بازدید 2082

استانی شدن انتخابات همانند شمشیر دولبه است

کد خبر: ۴۵۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴ 14 December 2014
نماینده مردم ایذه در مجلس استانی شدن انتخابات حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را شمشیر دولبه دانست و گفت: این مساله هم جنبه‌های منفی دارد و هم جنبه‌های مثبت، اما باید جوانب آن با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الله درویش‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از مصوبه مجلس درخصوص طرح یک فوریتی استانی شدن انتخابات مجلس گفت: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است، زیرا در صورت اجرایی شدن این مساله مباحث کلان ملی مورد توجه قرار می‌گیرد و نمایندگان درگیر مسائل جزیی حوزه انتخابیه‌شان نمی‌شوند.

وی افزود: از طرف دیگر نمایندگان می‌توانند به وظیفه دوم خود که نظارت است در سطح کلان کشور نیز توجه داشته باشند و درگیر قانونگذاری که از وظایف اصلی آن‌ها به شمار می‌رود شوند. نمایندگان شهرستان‌ها درگیر مسائل جزیی نمی‌شوند.

نماینده مردم ایذه در مجلس با بیان اینکه در صورت استانی شدن انتخابات افراد نخبه‌ای انتخاب خواهند شد اظهار کرد: در این شرایط نمایندگان شهرستان‌ها بدهکار و وامدار شهر یا روستای خاصی نیستند چرا که کل استان به آن‌ها رای داده است.

درویش پور همچنین گفت: از سویی این امکان وجود دارد که افراد متنفذ و پولدار و ذی نفوذ بتوانند با هزینه‌های گزاف جای سایر نماینده‌ها را بگیرند و شهرستان‌ها و مناطق محروم نتوانند نماینده واقعی خودشان را انتخاب کنند و این نماینده‌ها افراد متنفذ در سطح استان خواهند شد و هرکه تبلیغات بیشتری داشته باشد و رایزنی بیشتری کند می‌تواند اکثریت مردم را با خود هماهنگ کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس افزود: این طرح و استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی شمشیر دولبه‌ای است که باید خیلی با دقت به تمام جوانب آن نگاه کرد و بررسی کرد که سود یا ضرر آن کدام‌یک بیشتر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان