بازدید 1460

اخلال گر اقتصادی مفسد فی‌الأرض است

کد خبر: ۴۵۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 14 December 2014
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر لزوم همخوانی جرم و مجازات در جرایم اقتصادی، گفت: کسی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می‌کند، مفسد فی‌الأرض است.

به گزارش ایسنا؛محمدرضا پورابراهیمی،درباره مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: در فساد اقتصادی نه تنها باید رانت را که منافع اقتصادی بعضی‌ها در آن است از بین ببریم بلکه باید جلوی ایجاد رسوخ در امنیت ملی را که به مراتب مهم‌تر است بگیریم.

او ادامه داد: به نظر من اگر کسی مرتکب یک اختلاس مالی می‌شود دو جرم بزرگ مرتکب شده است، اول این‌که دارد کلاهبرداری می‌کند و برای خود انتفاع اقتصادی فراهم می‌کند، دومین جرم این فرد این است که فضا را به سوی عدم اعتماد عمومی به سوی کارگزاران نظام سوق می‌دهد.
 
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جرم دوم ده‌ها برابر بالاتر از جرم اول است و متأسفانه برای آن جریمه‌ای در نظر نگرفته‌ایم و جریمه‌هایی هم که موجود است بازدارنده نیست. کسی که در نظام اقتصادی اخلال ایجاد می‌کند، مفسد فی‌الأرض است چون دارد اقتصاد دولت را به سمت انزوایی می‌برد که آن انزوا، عدم اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بالاترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران همین اعتماد ملی است و کسی که فساد می‌کند، خواسته یا ناخواسته دارد همین نقش را ایفا می‌کند. به نظر من میزان مجازات‌ها با جرم همخوانی ندارد و این عاملی بازدارنده در اقتصاد ماست. کسی که این کار را می‌کند دو خیانت می‌کند که یکی کلاهبرداری و دوم خدشه‌دار کردن اعتماد ملی مردم به نظام است، حکم این خدشه را باید اعدام بگذاریم.
 
پورابراهمیی تأکید کرد: باید زمینه فساد اقتصادی در کشور را بخشکانیم و هرجا علائمی از رانت که منجر به سوءاستفاده می‌شود وجود داشته باشد باید حذف شود. اقتصاد سالم اقتصادی است که زمینه‌های بروز فساد را از بین ببرد. اگر بخواهیم اقتصاد سالمی داشته باشیم باید نرخ ارز را تک‌رقمی کنیم و تفاوت قیمت‌ها را از بین ببریم؛ والا هر روش دیگری، درصد فساد را کم می‌کند، اما ریشه آن را نمی‌خشکاند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار