بازدید 29483

تنبیه یک دانش آموز 15 ساله با لوله پولیکا!

دانش آموزان یک کلاس در گناوه به دلیل درس نخواندن، توسط مدیر مدرسه با لوله پولیکا تنبیه شدند که این اقدام منجر به عفونت دست یکی از دانش آموزان این کلاس شد.
کد خبر: ۴۵۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 14 December 2014
دانش آموزان یک کلاس در گناوه به دلیل درس نخواندن، توسط مدیر مدرسه با لوله پولیکا تنبیه شدند که این اقدام منجر به عفونت دست یکی از دانش آموزان این کلاس شد.

به گزارش "سپاس"، تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش محسوب شده و می‌شود؛ البته این موضوع در گذشته و پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان به گونه دیگری دنبال می‌شد؛ تنبیه‌بدنی و به اصطلاح فلک کردن دانش‌آموزان یک امر بدیهی در مدارس بود که اتفاقاً دولت آن زمان هم به این موضوع اصرار می‌کرد.

اما با گذشت سال های بسیار از آن روزهای وحشت‌آور در مدارس و پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی دیگر تنبیه ‌بدنی موضوع پذیرفته شده‌ای درون مدارس نیست و در سال های اخیر هم تمامی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به آن تأکید داشته‌اند.

با این وجود شاهد هستیم در استان بوشهر و شهر کوچکی مانند گناوه در مدت کوتاهی دو بار اتفاقی ناگوار رخ می دهد که نه تنها اقدامی جهت جلوگیری آن صورت نمی گیرد، بلکه با ظاهرپوشانی بر گذار از این اتفاقات اهتمام ورزیده می شود.

تنبیه به نوبت!/ وقتی همه دانش آموزان یک کلاس در صف تنبیه می ایستند

ماجرا از این قرار است که در یکی از مدارس گناوه وقتی معلم در کلاس حاضر می شود تا ارزشیابی را از دانش آموزان صورت دهد، متوجه می شود که اغلب آنان در وضعیت مطلوب درسی قرار ندارند. همین دلیل کافیست تا معلم مربوطه –که مدیر مدرسه نیز است- همه دانش آموزان آن کلاس را به حیاط مدرسه ببرد و تک به تک آنان را تنبیه بدنی کند!

در پی این تنبیه حال یکی از دانش آموزان به شدت رو به وخامت می رود، طوری که اثرات آن روی دست های وی روز به روز نمایان تر می شود. طبق گفته یک منبع آگاه در گناوه، بعد از این حرکت ناپسند، دانش آموزان توسط معاون مدرسه در رابطه با مسئله ی پیش آمده مورد تهدید قرار می گیرند و در نتیجه این دانش آموز 15 ساله تا سه روز هیچ حرفی در رابطه با این ماجرا نمی زند!

عیادت مسئولان استانی و شهرستانی از مصدوم/ مدیرکل هزینه ها را تقبل کرد

به محض وقوع اتفاق مزبور، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناوه تمام اهتمام خود را برای پیگیری و بررسی موضوع نشان داد و البته مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاون و مشاور اداره کل به گناوه آمدند تا از نزدیک در جريان وضعیت دانش آموز و حادثه مزبور قرار بگیرند.

اعضای خانواده این دانش آموز از حضور مسئولان آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کردند و اعلام نمودند که ما تا این لحظه هیچ گونه شکایتی نکرده ایم و در حال حاضر تنها سلامت و بهبودی فرزندمان برای ما مهم است.

خبر می رسد که اصغر حصیری در بیمارستان گناوه، از دانش آموز مصدوم گناوه ای عیادت کردند و تمام هزینه های درمان وی را تقبل نمودند. وی با مشاهده وضعیت بیمار، درخواست کرد که دانش آموز برای ادامه درمان به شیراز اعزام شود.

نظر پزشک معالج/ ممکن است به قلب دانش آموز صدمه وارد شود

این نوجوان مضروب که از شدت درد و عفونت حتی ممکن است به قلبش نیز صدمه وارد شود، تا روز پیش در بیمارستان امیرالمومنین گناوه بستری بود اما اکنون جهت مداوا به شیراز منتقل شده است.

گفتنی است که طبق تایید پزشک معالج، عفونت دست ناشی از ضربه لوله پولیکا بر دستان دانش آموز و در نتیجه قطع شدن رگ دست وی است. پزشک معالج این دانش آموز گزارشی از روند درمان ارائه کرد و از وضعیت عمومی این نوجوان اعلام رضایت نموده است.

واکنش فرهنگیان گناوه در خصوص تنبیه نوجوان 15 ساله با لوله پولیکا چه بود؟

در پی این اقدام نامتعارف و غیر قانونی، جمعی از فرهنگیان در نامه ای از مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر بدون اظهار نظر در مورد این حرکت مدیر خاطی، خواستار نرمش در برخورد با وی گردیده و برای دانش آموز مضروب آرزوی سلامتی کرده اند! لازم به ذکر است که یکی از معاونان آموزش و پرورش گناوه پیگیر جمع آوری این نامه شده و خود آن نامه را در فضای مجازی منتشر کرده است. به همین دلیل برخی از رسانه ها به اشتباه از آن به عنوان اطلاعیه آموزش پرورش یاد کرده اند در صورتی که این نامه هیچ رسمیتی ندارد.

این اتفاق واکنش ها و نظرات متفاوتی را به دنبال داشت و برخی فرهنگیان در فضای مجازی به بحث راجع به آن پرداختند. عده ای عنوان می کنند که تنبیه در هر صورت راهکار مناسب برای آموزش نیست و دسته ای دیگر نظر بر این داشتند که دانش آموز سالاری در حال رواج است و باید به هر نحوی از آن جلوگیری شود.

اگر چه سلامتی دانش آموز بسیار مهم به شمار می رود اما حفظ حیثیت حرفه ای معلم و مدیر آن مدرسه نیز اهمیت خاص خود را دارد که نباید با اقدامات نسنجیده با آبروی کسی بازی شود. در هر صورت سلامتی دانش آموزان اولویت اول جامعه فرهنگی است و خانواده ها از مسئولان انتظار دارند تا فضای آرام، پرنشاط و دور از خشونت جهت تحصیل فرزندانشان محیا شود.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۳
انتشار یافته: ۴۶
یاد قرون وسطی بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
چرا وقتی دانش آموز در دو مدرسه متفاوت در شمال، در طول سال تحصیلی جدید با قمه و ساتور به سراغ مسوولین مدرسه اومد کسی صداش در نیومد. من واقعا دارم از این شغلی که دارم متاسف می شم. از شما خبرگزاری ها هم متاسفم. حتما امشب 20و 30 نشون می ده ولی اسمی از دبیر فیزیک مرحوم تو صدا سیما برده نشد.
بعضی از بچه ها باید تنبیه شوند!
پاسخ ها
وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
اره اونایی که با این روش اصلاح میشن مثل خود شما که این ذهنیتو داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
دعا می کنم که همه شما به شغل شریف معلمی نائل شوید یا حداقل یک نیم روز در یکی از کلاس ها به خصوص هنرستان ها حضور یابید. تا با مشکلات عدیده این شغل و رفتارهای نابهنجار دانش آموزان در کلاس ها آشنا شوید.
ما اندازه اینا بودیم قسم میخورم اگه روزی یه معلم نمیزدیم امتحانامون شروع نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
البته من که درسخون بودم و زیاد کتک نخوردم. اما راست میگه. خالا جرات نمی کنی به دانش آموز "تو" بگی.
تابناک قضاوته فوق العاده بی رحمانه ای داشتی، متاسفم برات ، امیدوار این نوجوان زودتر خوب شود و حقی که بر گردنش است رو اون دنیا بگیره هم از باعث و بانیش و هم از کسایی که اینگونه قضاوت میکنن
باید این معلم را در ملا عام شلاق زد. سلامتی دانش آموزان از شخصیت حرفه ای این آقا خیلی مهمتره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
ای کاش کمی با شعور تر حرف می زدی. اگرچه کار این شخص را تایید نمی کنم.
این مدیر و بکنید مدیر بانک مرکزی با لیست بدهکارا این کارو بکنه نه با این جونایی که هیچ امکاناتی در اختیار ندارند.
خاك برسرهمه !!!! هركي داره عقده وفشار زندگيشو به يه نحوي برسريه مظلوم خالي ميكنه وگرنه كدام دلسوزي !!!!!!
حالا ببینم معلمان عزیز میان اعتراض کنن به کار این معلم یا نه؟
وقتی یک ناظم مدرسه به بچه های یک مدرسه در تهران آزار و اذیت جنسی رسانده بود هیچ کدام از معلم ها به نشانه اعتراض حرفی نزد. در موارد دیگر هم که معلم ها یا ناظم ها بچه ها را تنبیه بدنی سخت کرده بودند هیچ مسئلی معذرت خواهی نکرد.

بعد معلمان چرا انتظار دارند مردم به کشته شدن یک معلم به دست یک دانش آموز اعتراض کنند؟
به مدیر مدرسه حق میدهم. ناراحت از وضعیت درسی بچه ها بوده
طرف با جان یک انسان بازی کرده بعد آقایان تومار مینویسن که طرف رو شطرنجی کنین تا آبروش نره؟؟؟؟
تا کی؟
تا کجا؟
آقای معلمی که این تومار رو امضا کردی اگه پسره خودت رو تخت بیمارستان به دلیل عفونت دستش بستری بود الان به فکر آبروی همکار عزیزت بودی ؟
خجالت نمیکشن؟
بچه مردم درس نخونده که نخونده ، میلیارد بالا نکشیده که؟؟؟؟
واقعا باید به حال جمعی از فرهنگیان که تازه خواستار نرمش در برخورد هم شدند تاسف خورد
مسئولین مدارس شدند عین نمایندگان مجلس
همه را توبیخ میکنند ولی کسی نیست توبیخشون کنه
حفظ حیثیت حرفه ای معلم و مدیر آن اهمیت خاص خود را دارد ولی نه تا حدی که به خود اجازه دهند چنین رفتار خجالت اوری با دانش اموزان انجام دهند
اون لوله پولیکا نبوده ازین لوله سبزهایی که برای لوله کشی آب استفاده می کنند بوده.
این لوله ها به قدری مقاوم اند که با چکش و پتک و حتی با رد شدن غلتک از روی آن نمی شکند و فقط کمی خم می شود. و گرنه لوله پولیکا که دوامی ندارد و با اون قطر زیاد و مقاومت ناچیزش.
من به چشم خودم دیده ام که مدیر یکی از مدارس ازین لوله ها برای تنبیه دانش آموزان استفاده می کرد و در مجموع فقط پنج ماه تونستم تو اون محیط دووم بیارم و بعدش کلا از آموزش و پرورش بیرون اومدم.
پاسخ ها
وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
نظر بود یا تبلیغ استحکام لوله سبز؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
ازین لوله سبزهایی که برای لوله کشی آب استفاده می کنند به قدری مقاوم اند که با چکش و پتک و حتی با رد شدن غلتک از روی آن نمی شکند
------------------------------------
خیلی خوب! صحبت ازنوع لوله نیست که داری تبلیغ ازلوله خاص می کنی صحبت اززدنه!
واقعا جریمه این مدیر تبعید به شهر دیگه نیست باید اخراج شود از محل کار برای همیشه
ما بچه بودیم در مدرسه تا دلتان میخواهد به بهانه های مختلف با شیلنگ و ترکه و چوب و خط کش و غیره تنبیه شدیم و از این تیتیش بازی ها در نمی آوردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
نیش جانت !
این دانش آموزانی که در مدارس به جای فرهنگ خشونت می آموزند، در آینده خشونت را در جامعه ترویج خواهند داد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
در مدرسه می آموزند؟؟؟؟؟!!!!!!
شما هم مداما ین خبر رو تکرار کنید تادل دردتون مداوا بشه.ملومه دنبال خراب کردن معلمهایید
در ایران مدرسه نداشتیم و مکتب خونه بوده که فلک کردن توش رایج بوده مدرسه یه فرهنگ غربی بود که کم کم از شمال غرب کشور وارد ایران شد و مکتب خونه به دست فراموشی سپرده شد. خوب نیست هر اتفاق بدی که سال های گذشته تو ایران میافتاده رو گردن شاه های قبل انقلاب بندازیم و هر پیشرفتی که حاصل شده رو نتیجه تلاش های حاکمان بعد انقلاب بدونیم. همین مثال بارز تحریف تاریخ میشه. ما در 700 سال گذشته یه کشور جهان سومی در دنیا بودیم و همچنان هستیم هیچ چیزی برای افتخار کردن وحود نداره.
والا ما هم مدرسه میرفتیم تنبیه میشدم ولی دیگه نه تا این حد . یادم میاد به خاطر شلوغ کاری خودمون با خط کش کف دستموم میزدم تا سرخ میشد اما دیگه فلج نمیکردن ما رو م فکر کنم معلمهای این دوره با تمام قدرت ضربه رو به بچه ها وارد میکنن و اصلا برای کتک زدن بچه ها حد و مرز و حریمی قایل نیستند .
طرف با جان یک انسان بازی کرده بعد آقایان تومار مینویسن که طرف رو شطرنجی کنین تا آبروش نره؟؟؟؟
تا کی؟
تا کجا؟
آقای معلمی که این تومار رو امضا کردی اگه پسره خودت رو تخت بیمارستان به دلیل عفونت دستش بستری بود الان به فکر آبروی همکار عزیزت بودی ؟
خجالت نمیکشن؟
بچه مردم درس نخونده که نخونده ، میلیارد بالا نکشیده که؟؟؟؟
خدا ازت نگذره که بچه مردمو به این روز انداختی !!!! مگه تو پدر نیستی؟ شرف نداری ؟ وجدان نداری؟ درس نخونده که نخونده!! تو که درس خوندی چه گلی زدی به این مملکت ؟
خانواده این آقا ی مدیر رو هم زندانی میکنن؟؟؟؟ چون خانواده اون دانشآموز که معلم رو با چاقو زده بود ندانی کردن؟ مسئولین لطفا پگیری کنن
تنبیه کرده یا عقده گشایی؟
اگر با فرزندان آن معلمان هم بنا به هر دلیلی اینگونه رفتار می شد که در عکس دوم مشاهده می شود آیا باز خواستار نرمش بدلیل عدم دانش آموز سالاری بودند!!!!!
امان از اینکه ازحقوق حداقلی خود آگاه نیستیم.
بنده خود معلم بوده ام و از سختی کار بخصوص در مناطق محروم باخبرم اما اینها دلیلی نمی شود برای اینگونه اعمال !
اگر امروز رفتار درستی نداشته باشیم فردا شاهد فجایع بزرگتری خواهیم بود
اگر همان مورد اول بدلیل تخلف آن معلم مجازات شده بود امروز کار بدین جا نمیرسید
اخه چه نرمشی؟؟؟!؟طرف رو ناکار کرده بعد عده ای خواستار نرمش هستند،حداقل حداقل باید از کارش برکنار بشه اون مدیر!!
مگه 40 سال پیش که دانش اموز رو زد؟ به چه حقی؟!؟!!
خدایا به همه بندگانت شعور عطا فرما
علی الخصوص مسئولان مدارس کشور
این مدیر در دنیای 50سال قبل زندگی می کند برادر من چه کار داری که درس می خوانند یا نه ! شما هنوز در سیستم قبولی امروزه هضم نشدی در 90 درصد مدارس دولتی به دانش آموز فارغ از اینکه چیزی فرا گرفته باشد یا نه نمره می دهند و قبولش می کنند شما چرا اعصاب خودت و دیگران را به هم می ریزی ؟ در ابتدایی ارزشیابی توصیفی است و همه قبول می شوند در دبیرستان دوره اول (راهنمایی) بیشتر از دروس تبصره گذاشته اند و کسی مردود نمی شود شما نگران چه هستی؟ هم رنگ جماعت شو
واقعا شرم آور است،این معلم را باید از کارش بر کنار کنند
این معلم خاطی باید تاوان کارش را با جانش بدهدحکم همان است اعضا وجوارح معلم جهت پیوند اعضا بقیه را به خاک بسپارند.
ظاهرا این معلم فرق انسان و حیوان را نمی دانسته.بابا شاید واقعاً این دانش آموز استعداد یادگیری نداره باید از طریق دیگری بهش یاد داد.
بازگشت به دوران فلك و چوب. چه انتظاري از اين دانش آموزان مي‌توان داشت.
چوب معلم گله هر که نخوره خوله
با سلام دنیا در حال جهش علمی است آنوقت ما هنوز در خم کتک و اهانت مانده آیم ما از پیشرفت علم چه چیزی را باخود یدک می کشیم
فقط بد اخلاقی بد خلقی دانشگاه پولی مدرک گرایی خرید مدرک دریافت نمره مفت تقصیر معلم نیست دانش آموز هم مقصر نیست ضعف قانون است ضعف مدیریت در سطح کلان است تفاوت در فرهنگ مناطقی است که با بی تدبیری مسولان به وجود آمده است و...
بشکنه دستت که با جگرگوشه مردم این کار رو کردی
به اموزش وپرورش استان بوشهر بابت این کار فرهنگی عظیم تبریک باید گفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
همه این اتفاقات برای اینه که قانون درستی در آموزش و پرورش برای دانش آموز خاطی به هر دلیلی، وجود نداره و بیش از حد به دانش آموز بها داده شده و بدون اینکه مقرراتی برای دانش آموز وجود داشته باشه خارج از توان مدرسه انتظارات هست.بنابراین از این دست اتفاقات که معلم سر دانش آموز بلا بیاره یا دانش آموز سر معلم خیلی هست و خواهد بود.در کل نظام تربیتی آموزشی ما از پایه خرابه.نظام تربیتی و آموزشی غرب هیچوقت با فرهنگ و اعتقادات ما یکی نخواهد شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار