بازدید 5570

برپایی بزرگترین تجمع ضدنژادپرستی در امریکا + فیلم

اعتراضات ضد نژاد پرستی در آمریکا که از مدتی پیش و در واکنش به خشونت های پلیس در شهر فرگوسن این کشور آغاز شد، روز به روز ابعاد گسترده تری به خود گرفته و مردم مناطق مختلف ایالات متحده به این اعتراضات می پیوندند. در این راستا، شهرهای بزرگ آمریکا طی دیروز و امروز شاهد بزرگترین تجمعات ضد نژادپرستی بوده اند.
کد خبر: ۴۵۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ 14 December 2014
برپایی بزرگترین تجمع ضدنژادپرستی در امریکااعتراضات ضد نژاد پرستی در آمریکا که از مدتی پیش و در واکنش به خشونت های پلیس در شهر فرگوسن این کشور آغاز شد، روز به روز ابعاد گسترده تری به خود گرفته و مردم مناطق مختلف ایالات متحده به این اعتراضات می پیوندند. در این راستا، شهرهای بزرگ آمریکا طی دیروز و امروز شاهد بزرگترین تجمعات ضد نژادپرستی بوده اند. 

به گزارش «تابناک» به نقل از «راشا تودی»، ده ها هزار نفر از مردم شهرهای مختلف آمریکا به اعتراضاتی پیوسته اند که نخستین بار در واکنش کشته شدن یک جوان سیاهپوست غیرمسلح از سوی پلیس آغاز شد. مردم شرکت کننده در این اعتراضات، بنرهایی را در دست داشتند که روی آن ها شعارهایی با مضمون «زندگی سیاهپوستان مهم است» و «عدالت برای همه» نوشته شده بود.

برپایی بزرگترین تجمع ضدنژادپرستی در امریکا

شهرهایی که گسترده ترین اعتراضات در آن ها برگزار شده، شامل نیویورک، واشنگتن، بوستون، شیکاگو، اوکلند، لس آنجلس و سانفرانسیکو بوده است. مهمترین موضوعی که این روزها سبب گسترده تر شدن اعتراضات شده، صدور حکم دادگاه درباره افسر پلیس قاتل جوان سیاهپوست بوده که بر اساس آن، افسر پلیس مذکور بی گناه شناخته شده است. 

در همین راستا، شبکه تلویزیونی فرانس بیست وچهار  نیز گزارش داده صدها هزار نفر در واشنگتن و نیویورک به خشونت علیه سیاهپوستان اعتراض کردند. تظاهرات در این دو شهر که پایتخت های سیاسی و اقتصادی آمریکا محسوب می شوند، یکی از بزرگترین تظاهرات ضد نژادپرستی و نظام قضائی ناعادلانه این کشور بود.

برپایی بزرگترین تجمع ضدنژادپرستی در امریکا

تظاهرات مردم آمریکا برای حقوق مدنی در واشنگتن، پایتخت آمریکا بازتاب گسترده ای داشت. خانواده قربانیان خشونت علیه سیاه پوستان نیز در این تظاهرات شرکت کردند.خانواده ده ها نفر از قربانیان خشونت های پلیس ازجمله خانواده مایکل براون جوانی که در فرگوسن کشته شد در تظاهرات واشنگتن شرکت کردند.

آل شارپتون، از فعالان حقوق مدنی آمریکا در این مراسم گفت: ما به واشنگتن آمده ایم تا به کنگره و دولت بگوئیم ما به مداخله و تصویب قوانینی نیاز داریم که ما را در مقابل بی عدالتی هیئت های منصفه ایالات حمایت کند. معترضان، نبود عدالت در نظام قضایی آمریکا و تبرئه پلیس های قاتل را محکوم کردند. مردم شعار می دادند عدالت و صلح وجود ندارد.

خانواده های قربانیان سیاه پوست اخیر در این مراسم سخنرانی کردند. مادر اریک گارنر با اشاره به حضور دهها هزار معترض به نژادپرستی حاکم در این کشور گفت: امروز از همه نژادها و ادیان در این لحظه مهم در تجمع بزرگ واشنگتن هستند تا تاریخ ساز شوند.

برپایی بزرگترین تجمع ضدنژادپرستی در امریکا

مادر مایکل براون از فرگوسن نیز به یاد پسرش که با وجود بالا بردن دست ها، هدف شش گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد، روی دستکش های خود نوشته بود: شلیک نکن! وقتی این مادر سیاه پوست دست هایش را بالا برد، جمعیت یکپارچه فریاد زد که دست ها بالاست، شلیک نکن! معترضان همچنین آخرین جمله اریک گارنر را که می گفت: من نمی توانم نفس بکشم، در سراسر این تجمع اعتراض آمیز، فریاد می زدند.

مردم نیویورک نیز در تظاهرات بزرگ، اصلاح نظام قضائی آمریکا و نظارت بر رفتار پلیس خشن این کشور را خواستار شدند. جمعی از شهروندان مقیم نیویورک در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، دیدگاه خود را درباره عملکرد پلیس و نظام قضائی این کشور مطرح کردند.

مرد سیاه پوستی گفت: برای پایان وحشیگری پلیس نیویورک و همه پلیس های سراسر آمریکا اینجا هستیم. خانم سفید پوستی که با دو فرزندش در این تظاهرات حضور داشت، با اشاره افزایش آمار قتل رنگین پوستان آمریکا گفت: اریک گارنر و قتل او نماد برخوردهای نژادپرستانه این کشور است و به ویژه، وحشیگیری پلیس در این ماجرا بیشتر دیده شد.

برپایی بزرگترین تجمع ضدنژادپرستی در امریکا

خانم دیگری گفت: این نظام پلیس و قضائی دیگر جواب نمی دهد، نژادپرستی حاکم بر آن باید از بین برود. معترضان پایان خشونت های پلیس، نصب دوربین بر روی لباس مامورانی که با مردم مواجه می شوند، عدالت دادرسی و محاکمه پلیس های قاتل اخیر را خواستار شدند. این مسئله سبب شده است بار دیگر حقوق اقلیت ها در سطح ملی آمریکا مطرح شود.

تظاهر کنندگان در نظر دارند امروز نیز تظاهرات  پرشماری را در شهرهای بزرگ آمریکا برگزار کنند.

تعداد بازدید : 14
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر