بازدید 1687

مشکلی در تامین میوه و آجیل شب یلدا وجود ندارد

کد خبر: ۴۵۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵ 14 December 2014
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه به گفته مسئولان آمادگی لازم برای تامین میوه و آجیل شب یلدا وجود دارد، گفت: لزوم افزایش قیمت ها در ایام خاص فرهنگ نادرستی است که باید با نظارت دقیق مسئولان اصلاح شود.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت وگو باخانه ملت با بیان اینکه سیستم بازار ما عادت به این دارد که به شکل دولتی تنظیم و اداره شود، گفت: این شکل تنظیم بازار مورد قبول نیست و باید خود بازار و تشکل‌های فعال در این حوزه اعم از تولید کنندگان وتوزیع کنندگان  بازار و قیمت‌ها را تنظیم و اداره کنند اما کشور ما هنوز تا رسیدن به این مرحله فاصله زیادی دارد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات کشاورزی باید با توجه به میزان تولید و نیاز جامعه با استفاده از ابزارهای واردات و صادرات بازار را تنظیم و قیمتهای عادلانه ای را تعیین کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس افزود: در حال حاضر هم جامعه و هم بازار به این عادت دارند که توسط یک سیستم دولتی اداره شوند که در همین راستا قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی برای رفع تداخل وظایف بین دو وازرتخانه مهم وتاثیر گذار در حوزه تنظیم بازار در مجلس به تصویب رسید.

نوری قزلجه با انتقاد از اینکه هنوز قانون انتزاع وظایف بخش کشاورزی به صورت کامل اجرا نشده است، افزود:  امیدواریم با اجرای کامل و دقیق این قانون مشکل گرانیها و نابسامانی در بازار حل شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش تعزیرات و دستگاه های نظارتی هم باید به وظیفه نظارتی خود به شکل صحیح عمل کند، ادامه داد: البته باید توجه داشت موضوع تامین وتنظیم بازار باید قبل از نظارت بر این دو مورد توجه دولت باشد.

نوری قزلجه  در خصوص تامین میوه و آجیل مورد نیاز برای شب یلدا، گفت: بر اساس گزارشهای دریافتی از سوی مسئولان  آمادگی لازم  برای تامین این اقلام وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی البته عادت غلط لزوم افزایش قیمتها دراین مناسبت‌ها مشکل دیگری است که باید با نظارت دقیق دستگاه های متولی نظارت بر بازار و قبل از آن خود اصناف و تشکل ها مدیریت وساماندهی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار