که خارج از کشور تشریف دارند و جز سیاه نمایی و مخالفت چیزی نمیگن
کمیته انضباطی حیاط خلوت استقلال است و بس
آرام بخوابيد شهر درامان است . دزدازخودمان است
کمیته باند بازی شایسته تر از کمیته انضباطیه
شما فکر میکنید اگه بجای عمران زاده یکی از بازیکنان پرسپولیس وسایل پزشکان رو از زمین بیرون پرت می کرد چند جلسه محروم میشد؟؟؟؟؟؟؟
حرکات آندو تیموریان رو اگه پرسپولیس ها انجام می دادن چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها