بازدید 4546

توازن منطقه‌ای از ویژگی‌های بودجه 94 است

کد خبر: ۴۵۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴ 14 December 2014
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عدم توجه به توازن منطقه‌ای را از دغدغه‌های نمایندگان در لوایح بودجه سالیانه دانست و گفت که وقتی نمایندگان احساس کنند نگاه توازن منطقه‌ای در بودجه رعایت شده مطمئنا به نگاه دولت و استراتژی او احترام می‌گذارند.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دغدغه ما در سنوات گذشته که منجر به پیشنهادات مکرر نمایندگان نسبت به لایحه بودجه می‌شد عدم توجه به توازن منطقه‌ای بود البته خوشبختانه یکی از ویژگی‌های بودجه 94 نگاه به توازن منطقه‌ای است.

وی افزود: بخشی از مطالباتی که به طور واقعی نمایندگان در مناطق خود با آن مواجهند ناشی از تبعیضی است که تا به امروز در حوزه برنامه‌ریزی و توزیع منابع وجود داشته و منجر به این شده که بخش‌هایی برخوردار و بخش‌هایی نابرخوردار بمانند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس ادامه داد: اگر نمایندگان پیشنهاداتی می‌دهند برای این است که تلاش دارند بودجه را به سطح متعادلی از نظر توازن برسانند تا نگاه تبعیض‌آمیزی که باعث ایجاد شکاف و اختلاف بین بخش‌ها و مناطق مختلف جامعه شده کاهش یابد. اگر دولت رویکرد توازن منطقه‌ای را مدنظر قرار دهد که دستمایه آن در ماده 180 برنامه پنجم توسعه وجود دارد و نمایندگان احساس کنند استان و دستگاه خاصی به شکل ویژه برخوردار نشده مطمئنا به این نگاه و استراتژی دولت احترام می‌گذارند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به رعایت الزامات برنامه پنجم و سیاست‌های کلان ابلاغی رهبری در حوزه‌های مختلف در لایحه بودجه 94، افزود: نکته مثبت دیگر شفافیت و ارائه به موقع لایحه بودجه بود. دولت نشان داده تلاش دارد رویکرد قانون‌مدارانه خودش را در بحث برنامه‌ریزی داشته باشد و این می‌تواند بین دولت و نخبگان حوزه برنامه‌ریزی اعتماد ایجاد کند.

جلیلی با اشاره به تصویب طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای دائمی کردن برخی احکام بودجه، خاطرنشان کرد: این امر نوعی اطمینان خاطر به برنامه‌ریزی دولت می‌دهد و مجلس با تصویب این قانون، این همکاری را برای ایجاد ثبات در سامانه برنامه‌ریزی و افزایش قدرت پیش‌بینی دولت در دوره‌های بعد انجام داد.

وی یادآور شد: با تصویب این قانون زمان رسیدگی به بودجه نیز بهینه خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که به موقع می‌توانیم با هم‌اندیشی و همکاری با دولت، لایحه بودجه را به تصویب برسانیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: هر کدام از مواد مربوط به طرح دائمی کردن برخی احکام بودجه که به تایید شورای نگهبان برسد از متن لایحه بودجه حذف خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس