بازدید 1573

بودجه باید بر اساس شاخص‌ها تنظیم شود

کد خبر: ۴۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳ 14 December 2014
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن انتقاد از اینکه بودجه در کشور ما بر اساس شاخص‌ها تنظیم نمی‌شود، گفت: باید برای رسیدن به شاخص به یک توافق جمعی برسیم و کارهای مطالعاتی و پایه اطلاعاتی در تصمیم‌گیری بودجه لحاظ شود.

به گزارش ایسنا؛عبدالرحمان رستمیان با تاکید بر اینکه باید شاخص‌ها در بودجه‌ریزی مورد توجه قرار گیرد، گفت: بحث‌های کارشناسی که در مجلس در مورد پروژه‌ها و آنچه که در بودجه لحاظ شده مطرح می‌شود باید بر اساس شاخص‌ها باشد.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه بودجه کشور ما بر اساس شاخص نیست، اظهار کرد: به نظر می‌رسد اگر هر وزارتخانه‌ای طرح جامعی برای خود داشته باشد می‌تواند در شاخص بودجه مورد توجه قرار گیرد در حالیکه ما شاهد هستیم با لابی‌گری‌هایی که انجام می‌شود بودجه در جایی متوازن و در جای دیگر نامتوازن بوده است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه شاخص‌ها در بسیاری از کشورها بسیار بالا است، گفت: این شاخص‌ها شاخص‌های حاکمیتی است و تمامی جوانب با یکدیگر در نظر گرفته می‌شود، در واقع بودجه این کشورها بر اساس شاخص‌ها تنظیم می‌شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار کرد: آنچه که در مجلس از طرف نمایندگان هنگام بودجه‌نویسی مطرح می‌شود گلایه‌ها و دغدغه‌های مردم حوزه‌های انتخابیه آنها است و نمایندگان نیز به ناچار باید پیگیری کنند در حالیکه باید برای کل کشور شاخص گذاشته شود.

رستمیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که نیروهای پشتیبانی بیشتر از نیروهای فنی بودجه دریافت می‌کنند در حالیکه مباحث پژوهشی و فنی نیز بودجه‌های خاص خود را باید داشته باشند.

وی با انتقاد ازاینکه ما برنامه جامعی برای پیشنهادات بودجه‌ای در دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها نداریم، گفت: هر نهادی تلاش می‌کند تا بودجه خود را افزایش دهد در حالیکه باید اولویت‌بندی شده و طرح جامعی ارائه شود تا همه به یک اندازه بتوانند از بودجه استفاده کنند البته مجلس هم توانمندی بالایی دارد که بتواند در این زمینه نظرات مشورتی خود را ارائه کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار