بازدید 1828

قطبی:روی کره ماه هم پیروز می‌شویم

کد خبر: ۴۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷ 30 April 2009
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه برای موفقیت در این تیم انگیزه و روحیه بازیکنان بیش از هر عامل دیگری تعیین کننده است، گفت: مهم نیست که بازی مقابل کره شمالی روی چمن مصنوعی برگزار شود یا روی کره ماه، مهم موفقیت تیم ملی است که به آن دست می یابیم.

به گزارش مهر، افشین قطبی با بیان این مطلب افزود: مهمترین هدفی که ظرف 48 ساعت ابتدایی حضورم در ایران سعی کردم به آن بپردازم، انتقال یک انرژی مثبت به مردم و خانواده فوتبال ایران بود.

تیم ملی ابتدا باید در خارج از میدان موفق شود
وی با تاکید بر اینکه برای هدایت تیم ملی در شرایط فعلی فرصت کافی در اختیار ندارد و باید تا پیش از دیدار با کره شمالی تیم تحت هدایتش را نه تنها در بعد مسائل تکنیکی و تاکتیکی بلکه در ابعاد روحی و روانی نیز تقویت کند، افزود: از آنجائیکه مردم ایران بسیار فوتبالدوست هستند اثرات مختلفی از بیرون به تیم وارد می شود به همین خاطر برای اینکه تیم ملی در داخل زمین موفق شود باید ابتدا در خارج از میدان موفق باشیم.

مردم ایران به من انگیزه دادند
افشین قطبی با اشاره به استقبال خوبی که مردم ایران از وی داشته‌اند، افزود: مردم ایران با لبخندهای بزرگ و احساسات گرم به من انگیزه بیشتری دادند و امیدهای همه برای صعود به جام جهانی بیشتر شده است.

مربی تیم ملی مانند یک سرباز به کشورش خدمت می کند
سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان با طرح دوباره این موضوع که تیم ملی متعلق به همه مردم ایران است، خاطر نشان کرد: تیم ملی قبل از ما بوده است و بعد از ما هم خواهد بود. با این شرایط هر مربی که مسئولیت تیم ملی را برعهده می گیرد، سعی می کند در مدت کوتاه حضورش در این تیم مانند یک سرباز به فوتبال کشورش خدمت کند.

احترام باشگاه‌ها را حفظ می کنیم
وی اصلی‌ترین هدفش در تیم ملی را تقویت روحیه بازیکنان خواند و افزود: ما تا پیش از بازی با کره شمالی وقت و زمان کوتاهی داریم و برای موفقیت در این مدت کوتاه، داشتن برنامه خیلی مهم است. ما در حال حاضر تیم‌هایی داریم که درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی هستند. برای نزدیک کردن خانواده فوتبال ایران سعی کردیم باشگاه‌های که برای قهرمانی در جام حذفی می جنگند یا اینکه به دنبال صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا هستند بازیکنان‌شان را در اختیار داشته باشند و احترام باشگاه‌ها را حفظ کنیم.

تمرینات تیم ملی در سه مرحله برگزار می شود
قطبی با تاکید بر اینکه احترامی که تیم ملی به باشگاه‌ها می گذارد، مجددا به این تیم بازخواهد گشت، از طرح و برنامه خود برای برگزاری تمرینات تیم ملی در سه مرحله خبر داد و گفت: مرحله اول تمرینات تیم ملی با بازیکنانی آغاز می شود که تیم‌های شان در مسابقات جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند. در مرحله دوم بازیکنان دیگر به جمع ما اضافه خواهد شد و در مرحله آخر که در اردوی چین خواهد بود، لژیونرها نیز به تیم ملی ملحق می شوند.

درها و قلب‌های تیم ملی روی بازیکنان باز است
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به برگزاری چهار بازی تدارکاتی پیش از رویارویی با کره شمالی اشاره کرد و گفت: درها و قلب‌های تیم ملی به روی تمامی بازیکنان باز خواهد بود. تمامی بازیکنانی که در لیگ ایران و یا خارج از این کشور بازی می کنند باید بدانند و این احساس را داشته باشند که اگر شرایط خوب، تفکر و فرم مناسبی داشته باشند حتما به تیم ملی کشورشان دعوت خواهند شد.

از بازیکنان باتجربه استفاده خواهم کرد
وی در ادامه افزود: با توجه به فاصله زمانی کم تا دیدار با کره شمالی فرصت دعوت از بازیکنان جدید را نداریم و باید از بازیکنانی که تجربه حضور در تیم ملی و تیم‌های بزرگ را داشته اند، استفاده کنیم.

بعد از صعود به جام جهانی به همه بازیکنان فرصت می دهیم
قطبی با اشاره به دشواری و اهمیت دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم‌های کره شمالی و کره جنوبی گفت: پس از صعود تیم ملی به جام جهانی ما یک سال زمان داریم و می توانیم با دقت بیشتر بازیکنانی را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم که تا پیش از این فرصت کافی در اختیارشان قرار نگرفته است.

سعی کردم به بازیکنان انگیزه و روحیه بدهم
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه از تلاش خود برای تماس و ملاقات با بازیکنان واجد شرایط حضور در اردوی تیم ملی خبر داد و گفت: در مدتی که مسئولیت هدایت تیم ملی را برعهده گرفته‌ام، سعی کردم با بازیکنان تماس بگیرم، به آنها انگیزه و روحیه بدهم و شناخت کافی را نسبت به این نفرات پیدا کنم.

وی افزود: من به امارات رفتم و در تمرینات تیم ها شرکت کردم و بازیکنانی که مدتی از تیم ملی دور بودند، ارتباط برقرار کردم. متوجه شدم آنها کیفیت خوبی دارند. همه آنها با قلب باز و گرم گفتند حتی اگر ما را به تیم ملی هم دعوت نکنید بازهم از این تیم حمایت خواهیم کرد.

قطبی در ادامه از تماس خود با کریم باقری و علی کریمی خبرداد و اینکه شرایط آنها را برای بازگشت به اردوی تیم ملی جویا شده است.

یکی از برنامه‌های اصلی قطبی بررسی شرایط بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی است. وی در این خصوص گفت: دستیارم "پیت بی یوتر" روز جمعه بازی وحید هاشمیان را در تیم بوخوم تماشا می کند. ما همچنین فریدون زندی را هم زیر نظر داریم و یک نماینده را برای تماشای بازیهای او راهی قبرس خواهیم کرد.

"افشین قطبی روز شنبه عازم آلمان می شود تا به همراه دستیار هلندیش بازی مهدی مهدوی کیا در تیم اینتراخت فرانکفورت را از نزدیک تماشا کرده و با کاپیتان تیم ملی ملاقات کند. برنامه دیگر سرمربی تیم ملی ایران سفر به اسپانیا و دیدار با مسعود شجاعی و جواد نکونام است. دستیار هلندی قطبی نیز هفته آینده عازم انگلستان می شود تا با آندرانیک تیموریان، هافبک ایرانی تیم بارنزلی دیداری داشته باشد."

مربیانی را آوردم که با کسی جبهه ندارند
وی با طرح این موضوع که " وقتی بازیکنان تیم ملی می بینند مربیان برای بررسی شرایط آنها وقت و زمان می گذارند با روحیه‌ای مضاعف در اردوی این تیم حضور می یابند"، در مورد انتخاب دستیارانش گفت: برای من ملاک هایی مهم بود. نخست تجربه و شخصیت مربیگری و کم حاشیه بودن مربیان. سعی کردم مربیانی را بیاورم که با کسی جبهه‌ای ندارند و برای خدمت به مردم ایران بیایند و وظیفه شناس باشند.

سرمربی تیم ملی در خصوص انتخاب تاکتیک‌های خود برای این تیم در دیدارهای پیش رو به تجربیات خوب خود در تیم ملی کره جنوبی اشاره کرد و گفت: بعد از جام جهانی 2002 خیلی چیزها در فوتبال کره جنوبی عوض شد، باشگاه‌ها در فدراسیون قوی تر شدند و قوانین فیفا در مسابقات به اجرا در آمد. با این شرایط ما در تیم ملی فرصت زیادی را برای آماده سازی تیم در اختیار نداشتیم و آموختیم که چطور در زمان کم تیم را برای دیدارهای مهم مهیا کنیم.

تاکتیک تیم ملی را قطبی و دستیارانش انتخاب می کنند
وی افزود: در حال حاضر به اندازه کافی وقت داریم که یک تیم هماهنگ را برای بازی آماده کنیم، تیمی که بتواند در کره شمالی نتیجه لازم را کسب کند. تاکتیک‌های این تیم را نیز افشین قطبی و همکارانش انتخاب خواهند کرد. در این راه سعی می کنیم از کیفیت‌های بازیکنان و رحیه بزرگ آنها استفاده کنیم.

با روش بازی حریفان تیم ملی آشنا هستم
قطبی در ادامه به آشنایی خود از روش بازی سه تیم کره شمالی، امارات و کره جنوبی اشاره کرد و گفت: من با روش بازی این تیم‌ها به خوبی آشنا هستم و سعی می کنیم از نقاط ضعف این تیم ها بهره لازم را برده و به موفقیت دست یابیم.

مرحله سوم تمرینات تیم ملی روی چمن مصنوعی برگزار می شود
دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره شمالی روی زمین چمن مصنوعی برگزار خواهد شد. قطبی در خصوص آمادگی خود و شاگردانش برای بازی در این شرایط گفت: مرحله سوم تمرینات ما در چین روی زمین چمن مصنوعی برگزار می شود و دیدارهای تدارکاتی مان در این کشور نیز در زمینی با این شرایط انجام خواهد شد.

روی کره ماه هم پیروز می شویم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: خیلی از چیزهای فوتبال بین گوش‌های ما و در مغز ماست. ما حتی اگر روی خاک هم بازی کنیم و با قلب و روح مان بجنگیم و به دنبال پیروزی و خوشحال کردن 70 میلیون ایرانی باشیم، مردمی که تمام دعای‌شان برای موفقیت ماست، حتما نتیجه می گیریم. مهم نیست که بازی روی چمن مصنوعی برگزار شود یا روی کره ماه، مهم موفقیت تیم ملی است که به آن دست می یابیم.

مدت قرارداد مهم نیست
قطبی در خصوص قرارداد خود با فدراسیون فوتبال گفت: مدت قرارداد برای من مهم نیست، برای مهم صعود تیم ملی به جام جهانی است. اما اگر تیم ملی به جام جهانی صعود کند، افشی قطبی به کار خود با این تیم ادامه خواهد داد، در غیر این صورت افشین و فدراسیون برای ادامه همکاری باید مجددا فکر کرده و مذاکره کنند. من واقعا به این مسائل فکر نمی کنم و تمام هدفم موفقیت تیم ملی در سه دیدار آینده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه اول تمرینات تیم ملی یک هفته خواهد بود. در این مدت سعی می کنیم روزی دو جلسه تمرین داشته باشیم و کارمان را با یک دیدار تدارکاتی به اتمام برسانیم.

دور جدید تمرینات تیم ملی از روز 19 اردیبهشت ماه آغاز می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل