بازدید 1766

جزئیات علت آتش‌سوزی‌ در جنگل گلستان

کد خبر: ۴۵۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰ 14 December 2014
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از 12 مورد آتش سوزی سطحی در 22هکتار از جنگل‌های پهن برگ استان طی دو روز جمعه و شنبه، 21 و 22 آذر خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوطالب قزلسفلو توضیح داد: همه موارد آتش سوزی رخ داده در جنگل های گلستان به موقع مهار و اطفاء شد. بیشترین مورد آتش سوزی در جنگل‌های مینودشت و گالیکش هر کدام چهار مورد، کلاله دو مورد، رامیان و گرگان یک مورد رخ داده که دفعات حریق در این شهرستان‌ها به لحاظ زمانی و مکانی متفاوت بوده است.

وی بیان کرد: جنگل‌های پهن برگ این مناطق ترکیبی از گونه‌های مختلف درختی مانند بلوط، توسکا، ممرز، انجیلی و تمشک است اما حریقی که روی داده، سطحی بوده و کف جنگل و لاشبرگ‌های آن دچار آتش‌سوزی شده است.

قزلسفلو درباره علت آتش سوزی گفت: افزایش دمای محیطی بویژه در مناطق میان بند و ارتفاعات شرق گلستان توام با وزش باد در کنار بی احتیاطی افراد سهل انگار در آتش سوزیهای رخ داده تاثیر مستقیم داشته است.به عنوان مثال دمای شهرستان کلاله، روز گذشته، شنبه به 25 درجه سانتیگراد رسید که در این فصل از سال دمای بالایی است. کامل شدن فصل خزان به فراهم شدن شرایط حریق کمک کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلات روزهای اخیر، حضور مسافران و گردشگران در عرصه‌های جنگل و طبیعت افزایش یافت که این امر سبب شد بعضا آتشهای روشن شده به وقوع حریق منجر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار