بازدید 1875

وابستگی برخی از تامین کنندگان قطعات به لابی‌های قدرت

کد خبر: ۴۵۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ 08 December 2014
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خرید قطعات یدکی خارجی، رانت به همراه دارد، گفت: برخی از تامین کنندگان اصلی قطعات خودروی خودروسازان وابسته به لابی های قدرت هستند.

نادر قاضی پور، در رابطه با ضرورت توسعه صنعت قطعه سازی برای رشد کیفیت خودروهای داخلی، گفت: قطعه سازی یکی از اشتغال های دائم، مسمتر و پول ساز در کشور است و خوشبختانه جوانان تحصیلکرده ای در کشور هستند که توان ساخت هر قطعه ای را دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خرید محصولات خارجی رانت دارد، افزود: به همین دلیل قطعات بی کیفیت به کشور وارد می شود و خودروسازان هم همین محصولات را خریداری می کنند.

وی با بیان اینکه ما راضی به تعطیلی واحدهای تولیدی داخل کشور نیستیم، بیان کرد: مهمترین دلیل کاهش کیفیت خودروهای داخل، استفاده از قطعات بی کیفیت در ساخت خودرو است و ما معتقدیم که حمایت از قطعه سازان، مشکلات مطروحه را حل خواهد کرد.

 قاضی پور با بیان اینکه متاسفانه خودروسازی‌ها، به دلیل نگرش سیاسی تبدیل به حیاط خلوت دولت ها شده اند،افزود:برخی از تامین کنندگان اصلی قطعات خودروی خودروسازان وابسته به لابی های قدرت هستندو شنیده ها حاکی از آن است که یکی از نزدیکان مسئولان تراز اول کشور در راس مدیریت یکی از قطعه سازی ها قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در بخشی از سخنان خود در رابطه با تاثیر حضور غول های خودروسازی بر رشد این صنعت در کشور گفت: تجربه نشان داده که ما باید به نیروی داخلی اتکا کنیم، چراکه کشورهای غربی قابل اطمینان نیستند.

وی در رابطه با راهکارهای کاهش وابستگی به غرب نیز بیان کرد: تلاش مسئولان باید در راستای وضع انضباط مالی برای دو خودروساز بزرگ کشور باشد، همچنین با تقویت شرکت های خودروساز ملی، آنها توان تولید خودروی با کیفیت و لوکس را خواهند داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: انتظار ما از خودروسازان کشور، افزایش کیفیت و تولید خودرو با قیمت های مختلف برای تمام اقشار جامعه است و نباید تمام توجهات معطوف به قشری خاص باشد.

قاضی پور ضمن حمایت از مصوبه دولت برای جلوگیری از واردات خودروهای لوکس به کشور گفت: ما چطو توانستیم در تولید تجهیزات نظامی به یکی از 6 کشور برتر جهان تبدیل شویم، پس تولید خودرو هم چندان دشوار نبوده و می توانیم با یک برنامه ریزی منسجم به یکی از غول های خودروسازی جهان تبدیل شویم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: البته برای تحقق این امر نیاز است که از واردات قطعات بی کیفیت و دسته دوم جلوگیری شده و در مقابل آن، شاهد حمایت همه جانبه از خودروسازان و قطعه سازان داخلی باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با انتقاد از خودروسازان جهانی برای رها کردن ایران در زمان تحریم ها، خاطرنشان کرد: ما هیچ احتیاجی به غول‌های خودروساز نداریم و توان پیشی گرفتن از آنها نیز در کشور وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر