بازدید 2314

بخش کشاورزی سهم خاصی از بودجه عمومی ندارد

کد خبر: ۴۵۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲ 14 December 2014
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد کشور و تامین امنیت غذایی مردم ، گفت: بخش کشاورزی سهم خاصی در بودجه عمومی کشور ندارد.

محمدمهدی برومندی در گفت وگو با خانه ملت در خصوص سهم بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: بودجه بخش کشاورزی در سال 94  نسبت به سال قبل 9درصد افزایش پیدا کرده است اما این رقم  با توجه به نرخ تورم ومشکلات متعدد بخش کشاورزی خیلی قابل توجه و اثر گذار نیست.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه با توجه به نقش بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تصریح کرد:  انتظار می رفت دولت در تنظیم لایحه بودجه سال آینده  توجه بیشتری نسبت به بخش کشاورزی و تامین نیاز این بخش اعمال می کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس افزود: مسئولیت تامین امنیت غذایی و سلامت مردم بر عهده بخش کشاورزی است بنابراین دولت برای رفع مشکلات این بخش از تامین نهاده ها تا سایر موارد باید اعتبارات مناسبتری را در نظر می گرفت.

برومندی با بیان اینکه بخش کشاورزی سهم خاصی از بودجه عمومی کشور ندارد، تصریح کرد: افزایش 9 درصدی بودجه بخش کشاورزی در مقایسه با نرخ تورم  خیلی معنی دار نیست و دولت باید با نگاه ویژه تری نسبت به حوزه مهم و اقتصادی کشاورزی بودجه را تنظیم می کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بودجه در نظر گرفته شده برای بخش آب در لایحه بودجه سال 94 نسبت به سال قبل وضعیت بهتری دارد که امیدواریم به بهبود وضعیت بخش کشاورزی بیانجامد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، براساس لایحه بودجه سال 1394، مجموع اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی و بیش از 21 سازمان تابعه آن بیش از 2595 میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به پارسال حدود 507 میلیارد تومان افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش،  بودجه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی و زیر مجموعه آن در سال آینده دو هزار و 595 میلیارد و 865 میلیون و 700 هزار تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال جاری افزایش ناچیز حدود 507 میلیارد تومانی داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل