بازدید 5603
آیت الله جوادی آملی:

با نوشتن بسم‌الله، کاسبی اسلامی نمی‌شود

کسب اسلامی با نوشتن بسم الله و چسباندن عکس امام (ره) روی مغازه‌ها به دست نمی‌آید.
کد خبر: ۴۵۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ 07 December 2014
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: کسب اسلامی با نوشتن بسم الله و چسباندن عکس امام (ره) روی مغازه‌ها به دست نمی‌آید.

به گزارش مهر، آیت‌ الله العظمی عبدالله جوادی آملی، ظهر یکشنبه در درس تفسیر خود اظهار داشت: برای اسلامی شدن سبک زندگی باید به دستورات قرآن عمل کنیم وگرنه با نوشتن بسم الله بر سردر یک مغازه و چسباندن عکس امام و رهبری نمی‌توان آن را دینی کرد.

وی افزود: کسب اسلامی وقتی است که کاسب به دستورات اسلامی پایبند باشد وگرنه روش کنونی که تا ساعاتی از صبح می‌خوابیم و بعد تا ساعاتی از شب در مغازه‌ها باز است با سبک زندگی دینی سازگار نیست.

این مفسر قرآن اظهار داشت: خداوند فرمود شب را برای آسایش قرار دادیم مگر اینکه بیداری آن برای ضرورت باشد، و ائمه نیز فرموده‌اند که حق چشم را اگر کسی ادا نکند و شب کار کند حرام است البته تقسیم کار در شیفت‌های مختلف چیز دیگری است.

وی در ادامه با بحث شفاعت پرداخت و اضافه کرد: مشرکان تصور می‌‌کنند که غیر خدا می‌تواند مشکل آنان را حل کند ولی تصور باطل و خیالی است زیرا اصنام و بت‌ها نمی‌توانند برای خودشان کاری انجام دهند چه رسد برای دیگران.

آیت الله جوادی آملی به رزاقیت خدا به عنوان یکی از اسماءالله و از جمله نعمت‌های او به بشر اشاره کرد و گفت: رزاقیت خدا به معنای این نیست که او روزی دهنده است و دیگران هم هستند اما در رتبه کمتر بلکه تمام رزق از خداست و دیگران هم رزق او را به افراد دیگر می‌دهند.

وی خواب را از جمله نعمت‌های خدا دانست و افزود: خدا فرمود در عالم خواب چه کسی شما را می‌ غلتاند، چه کسی شما را از خطرات می‌‌رهاند و بعد خودش فرمود ما شما را‌ تر و خشک می‌کنیم. اما متأسفانه ما به این مسائل بی توجه هستیم چون سبک زندگی ما اسلامی نیست .

وی تاکید کرد: اگر زندگیمان مطابق سبک اسلامی باشد شب، زمان رفتن به مسجد و وقت گذاشتن برای خانواده و فرزندان و راز و نیاز با خداست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر