بازدید 3223

آتش لج بازی عربستان دربازار نفت

کد خبر: ۴۵۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹ 15 December 2014
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اقدام عربستان را ناشی از یک لج بازی سیاسی دانست و گفت: تحلیل عربستان این است که کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت به نفع است از این بابت که نفت غیر متعارف و نوظهور آمریکا که به یک میلیون بشکه در روز رسیده است غیر اقتصادی می شود.

حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت تحلیلی ارایه کردو گفت: عربستان و آمریکا با این کار می خواهند فشارهای خود به کاهش درآمدهای روسیه و ایران افزایش دهند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روسیه هم تحت فشار تحریم ها قرار دارد، گفت: عربستان کاهش تولید نفت خود را منوط به کاهش تولید در روسیه کرده است.

وی افزود: در دوره های قبل اگر شوکی به بازار نفت وارد می شد اعضای اوپک با تشکیل جلسه فوق العاده و یک اجماع در درون خود تصمیم گیری کرده و میزان تولید خود را کاهش می دادند تا ثبات ایجاد شود اما در این دوره با لج بازی روسیه و عربستان قیمت نفت افت کرد که به نظرم این یک رفتار سیاسی است .

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اقدام عربستان را ناشی از یک لج بازی سیاسی دانست و گفت:  تحلیل عربستان این است که  کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت به نفع است از این بابت که نفت غیر متعارف و نوظهور آمریکا که به یک میلیون بشکه در روز رسیده است غیر اقتصادی می شود.

امیری خامکانی گفت: عربستان تحلیلش این است که اگر قیمت کاهش یابد با توجه به اینکه هزینه تولید نفت شیل بالاست بخش خصوصی آمریکا از تولید دست برمی دارد از این رو امیدوارند با این حرکت نفت آنها را غیر اقتصادی کنند و شکست دهند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس افزود: بعید است که بخش خصوصی امریکا شکست بخورد چرا که دولت امریکا با ارایه تسهیلات از این بخش حمایت خواهد کرد و اجازه نمی دهد بخش خصوصی اش به راحتی از بازارخارج شود.

وی با بیان اینکه این تحلیل درست نیست که اجازه دهیم قیمت نفت کاهش یابد، گفت: شاید نیاز به برگزاری جلسه فوق العاده در راستای کاهش تولید نفت باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسایل سیاسی بر مسایل اقتصادی دربازار نفت می چربد،‌گفت: با توجه به اینکه فصل سرد به اروپا رسیده است و تقاضای نفت رو به افزایش است اگر عربستان همکاری می کرد قیمت نفت افزایش می یافت.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت نفت شاید یک نعمت و یا فرصت برای اقتصاد کشور باشد، گفت: ما در دو سال گذشته کم کم عادت کردیم که با درآمد کم نفتی کشور را اداره نکنیم از این رو شاید دربرنامه ششم پیشنهاد کنیم دولت سقف استفاده از نفت را در همین حد یک سال و نیم گذشته نگه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی