بازدید 24050
برداشتی که می‌توان از سخنان وزیر بهداشت نمود؛

۳۵۰۰ پزشک‌ هر کدام سالی دو، سه میلیارد تومان رشوه می‌گیرند!؟

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت این روز‌ها بیشتر به دلیل درگیر شدن با بخشی از جامعه پزشکی که به حق خود قانع نیستند، مورد توجه رسانه‌هاست. آقای وزیر امروز از زیرمیزی سالانه هفت تا ده هزار میلیاردی در نظام سلامت خبر داده است. با توجه به آمار پزشکان کشور، این اعداد به معنای این است که چیزی حدود ۳۵۰۰ پزشک، هر کدام سالی دو سه میلیارد تومان رشوه می‌گیرند!
کد خبر: ۴۵۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳ 15 December 2014
هر ساله جمع به نسبت کوچکی از پزشکانی که در آغاز طبابت، سوگند بقراط بر زبان می‌آورند تا به اصول و اخلاق پزشکی اعلام تعهد کنند و جان و سلامتی بیمار خود را بر هر چیزی مقدام دارند، ‌تقریبا دو تا سه برابر اختلاس مشهور سه‌هزار میلیارد تومانی از مردم زیر می‌زی می‌گیرند.

به گزارش «تابناک»، وزیر بهداشت در حالی بر نظارت بیشتر بر بخش درمان و جلوگیری از دریافت زیرمیزی از بیماران تأکید دارد که به گفته وی، مردم پیش از اجرای طرح تحول سلامت سالانه ۷ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان زیرمیزی پرداخت می‌کردند.

هاشمی در حالی بر مبارزه با زیرمیزی تأکید کرده ‌که سوابق موضوع، اجازه خوش‌بینی چندانی ‌نمی‌دهد. سال‌هاست ‌مسئولان وزارت بهداشت بر عزم خود برای مبارزه با زیرمیزی تأکید می‌کنند و مجلس برای اصلاح و یا تصویب قوانین مناسب اعلام آمادگی می‌کند، ولی پولی که در این وسط وجود دارد بزرگ‌تر از آن است که بتوان با هشدار و اندرز برای آن کاری کرد.

با فرض جمعیت هشتاد میلیونی ایران، هر ایرانی به طور متوسط سالی حدود صدهزار تومان به جمع محدود پزشکان زیرمیزی بگیر، زیرمیزی می‌دهد و اگر آمار بانک جهانی را در نظر بگیریم که تعداد پزشکان ایرانی را یک پزشک به ازای هر هزار نفر می‌داند، با توجه به ادعای شیوع ۲ تا ۵ درصدی زیرمیزی بین پزشکان و به ویژه جراحان، می‌توان فرض کرد که ۳۵۰۰ پزشک، هر کدام سالی دو سه میلیارد تومان رشوه می‌گیرند!

موضوع زیرمیزی و وضعیت مالی این بخش خاص از نظام سلامت کشور در چند سال اخیر بار‌ها و بار‌ها خبرساز شده است. سال گذشته، علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی در حاشیه تشریح عملکرد ۱۰۰روزه سازمان نظام پزشکی درباره چگونگی وجود ۳۰۰ پزشک که ماهانه یک میلیارد تومان درآمد دارند و مالیات نمی‌دهند و درصدی از این درآمدهای خود را از طریق زیرمیزی کسب می‌کنند، اظهار داشته بود: بنده‌ از سال‌های دور در زمینه قوانین مالیاتی در حرف پزشکی اطلاعات دارم، بنابراین به هیچ وجه این آمار را قبول ندارم.

محمد جهانگیری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور نیز با این ادعا که یک فرار مالیاتی برخی صنوف به ‌اندازه کل درآمد جامعه پزشکی است، گفته است: درآمد یک میلیارد تومانی ۳۰۰ پزشک در هر ماه، در قبال ۲۳۰ هزار عضو گروه پزشکی رقمی نیست.

آمار جدید وزیر بهداشت نشان می‌دهد، ‌فاصله واقعیت زیرمیزی با ان چه نظام پزشکی از آن دفاع می‌کرده است، چقدر عمیق است. از این بیشتر، فاصله حجم زیرمیزی‌ها با مجازات زیرمیزی‌بگیران است.

سجاد رضوی، مدیر کل وقت دفتر نظارت بر درمان وزارت بهداشت در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشته بود که «برخی اسناد قطعی نیست و بر این اساس در قانون تعریف جرم با تنبیه به صورت شفاف تبیین نشده است. مثلا از برخی دانه‌درشت‌هایی که زیرمیزی پزشکی گرفته‌اند فقط آن‌ها را ‌حدود ۲۰۰ هزار تومان جریمه کرده‌اند‌». به گفته وی در مجموع ۲ تا ۵ درصد پزشکان به خصوص جراحان زیرمیزی‌بگیر هستند.

ادامه آمارهای ارائه شده توسط رضوی و مقایسه آن با عددی که امروز وزیر بهداشت اعلام کرده است، عمق فاجعه مبارزه با زیرمیزی را نشان می‌دهد. رضوی اعتراف کرده بود ‌ «در گذشته عواملی در داخل کشور و حتی در سطح وزارت بهداشت به ما فشار می‌آوردند که در مورد معضل زیرمیزی کوتاه بیاییم، ولی ما بجد مقابل این معضل ایستاده‌ایم و در سال ۹۰ بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۱ ‌حدود یک و نیم میلیارد تومان پول زیرمیزی پزشکی را گرفته و به بیماران برگرداندیم، ولی این مقدار شامل درصد کمی از افرادی است که زیرمیزی‌ها را گزارش می‌دهند‌».

آمار حضور یک پزشک به ازای هر هزار ایرانی و به عبارت دیگر، آمار تقریبا هشتادهزار نفری جمعیت پزشکان یا ۲۳۰ هزار نفری گروه پزشکی، شیوع ۲ تا ۵ درصدی زیرمیزی گرفتن بین پزشکان و عدد اعلامی ۷ تا ده هزار میلیاردی زیرمیزی اعلام شده توسط وزیر بهداشت، یکی از حالت‌های جدول زیر را به واقعیت نزدیک‌تر می‌سازد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۶۹
انتشار یافته: ۷۳
صحبت کردن در باره زیر میزی پزشکان می تواند افکار عمومی را از توجه به مسایل حیاتی تر جامعه منحرف کند . روش خوبی است .
تفاوت درآمد پزشکان با دیگر شغلها بسیار نا معقول هست. الان باز یه عده میان میگن خوب درس خوندن! آیا یک متخصص به اندازه یک دهم هم مرتبه خودش در رشته های مهندسی درس خونده؟؟؟؟ از نظر هوش و استعداد که بماند!
دفاع دوره تخصص یکی از پزشکان رو که دیده بودم بیشتر شبیه شوخی بود! اصلا نمیدونن ریسرچ یعنی چی! تعطیل.
سلام
والا ما رزیدنتهای بیچاره که همان دانشجویان تخصص هستیم در سال 1 با 330 ساعت کشیک و 12 شب بیداری! متاهل در تهران ماهیانه 816 هزار تومان دریافتی داریم!!! همه کار بیمار هم با ماست........
آقای وزیر فکری به حال ما بفرمایند. سال دوم هم با 200 ساعت کشیک مبلغ همین است.....بدون بیمه ه ه ه هستیمممممم
وزیر بهداشت کاملا درست و بجا میگن چندمثال میزنم تا آمار دستتون بیاد 1-جهت عمل جراحی پیوند 3 رگ قلب(بای پس عروق کرونر) قبل از طرح تحول در یکی از بیمارستانهای خصوصی تهران باید 150 میلیون تومان به خود جراح میدادی و حدود 85 میلیون تومان هزینه بیمارستان میشد 2-برای یک عمل جراحی دسک کمر باید 15 میلیون تومان به جراح زیرمیزی میدادی و 15 میلیون تومان به بیمارستان 3- برای یک عمل جراحی بینی 20 میلیون تومان به جراح و 7 میلیون تومان هزینه بیمارستان 4- برای عمل یک عدد کیست تخمدان 10 میلیون تومان جراح 10 میلیون تومان پرداختی به بیمارستان 5- جراحی یک عدد تومور مغزی 60 میلیون زیرمیزی جراح 48 میلیون هزینه بیمارستان توجه داشته باشید که بعضی از عمل های فوق در بیمارستان جان هاپکینز آمریکا بسیار کم هزینه تر از ایران انجام میشود!!!!!!زینال به شخصه پزشکان زیادی میشناسد که ماهی 5 تا 10 میلیارد تومان درامد بادآورده از این راه دارند در کل کار دکتر هاشمی و تیم او اگر با جدیت دنبال شود کار بی نظیری در تاریخ پزشکی ایران است
چشم تنگ دنیا دوست را
یا قناعت پر کند یا خاک گور
تقریبا دو سه سال پیش رفته بودم پیش یکی از متخصصان پوست (تهران). شاید خندتون بگیره ولی مدت زمانی که صرف معاینه کرد کمتر از دو دقیقه بود!! و البته 50 تومن (اون زمان) ویزیت گرفت و بعد گفت برم درمانگاهش برای لیزر. قبل از لیزر بهش گفتم آیا این کار جواب میده؟ گفت آره! کاری که کلا انجام داد این بود که فقط دکمه دستگاه رو فشار داد!!!! و آخرش هم که خوب هم نشد بلکه اثر لیزر هنوز هست!!!!
در واقع طراح دستگاه لیزر (که از مهندسی ها هستند) خودشون همه تحقیقات رو انجام دادن و کاری که اینها میکنن فقط فشار دادن دکمه هست!!! البته اگر زحمت خوندن نحوه استفاده از اون رو به خودشون بدن.
وای بر مردم کشوری که پزشکانش فاسد باشند.بدبخت مردم.بیچاره مردم....
به نظر می رسد ادعای وزیر بهداشت درمورد رقم زیر میزی اغراق آمیز وبرای توجیه افزایش 400 درصدی تعرفه های پزشکی است .زیرا حدود 80 درصد مردم به بیمارستانهای دولتی وتامین اجتماعی مراجعه می نمایند وامکان اینکه 20 درصد مراجعین به بیمارستانهای خصوصی که عمدتا ازاقشار متوسط جامعه بوده ودارای بیمه تکمیلی بوده اند امکان پرداخت چنین مبالغی را ندارند .
دو یا سه در صد پزشکان دزد زیر میزی بگیر
بودن که وزیر میلیاردر فرمودند زیر میزی نگیرید تعرفه ها را بعنوان پاداش افزایش میدهیم شما را بخدا با کدام منطق و عقل جور در میاید که بدزد رشوه دهند بگویند زیر میزی نگیرید تعرفه ها و در امدهای نجومی اتان را نجومی تر می کنیم به این دولت باید تاسف خورد که یارانه های مردم را به جیب متخصصان بنام طرح سلامت ریخت دو یا سه سال اینده وزیر میلیاردر می رود و وزیر دیگری میاید و می گوید افزایش تعرفه ها را من نکرده ام وزیر میلیاردر قبلی کرده و تاوان این را مثل همیشه مردم همیشه در صحنه پرداخت خواهد کرد
بر پدرش رحمت
عرضه و تقاضا در این مسئله هم صدق می کنه
اگر در شهری تعداد پزشکان با مهارت بالا زیاد باشند شاهد کاهش این آمار و افزایش کیفیت خدمات خواهیم بود.
آقا من پزشک متخصص شاغل در بخش دولتی هستم ماهی 2 میلیون درآمد دارم هنوز بعد از 20 سال یک خانه 50 متری در تهران ندارم چرا پشت سر پزشکان این همه دروغ می گویید نمی دانم بقیه رشته ها چرا هرقدر درآمد داشته باشند حرفی زده نمی شود از خدا بترسید ما برای خدمت آمده ایم نه پول
دکترهایی که رشوه گرفته اند علاوه بر تعلیق از کار به صورت مادام العمر باید مجازات بشوند.
با سلام لطفا فکری به حال در امد پزشکان عمومی بکنید.
چاره کار تربیت بیشتر متخصصان پزشکی و خروج از انحصار توسط عده ای خاص است.
۷درصد کادر بهداشت ودرمان جامعه را پزشکان تشکیل میدهند ولی بیش از ۹۰درصد درامد بخش درمان را به خوداختصاص داده اند.اکثرا درامدهای میلیاردی دارند و این درامد را باتوجه به درسی که خوانده اند,حق خود میدانند.درحالی که فاصله فاحش درامد آنان باسایر تحصیلکرده های دانشگاهی,در سایرکشورها به اینصورت نیست
هر وقت از دستمزد صحبت میشه دولت میگه اگر دستمزد پزشک کم باشه اینها از ایران مهاجرت می کنن.من قسم می خورم این پزشکان این کار رو نمی کنن چون در هیچ کجای دنیا اینطور نمی تونن پول دربیارن.در خارج اگر پزشکی بخواهد مثل ایران روزی 20 تا عمل کنه و تا ساعت 2 شب در مطب باشه باید قسمت اعظم درآمد حاصل رو بعد از یک حدی مالیات بده.ولی درایران بهشت پزشکها هستش و مطمئن باشید اینها از ایران نمی رن فقط برای تفریح به خارج می رن.لطفا چاپ کن تابناک
عزيزم با اين فرض نوشتن و حجم حساب كردن اگر شما مهندس محاسبات باشي لطفا ميزان پرداختي به دلالان خودرو ، دلالان مسكن ، قراردادهاي پيمانكاري،زنهاي خياباني ، فروش قاچاقي ارز سكه و طلا، دريافتي مدارس غير انتفاعي، درصد حق الوكاله وكلا،پرداختي به دندان پزشكان، قيمت مزون ها و تالارهاي عروسي و ارايشگاهاي زنان ، فيلم برداران مجالس، مداحان ميليوني، و بعد اختلاس گران محترم در سيستمهاي دولتي و بانكي را نيز حساب فرموده ، وبه وظيفه شرعي خود عمل نماييد
خدا قوت آقای وزیر
خیلی کارت درسته
خدا این باصطلاح پزشگان را هدایت کند و الا لعنت . . .
نهایت این شلوغ بازیها اینه که تعرقه ها واقعی میشن اون وقت ذیگه پزشکان برای گرفتن اجرت به حق خودش مواخذه نمیشه. بهتره دست از شلوغ بازی و گمراه کردن مردم دست برداین و حواس مردم را از دزدهای میلیاردی دور نکنین
باور كنيد وزارت بهداشت نميخواد اين قضيه يه با برا هميشه حل بشه ،بهترين و در عين حال ازانترين دستمزد دكترها در اسيا مربوط به دو كشور هند و بنگلادش ميباشد، افرادى با توقع كم ، اگه وزارت بهداشت يه بخشنامه برا تمامى دكترهاى تخصصى و زير ميز بگير ايران بفرسته كه در صورت ادامه روند زيرميزى از اين دو كشور دكتر جايگزين خواهند كرد باور كنيد متنبه ميشند ، و تا اين حركت در يك شهر به صورت چشم زهر گيرى انجام نگيره اين معضل زير ميزى ادامه خواهد داشت.
اگر دریافت دستمزد که به صورت توافقی از بیماران به عنوان حقالعلاج گرفته می شود پس تمام حرفی که کار دستی انجام می دهند از جمله تمام صنوف رشوه خوارند.
رشوه‌خواری یا ارتشاء کنایه از پرداخت پول[۱] یا چیزی به کسی‌است تا وی در مقابل کاری را برای طرف که معمولاً غیرقانونی است را انجام دهد. به پول یا چیزی که در این راه پرداخت می‌شود رشوه اطلاق می‌گردد.

گاهی تشخیص پاداش و رشوه از یک دیگر مشکل‌است. یکی از مهمترین انواع فساد مالی رشوه‌خواری است.[۲]

تاریخچهویرایش

رشوه را می‌توان از قدیمی ترین جرایم تاریخ کیفری بشر دانست. سابقه تاریخی این جرم به زمان تشکیل اولین دولت‌ها و ساختار دیوان سالاری در سطح جهان بازمیگردد. حکومتها نیز چون این جرم را مخل نظم و موجب بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت می‌دانستند مجازاتهای بسیار سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفتند به عنوان مثال هردوت مورخ بزرگ یونانی در کتاب خود آورده است که کمبوجیه، دومین پادشاه هخامنشی دستور داد تا یکی از قضات بزرگ به نام سیسامنس را به جرم دریافت رشوه اعدام کنند، پوست از تنش جدا کنند و آن پوست را بر مسند قضاوت پهن کنند سپس پسر قاضی را به جای او منصوب کرد و به او یاد آوری کرد که بر چه جایی نشسته است.

در دوران پس از ظهور اسلام نیز مبارزه با فساد مالی کارگزاران حکومتی مورد توجه جدی قرار گرفت. نمونه بارز آن در سیره عملی علی بن ابیطالب است که در نامه مشهور خود به مالک اشتر می‌نویسد :

«اگر یکی از آنان دست به خیانتی گشود و گزارش جاسوسان بر آن خیانت هم داستان بود بدین گواه بسنده کن و کیفر او را با تنبیه بدنی بدو برسان و آنچه بدست آورده بستان، پس او را خوار بدار و خیانتکار شمار، و طوق بدنامی در گردنش درآویز»

در قوانین جزایی جهان معاصر نیز به طور مفصل به این جرم توجه شده است کنوانسیونهای بین‌المللی متعهد مربوط به مبارزه با فساد اداری موید این مدعاست همچون کنوانسیون OECD درسال ۱۹۹۷ یا کنوانسیون مربوط به فساد اداری استراسبورگ ۱۹۹۹.

رشوه از نظر لغویویرایش

- رشوه چیزی است که برای باطل ساختن حق یا ثابت کردن باطل داده می‌شود.

- استعمال رشوه بیشتر در مواردی بکار می‌رود که موجب ابطال حق یا گذراندن و رسیدن به باطل است.

- رشوه رسیدن به حاجت است از راه زد و بند رمصانعه
جناب وزیر در حال توجیه کردن پرداختهای چند ده میلیونی به پزشکان است. متخصص داخلی و کودکان که نمی توانست زیرمیزی بگیرد هم الان خواب خرید هواپیمای شخصی را می بینند. در حالی که پرستار فقط می تواند شکمش را سیر کند.
نمیدونم داستان چیه که وزیر محترم این همه اصرار دارن با این شتاب وجهه جامعه پزشکی رو با این آماارای عجیب و قریبشون تخریب کنن! ولی هرچی که هست کاملا دارن موفق میشن
باید دست راست وپای چپشان رابه جرم افساد فی الارض قطع کرد تادیگران عبرت بگیرند.
چاره رشوه گیری وزیر میزی مجازات حبس و باطل کردن مدرک و...است و باید اعمال قانون شوند. حال انکه جناب وزیر در حمایت از رشوه گیران میخواهد حقوقشان را زیادکند ،در کچای دنیا ودر چه مذهبی،به دزدان و زیرمیزی گیران ،جایزه میدهند?
بر عليه پزشكان اين همه نوشتن در سايتها و تلوزيون نتايج خوبي در بر نخواهد داشت، جامعه پزشكي مثل فوتباليستها نيستن اينجور مد شده ميكوبين، به اسامي دكترهايي كه درامد بالايي دارن يه نگاه بندازين، همه نخبه هستن، دلال كه نيستن، اذيت بشن خيلي راحت ميرن و يا ميبرنشون بيمارستانهاي مشهور خارج كشور با حقوق دسته چك آزاد، اونا كه هر گوشه دنيا برن درامدشونو دارن فقط امثال ما كه توان مالي محدود داريم ديگه ميمونيم با يه كارت سلامت دكتر هاشمي و كوزه
متاسفانه برخی جراحانی که متبحر تر و معروف تر هستند، زیزمیزی های درشت تری هم می گیرند. مردم باید به حقوق خود آگاه باشند و از این تاجران رنج مردم شکایت کنند.
خداوند به این وزیر محبوب و بسیجی طول عمر دهد
به خدا قسم جیب مردم بی جهت دارند خالی میکنند مگر قانون نگفته فلان مبلغ را بگیرید چرا اضافه تر میگیرند
در ثانی این پزشکان از اموال بیت المال تحصیل کرده اند. چرا به مردم اضافه تر میگیرند. خدا میداند هیچ حقی ندارند و این پول ها حرام است و
و از طرفی ....
به داد مردم ارومیه وشهرهای اطراف که برای معاینه به این شهر برای درمان میایند برسید میروی بیمارستان بزشکان مریضارا به مطب برای گرفتن بول بیشتر میفرستند ومیگویند بیمارستان به انها بول کافی نمیدهندواز ان به بعد سر گردانی وباس دادن به همکاران اغاز میشود بزشکانشدند همه میلیادر وقصاب
با گرفتن مالیات از کسانی که واقعا باید مالیات بدهند میشه کشور رو اداره کرد
درود بر وزیر بهداشت.
گردش مالی به این درشتی رو راحت میتونند پیگیری کنند اما . . .
فقط حسادته....
خوب الان كه ميدانيد چرا اقدام نميكنيد چندنفر ازآنان را اعدام كنيد موضوع حل ميشود
به سلامتي چشم دولتمردان علما روشن
تابناک در گزارشاتت نسبت به پديده زير ميزى لطفا دقت بيشترى بکن به چند علت
اول اعتماد بين بيمار و پزشک متزلزل نشه
دوم زير ميزى ميان تمام پزشکلن رواج نداره ولى الان جامعه به کل پزشکان داره بدبين مى شه
درلمد بالاى پزشکان نامشروع تلقى پنشه
درکنارش يک گزارش هم از روند تحصيلى ي پزشک بنويش اون مهندس ليسانس و فوق ليسانس يا حتى دکترا کى مثل يک دانشجوى پزشکى شيفت بيست و چهار ساعته يا چهل و هشت ساعته داده !
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
یعنی شما می فرمایید یک دکتری برق و یا دکتری کامپیوتر مثل شما زحمت نمی کشد. امروزه به یمن همین مهندسین و دکتراهای مهندسی است که با دستگاههایی که خود همه کار را می کنند، پول ناحق در میارید. شما می دانید یک برنامه نویس کامپیوتر هم بایستی چشمش را پشت سیستم از دست دهد و هر روز خود را به روز کند و ماهانه درآمدی حداکثر 2 میلیون داشته باشد(بهترین حالت). بی شک زحمتی که یک دکتری مهندسی هم کمتر از شما نیست، اگر بیشتر نباشد. بعدش هم راننده ها شیفت 8 ساعتی دارند، در شیفت بیست و چهارساعتی حتما جای همکارت وایستادی و خواستی پولشو بگیری
سلام
شما شده برای تعمیر خودرو خود به تعمیر گاه رجوع کرده باشید؟
آیا نرخ خارج از تعرفه اتحادیه زیر میزی است ؟
شرکت های خودرو ساز که خودرو در گارانتی شان میباشد و متعهد به جایگزین کردن قطعات معیوب در زمان گارانتی و فروش آن بعد از اتمام گارانتی میباشند و از این تعهد سر باز میزنند و شما مجبور هستی قطعه مورد نیاز را از بیرون از شبکه خودرو ساز و به قیمت بالاتر تهیه کنی زیر میزی است ؟
داروی فینو فیبر ات با ارز آزاد در شبکه زیر نظارت وزارت بهداشت 64000 تومان و همین دارو با ارز آزاد در دبی 28000 تومان را چه نام گذاری کنیم.؟
آیا سپردن ارتش به بخش خصوصی همانند سپردن بهداشت و درمان کشور به بخش خصوصی نیست؟
امکان عدم درج این سوالات بسیار است ولی سانسور چی محترم شما را سوگند به خداوند متعال میدهم اگر به فکر کشوری آباد و آزاد و اسلامی هستیم انعکاس دهیم و فکر کنیم.
با سپاس
خوش به حال مسوولين و دستگاههاي نظارتي.
شرم آور است پزشکی در آغاز تولد از کسی که هنوز به دنیا نیامده رشوه دریافت کند من به عنوان یک پدر مجبور به پرداخت این رشوه به خانم دکتر متخصصی در شهریار شدم پای زندگی فرزندم در میان بود هیچ ریسکی از جانب من قابل قبول نبود آرام و با قلبی مملو از درد این پول را پرداخت کردم هنوز هم این خانم مشغول دریافت این رشوه هاست . هیچ وقت فراموش نمی کنم این تا به امروز اولین رشوه ای بود ه که پرداخت کردم و امیدوارم هیچ گاه دیگر تکرار نشود
همين چند روز پيش از قول رئيس انجمن جراحان نوشته بوديد فقط پنجاه پزشك در كشور درآمد بالا دارند
سلام
حق مردم رو پیگیری کنید.
با تشکر
حداقل 70% درصد این پزشکان در تهران تشریف دارند.
هر روز فساد يك صنف ولي دست آخر كارمند وبازنشسته اند كه بايد يارانه شون قطع بشه و ماليات رو حقوق نگرفته پرداخت كنند چون آمارشون نقده.اين مملكت داري دكتري نمي خواد آبدارچي هم باشي اين نتيجه رو ميده
لطفا در مورد برج سازي -كلنيك سازي-انبارداري-دلالي و داشتن ويلاهاي انچناني و ...پزشكان زير ميزي بگير نيز بنويسيد تا اين نوابغ روزگار را مردم بيشتر بشناسند
دیگه با طرح سلامت زیر میزی نیاز ندارن، راحت رو میزی میگیرن، دکترها حال ندارن حتی تو مطب به حرف بیمار گوش بدن ، و هیچ خدایی رو بنده نیستن. درآمد دکترهای ایران رو دکترهای اروپایی حتی تو خواب هم نمیبینن.
چه مملکت گل و بلبلی داریم خداییش
هر روز یه گندش رو می شه
به نظر شما نمی گیرند ؟ وقتی بیمارستان می گه هزینه می شه 3 میلیون بعد پزشک می گه 15 میلیون فقط ماله منه ( که شامل بیمه هم نمی شه) فکر می کنید 1-2 میلیارد در سال نمی شه؟ اونم در کشوری که ملت همش بیمارند؟
من خود پیراپزشک هستم و متاسفانه در ایران مردم چون از امور پزشکی آگاهی کمی دارند بعضی از پزشکان هر کار که میخواهند با مردم میکنند در ایران تنها کشوری است که یک صنف مثل نظام پزشکی خود قیمت مشخص میکند خود اجرا میکند و اگر کسی شکایت کند خود قضاوت میکند و از طرفی چون پزشکان نیز در راس وزارت بهداشت هستند هر تعرفهای را به نفع خود اجرا میکنند در این مورد را که من افشا میکنم کمتر کسی گفته که در خارج از کشور متخصص در روز حق ویزیت 6 نفر و پزشک عمومی 8نفر را میتواند ویزیت کند در حالی که در ایران در مواقعی 8 بیمار در چند دقیقه ویزیت میشوند
من از رشوه گرفتن مسولین زیاد شنیدم ولی تا الان از کسی نشنیدم پزشکی زیرمیزی بگیره .پزشکها که کاره ای نیستن
پناه برخدا وخوشا بحال این پزشکان!!ماهم پزشکیم یعنی جراح هم هستیم فوق تخصص هم داریم بیمارانمان هم به ادعای خودشان بسیارراضی هستند ماهی یکی دوجراحی به سختی داریم اگر یکهفته کارنکنیم هفته بعدبه نان شب مان محتاجیم این پزشکانی که میگویند ماهی یک میلیاردتومان درامد دارند چه شکلی هستند کجا درس خوانده انددوست ورفیق چه کسانی هستند..دلم نمیخواست جای انها بودم ولی دلم میخواست میشناختمشان ..سایت محترم تابناک باوجودی که توهین به احدی نیست منتشر نمیکنید امانت دارباشید متشکرم.
تابناك وجدانا" چاپ كن بحث زير ميزي در واردات دارو و تحهيزات پزشكي هم وجود دارد كه جناب وزير اگر پيگيري كنند كمك بزرگي به مردم كرده اند شركتهاي وارد كننده تجهيزات بيمارستاني قيمت تجهيزات را چندين برابر خريد مي فروشند و اگر كسي اعتراض كند مي گويند گارانتي دارد چرا بايد اينهمه به مردم اجحاف شود
جناب وزیر مردم پشت شما هستند.

مبارزه کن با این پدیده زشت.
همشون تو تهران نیستن بیا و ببین چطوری مثل مرد زیر میزی میگیرن و نظام پزشکی دکور هم از خودشونه دیگه شکایت رو میخوای به کجا ببری عزیزم
تنها پزشکایی که میتونن بخاطر کار پزشکی زیر میزی بگیرن جراحا هستن چون رشته های غیر جراحی فقط ویزیت و کارای سادس حالا اونم فقط جراحای شهرای بزرگ میتونن چون تو شهر کوچیک نمیشه اینکارو کرد .همشونم که نمیگیرن حالا 2 درصد جراحا زیر میزی بگیرن میشه چیزی حدود 70 80 نفر .یعنی 8000 میلیارد تومن که اندازه بودجه درمان کشور .مسخره نیست این حرف وزیر؟!!!!
یعنی باید واسه هر عمل 30 40 میلیارد پول بگیرن !!!!!
اصلا 100 درصد جراحا زیر میزی بگیرن بازم این رقم 80000 میلیارد تومن مسخرس
من نمیفهمم چرا ایشون رفتارای پوپولیستی در پیش گرفتن؟
لطفا پی گیری نمایید. زحمتی که دانشجویان فنی مهندسی، علوم پایه، مهندسی کشاورزی و بقیه اقشار می کشند نه تنها کمتر از دوستان در حوزه پزشکی نیست حتی بیشتر هم هست. از وزیز محترم بهداشت ممنون و متشکریم و حمایت مردم از وزیر محترم بهداشت را اعلام می داریم.
اگر زیر میزی حذف شود به صنعت ساختمان لطمه وارد می شود چون عمده برج ها وساختمانهای مجلل توسط پزشگان ساخته می شود وپرشگان بشدت به این پولها نیار دارند
هر روز در مورد دستمزدهای ملیونی و ملیاردی پزشکان می خوانیم ولی آخرش بسته سلامت تعریف می کنند و متوسط دریافتی آنها را ۲۹۴٪ افزایش می دهند۱تازه به مردم می گویند ۱ درصد ارزش افزوده اضافی بدهید تا باز هم این درآمدها بالاتر رود.در بودجه امسال وزارت رفاه و آموزش و پرورش زیر ده درصد افزایش داشتند در حالی که وزارت بهداشت ۷۱٪ رشد بودجه داشته است.
اين امتياز طرح تحول فقط براي چند تخصص قلب زنان بيهوشي بوده و رشته هاي پاتولوژي و راديولوژي فقط تو اين طرح درامدشون كم شده ،ولي اين نابرابري ديده ميشه
اینارو که خودمون داریم بعداز مراجعه به بعضی از پزشکها میبینیم میخوان باهاشون چکار کنند. والله
سلام. چندمین بار است در موضوعات مختلف پیام میدم این بار هم میدانم انعکاس نمی دین.تقریبا هر روز سایت رو کامل میخونم.مدتی وضعیت رشوه گرفتن بعضی پزشکان را جانانه پیگیری نمودید شاید پیگیری های مستمر تابناک حتی وزیر بهداشت را مجبور به موضعف گیری کرده است. با اشاره به نام خود و پزشک رشوه گیر در تهران نوشتم. خدا شاهد است آن دکتر جراحی قلب خانمم را شروع نکرد تابه فرد واسط مبلغ ده میلیون تومان پرداخت نکردم آنگاه جراحی را شروع کرد.کدام وجدان و شرافت!! کدام سوگند!!
دوستان لطفا توجه كنيد.
براي خريد يك تابلوي نقاشي به گالري هاي متعددي مراجعه ميكنيد. براي تابلوهاي مشابه چندين رقم متفاوت كه گاه با هم فاصله چندين برابري دارند از شما خواسته ميشود و شما درنهايت يكي را انتخاب و خريداري ميكنيد. هيچ كس شما را مجبور نميكند كه تابلوي گراني بخريد و فروشنده تابلوي گرانقيمت هم به رشوه گيري متهم نمي شود.
آيا انجام عمل جراحي با آنهمه ظرافت، حساسيت و مسوًوليت از يك تابلوي نقاشي هنر كمتري لازم دارد يا دانش جراح از نقاش كمتر است؟ چرا پزشك نميتواند براي هنر خود قيمت تعيين كند در فضائي كه بيمار هم آزاد است پزشك ديگري را انتخاب كند كه حق العمل حداقلي دريافت ميكند؟ آيا شما ميتوانيد تابلو را از نقاش گرانتر بزور با قيمت كم مطالبه كنيد؟ هم تابلوي اين نقاش معروف را بخواهيد و هم هزينه آن را خود تعيين كنيد؟؟!!
البته در مورد اعمال جراحي اورژانس واضح است كه اين مطالب صدق نميكند و پول نميتواند ملاك باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
یاد دکتر هندی ها به خیر
بعدش هم شما شفاف بگو چقدر می گیری مالیاتش رو هم بده، نه مثل دزدهای سر گردنه
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
نقاش مدت طولاني رو نشسته پاي نقاشي و تنها هزينه اش متحمل خودشه ولي تا يك دكتر دكتر بشه چند نفر رو دخلشو در مياره قضاوت با خودته؟
این تبلیغات و هیاهویی که بر علیه خوشنام ترین و بهترین و فرهیخته ترین قشر جامعه به راه افتاده است هیچ سودی جز وقفه در خدمت رسانی به آن نخبگان که بدون شک همه افراد جامعه هرچند لحظه نیازمند وجود آنها هستندندارد
پدر بنده بازنشسته با ماهی 400 هزار تومان حقوق ماه قبل در بیمارستان ........ عمل جراحی پروتز زانو و تعویض مفصل داشت که کل هزینه 20 میلیون تومانی عمل را بیمه تکمیلی داد اما پزشک جراح ....... قبل از عمل مبلغ 3 میلیون تومان بابت شیرینی بجه های اتاق عمل درخواست و شماره حساب شخصی اش را داد و ما نیز بخاطر نیاز به عمل و مراقبتهای بعد از آن به حسابش واریز کردیم اما سوال این است که مگر سهم جراح از یک عمل 20 میلیونی کم است که باز هم چشمداشت به 3 میلیون تومان از یک بازنشسته دارد که مجبور به پرداخت است والا رضایت به یک ریال آن هم ندارد .
مشکل اینجا است که صفر تا صد امور درمان و تعرفه ها به خود پزشکان سپرده شده و تنها کاری که وزارت بهداشت توی این سالها کرده افزایش تعرفه ها برای قانونی کردن همون زیرمیزیه
اگر در کشور ما هم مثل همه کشور های دنیا اموزش پزشکی از وزارت بهداشت جدا بود ما این قدر مشکل توی زیر میزی و توقعات پزشکان نداشتیم . مجبور نبودیم برای حضور یک پزشک تازه فارغ التحصیل در روستا ماهیانه 12 میلیون تومان از بودجه بیت المال پرداخت کنیم
وقتی وزیر و معاونین و همه روسای وزارت بهداشت , پزشک و دندانپزشک هستند شما توقع دارید طرف منافع صنف خودشون را بگیرند یا طرف مردم را؟
بنده مهندس برق هستم و درآمدم خیلی کمتر از یک پزشک است ولی معتقدم توهین به جامعه زحمتکش پزشکان کشور بخشی از برنامه فراری دادن مغز های کشور است.
حسب ضرورت کارم با طیف وسیعی از کسبه بازار و کارمندان دولت در ارتباط هستم، تقریبا کلیه افرادی که درگیر کار خرید و فروش کالا و یا خدمات هستند مستقیما مشغول دادن و گرفتن رشوه هستند ولی کسی کاری با ایشان ندارد، چرا تمام تبلیغات بروی جامعه پزشکی متمرکز شده است؟
فامیل ما عمل باز قلب کرد 90 میلیون آب خورد 30 میلیون زیر میزی بابت 5 ساعت عمل
خيلي لز دكتر ها ادعا دارند كه پول عمرشان را مي گيرند ولي خوب فكر كنند كه دولت چقدر واسه اينا هزينه كرده و اينكه در دوران دانشجويي چه اشتباهاتي كردن و چند نفر رو ناقص كردن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس