بازدید 1845

ورود فاضلاب به خور گور سوزان!

کد خبر: ۴۵۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱ 14 December 2014
مدیر دفتر بهره برداری تأسیسات فاضلاب اداره آب و فاضلاب هرمزگان گفت: اداره آب و فاضلاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال فاضلاب ورودی از سطح معابر به خور گور سوزان ندارد.

به گزارش ایسنا، حمید صادقی تصریح کرد: جمع آوری فاضلاب از سطح معابر شهری طبق قانون برعهده شهرداری‌ها است.

وی افزود: اداره آب و فاضلاب هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال فاضلاب ورودی از سطح معابر به خور گور سوزان ندارد. جلوگیری از مشکلات زیست محیطی حاصل از ورود فاضلاب به خورها از وظایف شهرداری است.

صادقی بیان کرد: تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر واگذاری جمع‌آوری فاضلاب ورودی به اداره آب و فاضلاب ارائه نشده است. در صورت درخواست، طبق فانون مشکلی با واگذاری نخواهیم داشت چرا که طرح واگذاری جمع‌آوری فاضلاب نه تنها در استانهای دیگر بلکه هم اکنون در جزیره هرمز نیز در حال اجرا است.

وی در خصوص ورود پساب حاصل از تصفیه خانه به خور گور سوزان گفت: این پساب به هیچ عنوان وارد خور نمی‌شود بلکه از طریق لوله جمع آوری که توسط اداره آب منطقه‌ای برای بهسازی نصب شده است مستقیماً وارد دریا می‌شود و طبق آزمایشاتی که توسط اداره حفاظت محیط زیست به صورت روزانه بر روی این پساب انجام می‌گیرد، هیچ گونه مشکل زیست محیطی وجود ندارد.

صادقی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته توسط شهرداری در خصوص جمع آوری فاضلاب‌های سطحی خاطرنشان کرد: بخش عمده این مشکل ناشی از خلاء‌های قانونی در این زمینه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل