بازدید 119481
ماجرای شلاق خوردن یک سینماگر در وزارت فرهنگ و ارشاد؛

برای فیلم‌های خارجی یک هفته حبس کردند و شلاق زدند!

در این مدت بنده را جوجه کبابی (یک روش خاص که فرد را مانند جوجه می‌بندند تا مضروب نتواند از ضربه بگریزد) کردند. علاوه بر این، کف پایم شلاق می‌زدند و می‌گفتند، روی موزاییک راه برو تا خونمردگی به وجود نیاید. باورم نمی‌شد ‌در وزارت فرهنگ و ارشاد چنین اتفاقی برای من می‌افتد.
کد خبر: ۴۵۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷ 15 December 2014
گفته‌های اخیر یکی از تهیه‌کنندگان سینما درباره شلاق زدن به سینماگران در دهه ۶۰ در ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار تکان‌دهنده بود؛ اما آیا حقیقت چنین اتفاقی در مجموعه‌ای که متولی فرهنگ کشور است، رخ داده یا این تنها یک ادعاست؟ شخصی که گفته می‌شود در دوران وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد در ساختمان بهارستان شلاق خورده، مدعی است، این واقعه تلخ نه تنها حقیقت دارد، بلکه یک هفته ‌طول کشیده است.

به گزارش «تابناک»، حسین فرح‌بخش، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران همزمان با رونمایی از کتاب مصاحبه‌ها و گفتارهای سینمایی سیدمحمدبهشتی از مدیران پیشین سینمای ایران، گفت‌و‌گویی داشت که در نوع خود عجیب بود؛ اما‌ حاوی یک ادعای بزرگ نیز بود که ظاهراً پیش از این نیز بیان شده، ولی هیچ‌گاه مورد توجه قرار نگرفته است.

هرچند بخشی از عملکرد فرح‌بخش و به خصوص گفته‌هایش در چند سال اخیر مورد تأیید «تابناک» نیست، گفته‌های اخیر او درباره فعال شدن مدیران دهه شصت در نوع خود عجیب ‌و مشتمل بر ادعایی بود که اگر حقیقت داشته باشد، بسیار متأثرکننده است و برخی اظهارنظر‌ها درباره اینکه‌ دهه شصت، دهه طلایی سینمای ایران بوده را به چالش می‌کشد و اتفاقاً این گمانه را پررنگ می‌سازد که بسیاری از وقایع امروز سینما از جمله عدم اکران فیلم‌های خارجی در ایران، ریشه در آن دوران دارد.

فرح‌بخش در این باره گفته است: «متأسفانه برخی از مدیران دهه شصت، آقای عبدالله علیخانی را در طبقه بالای حراست وزارت ارشاد فَلک کردند!‌ سند آن موجود است. این در حالی است که این مدیران مدعی هستند ما در آن زمان به کسی کاری نداشتیم. آنان با کدام حکم و به چه جرأتی به دفتر کار یک سینماگر می‌ریختند، هم فیلم‌هایش را می‌بردند و هم خودش را فلک می‌کردند؟! ماه زیر ابر ‌نمی‌ماند.

آقای عبدالله علیخانی هنوز زنده است و می‌توانید از او بپرسید. این هم بابت اینکه ایشان فیلم خارجی داشت. اصلا بابت هر چیزی؟ مگر می‌شود شما یک نفر را در طبقه بالای ارشاد زندانی کنید و او را فلک کنید؟ بعد‌ها که ایشان شکایت کرد. قوه قضاییه آقایان را تبرئه کرد. ضمن اینکه فیلم‌های او را داخل کامیون ریختند و بردند آتش زدند
!».

خبرنگار «تابناک» برای پیگیری صحت و سقم این ماجرا به سراغ شخصی رفت که ادعا شده در وزارت فرهنگ و ارشاد شلاق خورده است؛ مجموعه‌ دولتی که ذاتاً نه جایگاه قضایی داشته و دارد و نه شانش شلاق زدن به یک تهیه کننده سینماست؛ اما انگار در دوره‌ای چنین اتفاق‌هایی رخ داده است. عبدالله علیخانی در گفت‌و‌گو با «تابناک»، این موضوع را تأیید می‌کند و وقوعش را به دوران معاونت سینمایی فخرالدین انوار در سال ۱۳۶۳ ارجاع می‌دهد.

برای فیلم‌های خارجی یک هفته حبس کردند و شلاق زدند!

علیخانی در این زمینه به «تابناک» گفت: تا چند سال پس از انقلاب، هنوز فیلم‌های خارجی در سینماهای ایران پخش می‌شد و برخی از آن فیلم‌ها نیز در اختیار بنده و دیگر تهیه‌کنندگان بود. آقای انوار و همکارانشان در سال ۶۳ ‌ضرب‌الاجلی تعیین کردند که مطابق با آن، باید مدارک فیلم‌های خارجی را به وزارت ارشاد ارائه می‌کردیم؛ اما زمان لازم برای این کار بسیار اندک در نظر گرفته شده بود و امکان چنین اقدامی در این زمان کوتاه نبود.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: ما ۲۰، ۳۰ نفر بودیم که به وزارت ارشاد رفتیم و درباره این مهلت اندک اعتراض کردیم. بعد از این بود که ‌یکباره از دفتر مدیرکل وقت حراست وزارت فرهنگ و ارشاد، در دفتر من ریختند و من را به حراست وزارت فرهنگ و ارشاد ـ که یک طبقه پایین دفتر وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود ـ بردند و برای مدت یک هفته حبس کردند. البته تنها من نبودم و اشخاص دیگری را هم گرفتند.

او درباره وقایعی که در این یک هفته رخ داد، به تلخی ‌می‌گوید: در این مدت، بنده را جوجه کبابی (یک روش خاص که فرد را مانند جوجه می‌بندند تا مضروب نتواند از ضربه بگریزد) کردند. علاوه بر این، کف پایم شلاق می‌زدند و می‌گفتند، روی موزاییک راه برو تا خونمردگی به وجود نیاید. باورم نمی‌شد که در وزارت فرهنگ و ارشاد چنین اتفاقی برای من می‌افتد.

او در پاسخ به اینکه آیا زمان دستگیری حکم قضایی داشتند، گفت: تا آنجا که می‌دانم، وزارت ارشاد مسئولیت برای دستگیری ندارد و وزارت ارشاد هم جایی برای بازداشت نیست؛ من حکمی ندیدم اما به هر حال در آن سال‌ها حراست آنجا اسلحه داشت و با بی‌سیم و کلاشینکف آمده بودند و طبیعتاً من مجبور بودم، همراهشان به حراست وزارت فرهنگ و ارشاد بروم.

علیخانی درباره اینکه آیا موضوع قضایی شد‌، گفت: بله، چون می‌دانستند با این اتفاقی که افتاده، من پیگیر ماجرا می‌شوم، ماجرا را قضایی کردند. تا دو سال بعد از آن، به دادگاه می‌رفتیم و بعد در‌‌ همان سال‌ها به ما گفتند ‌یک نامه بنویسید و بگویید اشتباه کردید و فیلم‌ها مبتدل بوده، و‌ الا به زندان می‌روید که ما هم به واسطه جو آن دوران نوشتیم، ولی در ‌‌نهایت در مراحل قضایی تبرئه شدیم. با این حال، چنان زهرچشمی گرفته بودند که دیگر جرأت پیگیری قضایی نداشتیم.

علیخانی تأکید کرد: لیست فیلم‌ها موجود است و اتفاقاً قبل از اینکه چنین ماجرایی برای ما به وجود بیاورند، تلویزیون پس از انقلاب، خیلی از این فیلم‌ها را از بنده خریده بود و تا آن زمان پخش می‌کردند که در این زمینه به فیلم‌های «بیدار باش»، «نبرد العلمین» و «رنجر‌ها» می‌توانم اشاره کنم. به همین دلیل، این ادعا که ما خودمان به واسطه آنچه بر ما رفته بود، امضایش کردیم، فاقد صحت بود.

تلاش‌های خبرنگار «تابناک» برای برقراری ارتباط و اخذ توضیح از مسئولان مستقیم در این ماجرا ‌‌حاصلی‌ نداشت؛ اما در عین حال در این ارتباط آماده انتشار نظریات طرفین ذینفع به ویژه مسئولان وقت معاونت سینمایی و اداره کل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶۸
بله متاسفانه در دهه60 از این دست اتفاقات زیاد افتاده است.شخصی را میشناسم که بخاطر حمل نوار ویدئویی فیلم بروسلی 28 ضربه شلاق خورده.همین فیلم بروسلی که مکررا از شبکه های مختلف سیما امروزه پخش میشود.
پاسخ ها
جعفر بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
دایی زینی نیای چیزی بنویسی وگرنه میبرنت وزارت ارشاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
اون موقع کی وزیر ارشاد بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
خوب گفتن این لابد فیلم بوروسلی میبینه فردا می خواد بره و زور گیر بشه دیگه
چرا سیندرلا نگاه نمیکرده؟
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
چقدر نازک نارنجی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
من که کلا با این رفتارها کاملا مخالفم فقط دلم نیومد یه چیزی را بگم که منم فیلم بروسلی را دیدم اما تلوزیون یکمشو نشون نمیده دیگه :D
قبول داری یا نه :D
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
اگه سيندرلا ميديد معلوم يود چي ميشد مگه نه؟
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
قبول کنید که اون موقع جامعه بعد انقلاب نا بالغ بود و اشتبا هات بود. شاید الان دوباره همون ادما بیان سر کار کلی بالغ شدن. به نظرم الان باید در مورد گروههایی که قبلا اشتباه کرده یه جوری از شون گذشت کرد تا به جامعه برگرددن...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
خوب بوده جوجه کبابی بوده اگه کوبیده بود چی میخواست بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
فقط دوس دارم یه مرد پیدا بشه و جرات داشته باشه بگه کی وزیر ارشاد بود.اقای زنده باد مخالفم.تابناک اگه راس میگی منتشر کن که نمیکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
به نظر من باید از وزیر وقت ارشاد در این مورد سوال کرد و ایشان نیز پاسخگو باشند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
آخه بعضی شون هنوز هم همون جور فکر می کنند.!
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
تابناک اگه ریگی تو کفشت نداری و از نمرات منفی به خودت نمی ترسی به خاطر آگاهی یه عده جوون صریحا بگو که نخست وزیر کی بود و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
آفرین بر 14:07 - 1393/09/24
آن موقع وزیر ارشاد چه کسی بود؟!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
سید محمد خاتمی (۱۳۷۰-۱۳۶۱)
حتما داشتند امر به معروف می کردند
آقایان توقع دارند ارشاد نشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
لطفا بی کفایتی بعضی ها رو به امر به معروف نچسبونید
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
ليست وزراي ارشاد از اول انقلاب
ناصر میناچی (۱۳۵۸-۱۳۵۷)
عباس دوزدوزانی (۱۳۶۰-۱۳۵۸)
عبدالمجید معادیخواه (۱۳۶۱-۱۳۶۰)
سید محمد خاتمی (۱۳۷۰-۱۳۶۱)
علی اردشیر لاریجانی (۱۳۷۲-۱۳۷۰)
مصطفی میرسلیم (۱۳۷۶-۱۳۷۲)
عطاء الله مهاجرانی (۱۳۷۹-۱۳۷۶)
احمد مسجد جامعی (۱۳۸۴-۱۳۷۹)
محمدحسین صفار هرندی (۱۳۸۸-۱۳۸۴)
سید محمد حسینی (۱۳۹۲-۱۳۸۸).[۵]
علی جنتی (۱۳۹۲-تاکنون)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
یعنی به عبارتی این فضاحت در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاده....جالبه
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
خیلی ایول داری آقا حمید زنده باشی از این اطلاعاتی که دادی من که لذت بردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
حمید عزیز
تعصب چشم شما را بسته فقط می خواهید آنهایی را که دوست ندارید به فساد و جرم و.. وصل کنید
در سال 1363 جناب انوار وزیر ارشاد بوده اند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
03:56 - 1393/09/26

انوار معاون وزیر یعنی معاون خاتمی بود و هیچ وقت وزیر نبوده
واقعا چي ميشه گفت آقايوني كه دم از نابودي فرهنگ ايراني ميزنيد و همديگر و متهم ميكنيد اين آشي كه خودتون ... پختين كه حالا ... دستپخت خودتون هم قبول ندارين... ويديو كه يادتون هست تو همون دهه اگه ازت ميگرفتن خدا بايد به دادت ميرسيد الان چي؟جلوي تكنولوژي رو نميشه گرفت خواهشا در مقابل فهميدن اين موضوع مقاومت نكنيد
...جهار تا چوب زدن کف پا که شکایت نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
نکنه تو بودی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
بسم ا.. شمام بفرما جوجه کبابیت کنن.
فیلم دار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
آخه زینال جون خیلی محکم میزدن بی انصافا
داریوش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
این آقا زینال به زبان طنز داشتن طعنه می زدن، اون وقت ملت غیور اینقد بهش منفی دادن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
آخه اون که میزده ، معاون آدم نازنینی بوده !!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
نه دوست عزیز اینقدر می فهمند به اون کلمه کف پا و چوب رای منفی میدن
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
حس شوخ طبعی زینال 500 تا منفی داشت...
ملت اعصاب ندارن...
جل الخالق!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
حالا مونده تا بفهمی جل الخالق یعنی چی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
یه بنده خدایی بود تو این جور موارد میگفت جل المخلوق. کنایه از اینکه این بشر دو پا چه کارهایی که نمیتونه بکنه.
...به به دوستان اصلاح‌طلب
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
خجالت خجالت خرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
سید محمد خاتمی (۱۳۷۰-۱۳۶۱)
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
دروغه! خاتمی و این کارا؟ تهمته، بهتانه!
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
نه در زمان اصولگراها وضعیت فرهنگی خیلی عالی داشت پیش میرفت ...
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
اصلاح طلب و غیراصلاح طلب نداره همه سر و ته یک کرباسن
آن زمانها این نوع برخوردها برای برخی سازمانها عادی بود ...
پاسخ ها
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
مثبت دهندگان به این نظر همان منفی دهندگان نظر بالایی هشستند تا بین گونه خودشان را به خواب غفلت بزنند .
ببین عزیزم اسمش وزارت ارشاد است داشتن ارشادت میکردن شما نباید فیلم مبتذل در دفتر کارت نگهداری میکردی
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
این نظر من بود که اسممو سانسور کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
از نظر اقایان در ان زمان همه مبتذل بودن جز خودشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
فیلم های بوووققققق دار آخر عاقبتش همینه
مشتی از خروار، مطلبی که عنوان شده است نمونه کوچکی از کارهای مسئولین وقت بوده که خودشان اکنون ادعای روشنفکری دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
برو بابا ما كلا مخالفيم
منکه ترسیدم هیچی نمی گم خداوند خودش به داد ما برسد
پاسخ ها
میثم شعبانپور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
ااااا تقی!
تو زنده ایی؟
آمریکا چه میکنی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
سوار vpn اش شده رفته تا آمریکا یه دوری بزنه
اساسا" کسی حق نداره کسی را بزنه اون هم در یک وزارتخانه فرهنگی متاسفم از کسی که گفته چهار تا چوب زدن که شکایت نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
کاش معرفی بشن تا همه بدونن از چه طیف و گروهی... هستند امروز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
معلومه که کی هستن . وزیر کی بود ؟ برید بررسی کنید !
صفا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
ای ول اصلان منفی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
عزیز دل برادر
بنده خدا به طعنه گفته
برو خداتو شکر کن که برات حکم اعدام نبریدم.

در اصل باید تمام فیلمهای سینمایی را ممنوع اعلام کرد. چون چیزی بجز ضرر و زیان و مفسده اخلاقی و اتلاف وقت درش نیست.
پاسخ ها
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
حال شما چطوره؟!
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
خوبی طالبان جونم؟کی از افغانستان اومدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
دوست عزیز
لااقل چند تا علامت تعجب جلوی پیامت می گذاشتی که مردم فکر نکنند جدی گفته ای
مستشار
| United Kingdom |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
اینم واسه زینال بندریه شک نکنید
کاکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
انشالله که سلامتی تون برقراره؟!!!!!!!!
وای خدا رو شکر اگر این هارد من اون زمون دست آقایون میفتاد منو اعدام میکردن
خيلي دلم ميخواد چهارتا از اين چوبا كه براي زينال بندري هيچه به زينال بزنم زيادي اظهار فضل ميكنه!!!!!
پاسخ ها
سینا بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
با همشهری من کاری نداشته باش!
اینها نمونه های کوچک از حرکت های ... است. ای کاش می شد تمامی آنهایی که ... به دیگران ظلمی کرده اند دست به اعتراف و عذرخواهی می زدند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
ما که نفهمیدیم (.......) یعنی چی!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
سه نقطه اول اصلاح طلبان امروز است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
اینی که الان گفتی یعنی چه؟
دهه ... بود از لحاظ فرهنگی دهه شصت
اما سیاهکاران چه کسانی بودند
بیشترشان آنهایی که شدند اصلاح طلب
نسل های امروز حواسشان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
بدون بررسی منفی میدهید . بروید ببینید آن زمان وزیر کی بود ، معاونش الان کجاست !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
دوستانی که با تعصب رای منفی می دهند از نظر تفکر همانهایی هستند که آن موقع چوب به کف پای این بنده خدا زنده اند. بروید و حداقل به روزنامه های آن دوران نگاه کنید و ببینید این آقایان مردم سالار!! در آن دوران چه کرده اند بعد رای منفی بدهید
آرش
| United Kingdom |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
خوب ملتی هستیم ما ، فراموشکار !
دیگه چه برسه حوادث تاریخی دورتر رو بخوایم به خاطر بسپاریم .
تاریخ بخونید ملت ، تاریخ !
طعم فرهنگ همراه با کلاشینکف و بیسیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
گفتن بزن ماهم زدیم دیگه
کار فرهنگی خیلی سخته
باید کلی زد
کلی
واويلا!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
واویلا لیلی
فیلم خارجی داری؟
خیلی
13.23 لطفا از آب گل آلود ماهي نگير اون موقع كه اصلا بحثي به نام اصلاح طلب و اصولگرا نبود اين چند سال اخير اينجوري شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
اتفاقا اون موقع خیلی بدتر از این موقع اختلافات حزبی شدید بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
ولی افراد همون افراد اصلاح طلب هستن که الان بعنوان مدعی العموم ظاهر میشن و از نادانسته های ما سوء استفاده میکنن.
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
جناب نابغه ، اصلاح طلبهای امروز اون موقع سر قدرت بودن و نیازی به اصلاح نمیدیدن!
سينا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
ولي همون اصلاح طلبها ، اين بنده خدا رو حسابي اصلاح كردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
بله اون موقع به لفظ بحثي به نام اصلاح طلب و اصولگرا نبود اما همین جریان به اصطلاح اصلاح طلب و همین آدم ها با آدم هایی که امروز اصولگرا نامیده می شوند درگیر بودند. کسانی که همسن و سال من بودند یادشان است که جریان «خط سه» ( همین آدم های به اصطلاح اصلاح طلب) آدم های وابسته به جریان اصولگرای فعلی را «اسلام آمریکایی» نام گذاشته بودند
من تعجب از كساني هست كه تعجب ميكنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
من تعجب میکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
این قشنگترین نظر بود. ولی من خیلی وقته که دیگه تعجب نمیکنم
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
منم از اینکه از تعجب من تعجب می کنی متعجبم! عجیبه نه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
احسنت این عالی ترین نظر بود.
مجید جان ! تبرئه ! تبرئه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
تابناک این را باشما بوده خوب اون کلمه تبرعه رو درست کن.
36مورد غیر قابل انتشار! واسه منم بذار جزو اونا چون میخوام فحش بدم ....
در دوره وزارت بزرگ اصلاح طلبان آقای خاتمی چه اتفقات جالبی افتاده. قبل از ایشون هم آقای معادیخواه وزیر فرهنگ بوده که ایشان هم از بزرگان اصلاحات هستند. گاهی از این ور بام گاهی از آن ور بام!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
این دوستانبه اشتباهات خود پی بردندپس برای جلو گیری ا ز اشتباهات بیشتر به فکر اصلاح افتادند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
جناب 17:55 - 1393/09/25
اگر این آقایان کار های قبلی را اشتباه می دانند باید اول توبه کنند و از کسانی که به آنها ظلم شده حلالیت بطلبند.
یه پسر دایی دارم الان به خاطر مصرف بالای تریاک روی تخت بیمارستانه و حافظش هم بکلی متلاطمه. قضیه از این قرار بود که سال 64 ماشینش رو میگردن که یه ویدئو فیلم بزرگ داشت با فیلم شعله. 6 ماه زندان همانا و اعتیاد در زندان و تخریب زندگی چندیت نفر همان. چه کسی پاسخگو است ؟؟
پاسخ ها
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
خوب ارشاد شد مگه نه؟
كمي انصاف داشته باشيم اگر شما به عنوان متوليان آن زمان وزارت فرهنگ بوديد و از منابع قدرت تحت فشار وتحديد كه اين كار ظرف چند روز بايد جمع شود چه مي كرديد نامه فدايت شوم مي فرستاديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
شما که واقعاً اگر نبودی چه کسی این بهانه را پیدا میکرد ؟
اللهم عجل لوليك الفرج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
بسمه تعالي
خيلي ساده استعفا مي دادم نه اينكه به خاطر دنياي ديگران، دين خودم را از دست بدهم.
اون دنيا ازت بپرسند چرا شلاق زدي چي ميگي؟...
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
احتمالن این حق طلب یکی از معاونین وزارت ارشاد بوده که بدلیل فرمانبری زیاد از منابع قدرت خیلی هم خوب وظیفه اش رو انجام میداده
چشم آقای خاتمی روشن
اگر اشتباه نكنم تابشتان ٦٩ بو و من در راه برگشت ازدانشگاهم در شيراز به نزد خانواده در اردبيل.در رودبار براي اينكه امول زلزله زدگان به غارت نرود نهاد هاي مختلفي ايست بازرسي داشتند. ساك من را گشتند و يك كتاب حساب ديفرانسيل ليتهلد پيدا كردند و احضار شدم پاي ساكم همان اول به جرم جويدن آدامس يك چك جانانه خوردم و از اتوبوس جاماندم تا تكليف كتاب روشن شود. اين برخورد ها كم نبود
پاسخ ها
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
حساب ديفرانسيل ليتهلد از اون موقع بوده ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
این موضوع خیلی باحال و خنده دار بود
چون برای رفتن از شیراز به اردبیل رفته بوده رودبار
بعدشم بخاطر چکی که سر آدامس خوردن خورده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
ریاضات فقط توماس!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
دوست عزیز اون موقع برای رفتن از شیراز به اردبیل باید ساعت 3 صبح میرفتیم ترمینال تا بتونیم بلیت اتوبوس تهران بگیریم .و از تهران بهمین ترتیب اتوبوس اردبیل که ناچار از رودبار می گذشت .نکته خنده دار رو بگو ما هم بخندیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
توماس خیلی روان تره موافقم.
منجیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
ناشناس17:05
اول بپرس بعد بخند
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
هم کتاب حساب دیفرانسیل داشتی و هم آدامس می خوردی؟
حکمت 50 ضربه شلاق بوده. بعد آن بابا با یک چک سر و ته قضیه را جمع کرده. این عوض تشکرته؟!! بابا خیلی بی انصافی. بعضی ها برای داشتن کتاب هندسه اونم اقلیدسی بیشتر از این ها تنبیه شدند اونم نه در شرایط حساسی مثل زلزله!!!
دکترای ریاضیات
| United States |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
قضیه هارو از لیتهولد بخون مساله ها از توماس..اما پیسکانوف یه چیز دیگه است هم مساله دار در حد تیم ملی و هم قضیه.......ولی بدون شوخی سالهای جالبی نبود..اون سالها..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
دوست ناشناس 17:05
کسی برای رفتن از شیراز به اردبیل به رودبار نمیره. رودبار نزدیک اردبیل هست و تون موقع شهر ها جاده های نزدیک به رودبار برای منظوری که ذکر شد منترل و بازرسی می کردند.
خداااااااااااااااااااای من..........وحشتناک اینهمه ... واسه یه فیلم واقعاً شرم آور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
اصلا هم شرم آور نیست. طبیعیه
امان از افراط که البته شخص افراطگر بعد از مدتی تفریط گر می شود.
اسم انقلاب و دستاورداش كه مياد يه عده از تندروها كه حتي سن پدرشون هم به اون سالا قد نميداده منم منم ميكنن ولي اسم ... و .... دهه ٦٠ كه مياد وسط اينجا كار كاره اصلاح طلباست؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
پاسخ ها
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
عزیز جان وزیر اونموقع الان چکارست؟تو کدوم حزبه؟معاونش چی؟
مبتذل هر زمان تعریفی داره . دهه 60 اگه تیشرت تنت بود جوجه که هیچی کباب سلطانیت میکردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
هزار تا مثبت
البته آقایان شلاق زن آن زمان شلاق زندگی را دارن میخورن زندگی چندتا شون که من میشناسم تباه شده چوب خدا صدا نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
کاش من هم زیارتشون می کردم . دلم خنک میشد . حیف !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
جدی میگی داداش؟ دلم خنک شد!
از تابناک ممنون می شویم اگر جهت تنویر افکار عمومی مسولین وقت را معرفی بفرمایند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
عزیزم شناسنامه ندار شدی ؟ مدرک نهضت سواد آموزی داری که اقلاً
هنگامیکه آقای صفار هرندی وزیر ارشاد بود ،در سفری به یز ،وهنگام سوار شدن به هواپیما با ایشان همراه شدم ،از سالن فرودگاه تا پلکان هواپیما"در اتوبوس "به ایشان موضوع محدودیت ماهواره راگفتم ،ویاد آوری کردم که روزهایی بود که مردم ویدئو را لای بخچه مپیچیدند و به خانه همدیگر میبردند ودور هم فیلم وآهنگهای تصویری تماشا می کردند در صورتیکه داشتن واستفاده از آن جرم بود ولی سالها بعد آزاد شد،پس بیایید بجای ممنوعیت ،بر آن نظارت داشته باشید.
ایشان گفتند ما تنها تصمیم گیرنده نیستیم .وهرکدام رفتیم وسر جایمان نشستیم
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
عجب!!!! وزیر ارشاد در سالن فرودگاه و از اون جالبتر تو اتوبوسی که ملتو میبره پایی پرواز افتخار همکلامی با شما رو داشتن!!!!!! حالا وزیر خیلی مردمی بود یا فرودگاه پاویون نداشت؟؟ یا شما جزء رجال سیاسی بی تکلف هستی اما نمیگی که ریا نشه؟!!!!
خاک بر سرتون !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
خاک بر سر کی ؟ اونایی که شلاق می زدند و ... یا اونی که این خاطره رو زنده کرد ؟
اون موقع واسه فیلم هایی که الان به قول دوستمون بار ها از شبکه های صداوسیما پخش می شه اینجوری مواخذه می کردند. ده سال دیگه مخاطبان خبر به چیزایی که الان باسش مواخذه می کنند می خندند و تعجب می کنند. مثلا ماهواره و از این دست چیزها..
وقتی وجود ویدئو تو خونه ها و نوار کاست تو ماشین و جرم بوده یه همچین اتفاقاتی هم بعید نیست
دوستان را به روش دهه 60 ارشاد میکردن به هر حال اون زمان اینجور ارشاد کردنا مد بود
چوب وزارت ارشاد گله هرکی نخوره خله
باز دم تابناک گرم که یک چنین مسایلی را مطرح میکنه خوشم امد
دوستان یه آمار بگیرند که اون موقع چه کسی وزیر ارشاد بوده
این آقایانی که آن روزها آن کارها را می کردند حالا اغلب اصلاح طلب شده و مدعیند که چرا آن کارها را می کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
خوبه که آدم به اشتباهاتش پی ببره و رفتارشو اصلاح کنه . اونی که تا آخر عمرش بی شعور میمونه بده .
نمیدانم چرابارها نظرداده ام پخش نشده به کسی هم توهین نبوده در این مورد خاص همه میدانندبه وزیرارشاد در هیچ دوره ای مربوط نیست وحق دخالت ندارد
پاسخ ها
تهرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
ایشون راست میگه! احتمالا به واسطه طرح جوجه کباب و غیره بایستی به اتحادیه رستوران داران و یا مسئولین نظارت بر کشتارگاه ها مراجعه کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
به بقال سرکوچه وزیر چطور؟؟ مربوطه یا بستگی داره؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
نبابا مطلع داغونم کردی داغون آقا.
هه هه ...اون آقا الان ادعای رئشنفکری داره....
چی شد؟
چرا اصلاح طلب های عزیز منفی میدن؟
حقیقت تلخه ؟
هر هر هر
کتابها میتوان نوشت، و نوشته خواهد شد.
سلام . خدا وکیلی انسان بعضی اوقات یه چیزایی می شنوه که از تعجب شاخ که هیچی ، دم هم در میاره . آخه چرا باید کارهایی بکنیم که بعدها خود ما یا نسل ما نفرین کننده باشیم . واقعا که ...
حالا فیلم خارجی و ویدئو که جرم خیلی زیادی بود.
یادم اومد اون روزا ما رو بخاطر پوشیدن جوراب سفید و تی شرت آدیداس گرفتن و ...
ای داد از افراط گری
مطالعه مطالب گفته شده یک نکته را به وضوح روشن میکند .
" از ماست که بر ماست "
این اعمال و بر خورد وقتی جواب نمی دهد چرا در حوزه ی فرهنگ و ارشاد از چماق استفاده می کنند
فطرت ازادیخواه انسان قبر راقبول می کند اما جبر را نمی پذیرد
تاسف
ای دهه شصت
بری دیگه برنگردی
تابناک جان
عبارت "دوران طلایی" را خوب اومدی...
تابناک فکر کردی خیلی زرنگی!!!! اول مسئول مربوطه رو شناسایی کردی (خاتمی) بعد این افشارگری ها رو انجام میدی. اگه کس دیگه ای بود جراتشو داشتی؟!!!؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
چراسوختی؟نباید میگفت؟نکنه کار احمدی نژادبوده بنظرت؟
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
به هیچ شخص خاصی برنمیگرده دوستان
آنکس که عاقل باشد کلی مینگرد
الرته دوستان باید توجه داشته باشند که حراستها درآن زمان خیلی فراتر از قانون عمل میکردند واصولا زیر نظر وزیر یا رییس سازمان ومدیر کل عمل نمیکردند الان البته وضعیت خوب شده وملزم به رعایت قانون ومقررات هستند این اتفاق درخیلی از وزارتخانه هاوسازمانها آن زمان اتفاق میافتاد
نه پس نازشون میکردن
من كه وصيت كردم وقتي مردم هاردديسكم رو باهام دفن كنن!
خعلي فيلم بووووووق توش دارم!!
خدا رو شکر بخاطر اقدامات فرهنگی دهه 60 ما در تولید انواع کباب پز به خودکفایی رسیدیم
من برای فیلم پیشگویی های نوستر آداموس تومیدون امام حسین (ع)سال 65دستگیر شدم ولی وقتی بردنم ... گفتند ویدیو نداریم .بازداشت تاشنبه (اون روز پنجشنبه بود)،شنبه فیلم ومی بینیم اگه مورددار نبود ازادمیشی .دیگه چون دانشجوبودم والتماس کردم که فیلمش بخدا بدنیست .همون روز آزادم کردند ولی فیلم وندادن بهم .یاد اون سالها بخیر
یادش بخیر یادمه ویدئو رو تو پتو قایم میکردیم :)
من دانشگاه مشهد دانشجو بودم به جرم جوراب سفید اجازه ورود پیدا نکردم مانتو شلوار و مقنعه و حتی کفش اسپرت مشکی داشتم گفتند این جوراب خیلی جلب توجه میکنه.....این جوراب یعنی منو نگاه کن......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
راست گفتن
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
حالا شما همه رو مشکلی گرفتی اون یکی هم مشکی میگرفتی دیگه...
(مزاح بود)
هرکدام از ما منتقدان هم وارد سیستم اداری شویم نعل" الاغمان" از نعل خر کریم بزرگتر میشود .آنچنان میشویم که اگر بگویند کلاه فلان را بیاور ما سر طرف رااز بیخ میبریم و پیش پای فرمان ده می افکنیم- باید شکر کرد که در معرض آزمایش قرار نگرفته ایم.
چگونه شکر این نعمت گزارم که زور مردم آزایندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
احسن ...یواشکی بگو که ارشاد نشی
ناشناس
| United Kingdom |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
یعنی اونا داشتن آزمایش میشدن؟
برادر من این چه حرفیه شما در مورد دیگران چرا نظر میدید خودتون رو مورد قضاوت قرار بدید
ولی انگار کتکها تاثیری نداشته ، چون بنجل ترین تولیدات سینمایی سالهای اخیر مال دفتر پویا فیلم ایشونه!!
خدایی این اتفاق یه رکورده که قبل از ما هیچ کشور دیگه ای افتخار دست یابی به اونو نداشته ...یه لحظه تصور کن توو وزارت فرهنگ و ارشاد با شلاق کف پات بزنن
اگه سال 63 بوده دوران وزارت آقاي م خ گفتگويي تمدن هابوده به روش جوجه اي
یه بار تو اون سالها عموم خیلی اکشن با پیکان نخودیش پیچید تو کوچه به من گفت در ها رو باز کن بعد خیلی جنگی با ماشین اومد تو حیاطو رفت یه نگاه به دور بر کردو اومد از صندوق عقب یه گونی برداشت که توش ویدئو رو گذاشته بود جاتون خالی تا صبح بروسلی نگاه کردیم یادش بخیر
فرح بخش رو اکثر سینماگران قبول ندارند با اون ادبیات احمدی نژادیش...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر