بازدید 2483

بخش خصوصی راهکار رونق در بخش مسکن

کد خبر: ۴۵۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲ 15 December 2014
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسئولان باید از تمامی ابزارهای موجود برای رونق بخشی به بازار مسکن استفاده کنند، گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یکی از راهکارهایی است که بازار مسکن را از رکود فعلی خارج می کند.

محمد ابراهیم محبی، افزود: در حال حاضر بازار مسکن با مشکل رکود دست به گریبان است که این مسئله با توجه به نقش صنعت ساختمان در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رونق بازار مسکن باید از تمام ابزارهای موجود استفاده کرد، خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذاری که می تواند به رونق بخش مسکن کمک کند استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه استفاده لیزینگ یکی از راهکارهای پیشنهادی مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای رونق بازار مسکن است، ادامه داد:  در حال حاضر اعضای کمیسیون عمران در حال بررسی پیش نویس طرح جامع مسکن هستند که از سوی مسئولان وزارت راه وشهرسازی تهیه و ارائه شده است.

محبی با بیان اینکه راه اندازی لیزینگ مسکن یکی از گزینه های در دست بررسی است، ادامه داد: در حال حاضر مسئولان وزارت راه استفاده از این روش را به عنوان یکی از گزینه ها مطرح کرده اند که باید ضمن بررسی، نقاط ضعف و قوت آن بررسی شود.

محبی با بیان اینکه منابع لیزینگ نقش موثری در افزایش قدرت خرید خریداران مسکن دارد، گفت: لیزینگ مسکن در بسیاری از کشورها به عنوان یکی از اصلی ترین روش ها  برای خانه دار کردن اقشار مختلف استفاده می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون همه دولت ها تلاش کردند تا از طریق سازوکارهایی به بازار مسکن رونق دهند، افزود: به طور کلی دولت ها باید نقشی سازمان دهنده و تسهیل گر در حوزه مسکن داشته باشند و با تجمیع تمامی مکانیزم های موجود در جهت افزایش تولید مسکن و رونق آن عمل کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید خانه دارکردن اقشار آسیب پذیر را در اولویت کاری خود قرار دهند، توضیح داد:  کمیسیون عمران ازهر سیاستی که بتواند به خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر کمک کند،‌دفاع می کند.

 نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اظهارات مبنی بر اینکه سیاست های تولید مسکن باید هرچه سریعترعملیاتی شوند، افزود: برخی این انتقاد را به مجموعه وزارت راه و شهرسازی وارد می کنند که سیاست های بخش مسکن باید هرچه سریعتر ابلاغ و اجرایی شوند. اما به طور کلی ابتدا باید زوایای طرح های پیشنهادی بررسی و جوانب مختلف آن سنجیده شود تا نواقص احتمالی برطرف شود.بنابراین در این مورد نباید عجله کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر