بازدید 2957
بدشانسی المپیک لندن مقابل لوپز را در ریو جبران می‌کنم

کایالپ: علی‌اکبری ظلم بزرگی در حق من کرد

فرنگی‌کار عنوان دار و سرشناس ترکیه گفت:‌ امیر علی‌اکبری با دوپینگ در مسابقات جهانی 2013 ظلم بزرگی در حق من کرد.
کد خبر: ۴۵۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ 07 December 2014
فرنگی‌کار عنوان دار و سرشناس ترکیه گفت:‌ امیر علی‌اکبری با دوپینگ در مسابقات جهانی 2013 ظلم بزرگی در حق من کرد.

به گزارش فارس، رضا کایالپ، با یک مدال طلا، یک نقره و 2 برنز جهان، 4 طلای قهرمانی اروپا و چندین مدال جهانی در رده‌های نوجوانان و جوانان به همراه برنز المپیک لندن با 25 سال سن یکی از پرافتخارترین فرنگی‌کاران جهان و عنوان‌دارترین کشتی‌گیرانی بود که همراه تیم ترکیه برای حضور در نخستین دوره رقابت‌های لیگ جهانی کشتی فرنگی به آبادان سفر کرده بود.

کایالپ که در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جهانی 2013 با شکست مقابل امیر علی‌اکبری شانس حضور در دیدار فینال و کسب دومین مدال طلای جهانی خود را از دست داده بود، با مثبت اعلام شدن دوپینگ علی‌اکبری مدال برنزش به نقره تبدیل شد. وی که از این موضوع ناراحت است علی‌اکبری را مسبب اصلی از دست دادن دومین مدال طلای جهانی‌اش می‌داند و دوپینگ او را ظلم بزرگی در حق خودش عنوان می‌کند؛ هر چند با این وجود هم اعتقاد دارد بازهم با علی اکبری دوست است.

فرنگی‌کار خوش صحبت و سرشناس ترکیه در خصوص کسب مدال طلا در المپیک برزیل می‌گوید: انشاالله.

 

* حضور در نخستین دوره لیگ جهانی کشتی فرنگی چطور بود؟

رضا کایالپ: با وجود اینکه این مسابقات برای نخستین‌بار برگزار می‌شد، اما سطح قابل قبولی داشت به خصوص حضور تماشاگران که هیجانی خاص به این رقابت‌ها داده بود.

* از عملکرد خودت رضایت داشتی؟

کشتی‌های خوبی گرفتم و در تمام مسابقاتم به پیروزی رسیدم؛ با وجود اینکه بعد از مسابقات جهانی در دوره استراحت هستم و هنوز تمرینات جدی را شروع نکرده‌ام، اما از عملکردم رضایت دارم.

* بعد از مثبت اعلام شدن دوپینگ علی‌اکبری مدال برنزت به نقره تبدیل شد؛ از این موضوع ناراحت نیستی؟

با علی‌اکبری دوست هستم، اما با دوپینگش ظلم بزرگی در حق من کرد و اجازه نداد دومین مدال طلای جهان را به دست آورم در حالی‌که تا ثانیه‌های پایانی نتیجه مسابقه من با او مساوی بود، اما غافلگیر و بازنده شدم. اما با این وجود هم با علی‌اکبری دوست هستم.

* برنامه‌ات برای موفقیت در مسابقات جهانی پیش رو و المپیک ریو چیست؟

تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا به خوشرنگ‌ترین مدال برسم. باید زحمت زیادی بکشم چرا که حریفان قدرتمندی دارم.

* اصلی‌ترین رقیبت کدام کشتی‌گیر است؟

لوپز کوبایی حریف اصلی‌ام است و حریف دیگری ندارم. او هم کم‌کم به پایان دوران ورزشی‌اش نزدیک می‌شود؛ در المپیک لندن هم می‌توانستم او را شکست دهم و اگر دستم باز نمی‌شد مقابل او به پیروزی می‌رسیدم، اما در برزیل حتماً او را شکست خواهم داد و این بدشانسی را جبران می‌کنم.

* کدامیک از کشتی‌گیران ایرانی را می‌شناسی و نحوه مبارزه کردن آنها را می‌پسندی؟

سوریان، نوروزی و عبدولی کشتی‌گیران شاخص ایران هستند که مبارزات خوبی را به نمایش می‌گذارند و رقبای جدی‌ای برای حریفان جهانی محسوب می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار