بازدید 3089

چنی: گزارش شکنجه «سیا» پر از چرندیات بود

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که گزارش شکنجه «سیا» پر از چرندیات بوده و «جرج بوش» به طور کامل از برنامه بازجویی خشن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مطلع بوده است.
کد خبر: ۴۵۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ 11 December 2014
معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که گزارش شکنجه «سیا» پر از چرندیات بوده و «جرج بوش» به طور کامل از برنامه بازجویی خشن سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مطلع بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیک چنی» معاون «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک روز بعد از انتشار گزارش «سنا» از شیوه‌های شکنجه «سیا» به شبکه «فاکس‌نیوز» گفت که این گزارش «پر از چرندیات» بود و تصریح کرد این ادعا درست نبوده که سیا قصد داشته نمایندگان کنگره را درباره این شیوه‌های خشن بازجویی گمراه کند و گفت «جرج بوش» همه چیز را درباره این برنامه می‌دانسته است.

وی در توصیف گزارش سنا گفت که این گزارش «ظالمانه و ناکارآمد و پر از چرندیات و یک کار وحشتناک بوده است».

چنی با این وجود اعتراف کرد که به خود زحمت نداده است که خلاصه 500 صفحه‌ای از این گزارش را بخواند اما ادامه داد که این ایده که مقامات سیا سیاستمداران و مردم را درباره این برنامه خود فریب داده‌اند، چرند است و گفت: این ایده که کمیته اطلاعات سنا تلاش می‌کند شایع کند که سیا به صورت خودسرانه عمل کرده است و ما مطلع نبودیم و رئیس‌جمهور وقت مطلع نبوده است یک دروغ واضح است.

وی ضمن دفاع از تاکتیک‌های شکنجه سیا از جمله غرق مصنوعی و سرمازدگی که برای مظنونین تروریستی استفاده می‌شد گفت که این متدها قبلا مورد آزمایش قرار گرفته بود و نتیجه داده بود.

وی ادامه داد: شما چطور برای رسیدن به حقیقت درباره حملات آتی علیه ما آماده می‌شوید؟

وی پیش از انتشار این گزارش نیز اینگونه گفته بود: چنی سپس ادامه داد: من فکر می‌کنم تمامی این گزارشات مزخرف است. این یک برنامه قانونی بوده است. سیا بدون مجوز اقداماتی انجام نداده است و قبل از آنکه این برنامه (متدهای شکنجه) را پیش برد، وزارت دادگستری برنامه آنها را به صورت قانونی مورد بررسی قرار می‌داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان