بازدید 12505
كفاشیان خودش برکناری‏اش را تکذیب کرد:

موسی چهل روز رفت کوه تور، ما دو روز موبایلمان را بستیم!

دلیل ندارد که رئیس فدراسیون اینها را بداند و شرح وظیفه و کار دیگری دارد. اینها کوتاه نگری‏های آن افرادی است که با ما دشمنی دارند و می‏خواهند این را بهانه کنند و مثلاً می‏گویند چرا آن بچه کوچک همه اینها را می‏داند و ایشان نمی‏داند. دلیلی ندارد که بدانم؛ خیلی چیزها را بنده می‏دانم و آنهای دیگر نمی‏دانند! (خنده)
کد خبر: ۴۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۰ 30 April 2009
در حالی که عموماً مقامات بالا، برکناری یک مقام پایین دستی را تکذیب می‏کنند و در خصوص فدراسیون فوتبال، اعضاء مجمع عمومی در این خصوص تصمیم گیری می‏کنند، علی كفاشیان در گفتگو با شبكه خبر در وضعیتی که لحن صدایش کاملاً مشخص بود، برکناری خودش را تکذیب کرد!

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، رئیس شوخ طبع فدراسیون فوتبال که به نظر می رسد برکناری اش را نیز شوخی تصور کرده، در این خصوص گفت: دو روز به خارج از کارش رفتم و موبایلم را بستم (خاموش کردیم) و شایعات عزل زیاد شد. حضرت موسی چهل روز به کوه تور رفت  و...، ما دو روز موبایلمان را بستیم، این طور شد!

كفاشیان در خصوص برنامه‏ای که گفته می‏شود به نوعی کلید پروژه برکناری‏اش در آن زده شده گفت: در آن برنامه اتفاقی نیافتاد یكی از برنامه های تلویزیونی سوالاتی از من شد كه به همه آنها پاسخ كامل دادم ولی از من درباره نام مربی فلان باشگاه پرسیدند كه به قول آقای نصیرزاده که در خدمتشان هستیم (!) مثل اینکه رئیس یوفا (میشل پلاتینی که نامش را مجری به رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‏گوید!) نام سرمربی استقلال را بپرسید! خب مشخص است که نمی‏داند! (رافا بینتز سرمربی لیورپول، چهره ای بود که توسط مجری برنامه نگاه یک پرسیده شد و به نظر می رسد، وی شناخته‏ شده تر از استقلال و کادر فنی‏اش نباشد!)

قهرمان سابق دوومیدانی کشورمان افزود: دلیل ندارد که رئیس فدراسیون اینها را بداند و شرح وظیفه و کار دیگری دارد. اینها کوتاه نگری‏های آن افرادی است که با ما دشمنی دارند و می‏خواهند این را بهانه کنند و مثلاً می‏گویند چرا آن بچه کوچک همه اینها را می‏داند و ایشان نمی‏داند. دلیلی ندارد که بدانم؛ خیلی چیزها را بنده می‏دانم و آنهای دیگر نمی‏دانند! (خنده)
 
وی در پاسخ به این سوال كه شایعه شده است، با جت شخصی بن همام حالت تبلیغاتی برای رئیس کنونی كنفدراسیون فوتبال آسیا داشته است،گفت: من دیروز هفت، هشت بار این را گفتم که اولاً بن همام جت شخصی ندارد، من در مسیر رفت با هواپیمای قطر رفتم و یک روز جلسه را برگزار کردیم و با حاضرین درباره برگزاری دیدارهای دوستانه و همکاری با كشورهای مختلف صحبت کردیم. جلسه‏ای که شرکت کردیم نیز در خصوص تقسیم کشورهای آسیایی بود که جزو زون آسیای مرکزی هستیم که نمایندگان 14- 15 کشور این زون در نشست سریلانکا شرکت کرده بودند.
 
رئیس اسبق فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: آقای بن همام هم در آن جلسه آمد و ایشان تا دو سال دیگر رئیس AFC است و تا زمانی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشته باشد، با وی همکاری می‏کنیم. رای ما هم برای نماینده AFC در FIFA، مخفی است و اگر با کسی جلسه‏ای داشته باشیم، مفهومش این نیست که به آنها رای بدهیم یا ندهیم و این تصمیمی است که در خصوص رای‏گیری خودمان اخذ می‏کنیم.
 
دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک یادآور شد: ما همین جلسات را با طرف‏های مقابل داشتیم و انتقادات و صحبت‏هایی را علیه بن همام کردند و آقای بن همام نیز حرف‏ها و استدلال‏هایی دارد که گوش می‏کنیم و به طور مخفیانه رای می‏دهیم.

كفاشیان درباره انتخاب داور چینی برای بازی ایران مقابل كره شمالی (شبکه خبر تنها متن این بخش از مصاحبه را قرار داده است) گفت:‌ در اجلاسی كه در سریلانكا برگزار شد رئیس كمیته‌ داوران كنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حضور داشت كه ما اعلام كردیم ،نباید با توجه به ارتباطاتی كه وجود دارد برای چنین بازی حساسی از داور چینی استفاده كرد كه رئیس كمیته‌ داوران هم اطمینان داد كه داور چینی داور منصف و خوبی است اما با این حال بررسی‌های لازم را دراین باره انجام خواهد داد.

علی كفاشیان درباره این که به نقل از وی عنوان شده که مربیان ایرانی را به بی دانشی محکوم کرده است، گفت: این طور نبوده است و من احتمال دادم شاید یکی از دلایل ضعف ایران در لیگ قهرمانان این موضوع باشد. در یک برنامه زنده از من پرسیدند که چرا باشگاه ‏ها ضعیف شده‏اند که من گفتم، چند عامل می‏تواند در ضعف باشگاه‏ها تاثیر داشته باشد؛ اول انتخاب بد بازیکنان است، دوم عدم دانش فنی مربیان، سوم نداشتن ابزارها یا بودجه کافی برای و چهارم روزمرگی باشگاه‏ها و مدیریت‏های باشگاهی وفقط به فقرک لیکگ بودن. آنها باید به این فکر باشند که چگونه کیفیت فنی خودشان را بالا ببرند.
 
وی خاطرنشان کرد: فرض کنید اگر در بازیهای لیگ بازیکنان بیش از 7 کیلومتر ندوند، همین بازیکنان می‏توانند در تیم ملی بیشتر از هفت یا هشت کیلومتر بدوند؟! هرچه کیفیت باشگاه‏ها بالا برود، کیفیت تیم ملی ایران نیز بلا خواهد رفت و ابنها عواملی بود که در خصوص ضعف باشگاه‏ها موجود است و باید تمامی‏شان برطرف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار