بازدید 2287
نصرالله سجادی:

فوتبال بانوان در مسیر آقایان حرکت نکند!

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال‌های گذشته همواره بانوان مورد توجه ما بوده‌اند، اما در دستورالعمل بودجه سال 94 فدراسیون‌ها یک محور اصلی و اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته‌ایم.
کد خبر: ۴۵۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ 06 December 2014
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال‌های گذشته همواره بانوان مورد توجه ما بوده‌اند، اما در دستورالعمل بودجه سال 94 فدراسیون‌ها یک محور اصلی و اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا، نصرالله سجادی در حاشیه سمینار بین‌المللی "زن، ورزش، رسانه" در جمع خبرنگاران، گفت: تمام تلاش خودمان را انجام می‌دهیم تا بانوان به سمت ورزش گرایش بیشتری داشته باشند و در ادامه در ورزش قهرمانی پیشرفت کنیم. خوب است که سهم بانوان در رسانه‌ها نیز افزایش یابد و فضای بیشتری در اختیار آنها قرار بگیرد. البته همه این موارد باید از راه‌های حفظ موازین موجود انجام شود.

وی درباره حضور بانوان در میادین بین‌المللی ورزشی گفت: در سال 1990 که برای اولین بار تیم کاروان بانوان ایران به بازی‌های آسیایی اعزام شد، شرایط خیلی سخت بود و باور موفقیت بانوان وجود نداشت، اما با تلاش جامعه زنان و مدیران به جایی رسیدیم که در حال حاضر شاهد این هستیم که در سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی بانوان ما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را پیدا کرده‌اند. این رشد هم از لحاظ تنوع شرکت در مسابقات بوده و هم از نظر کسب افتخارات که این‌ها در نتیجه‌ باعث شده در بازی‌های مختلف تیم ایران نتایج بهتری را به دست آورد.

سجادی درباره تدوین بودجه سال 94 فدراسیون‌ها و سهم بانوان از این بودجه، تصریح کرد: در سال گذشته تفاهمنامه ای بین ما و فدراسیون‌ها امضا شد که ورزش بانوان مورد توجه قرار بگیرد. امسال هم در دستورالعمل بودجه سال 94 حدود هفت محور را اختصاص داده‌ایم که در یکی از این محورها به صورت اختصاصی به ورزش بانوان توجه شده است. هر چند که در دیگر محورها نیز بانوان مورد توجه قرار گرفته‌اند تا در زمان تنظیم تقویم بودجه فدراسیون که اول دی ماه به اتمام می‌رسد بانوان هم سهم خوبی داشته باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره تاثیر رسانه‌ها در پیشرفت ورزش بانوان گفت: رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی در راه پیشرفت ورزش بانوان به ما کنند و با این که امکان این وجود ندارد که همه فعالیت‌های ورزش بانوان انعکاس پیدا کند، اما تلاش رسانه‌های ورزشی باید این باشد که فقط به دادن اخبار درباره ورزش بانوان اکتفا نکنند و سعی کنند مسائل ورزشی که در بین بانوان وجود دارد ترویج یابد مخصوصا در بین خانواده‌ها. ما باید برنامه ویژه‌ای برای ورزش در خانواده‌ها داشته باشیم.

او درباره تعامل فدراسیون‌ها و رسانه‌ها، تصریح کرد: این مساله باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و ما تاکید داریم که فدراسیون‌های ورزشی همکاری بیشتری در انعکاس اخبار فدراسیون در رسانه‌ها داشته باشند.

سجادی درباره عدم تایید زلاتکو کرانچار از سوی وزارت ورزش و جوانان برای سرمربیگری تیم ملی امید، گفت: ما بارها این مساله را توضیح داده‌ایم. شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان یک شورای عمومی است. بنابراین هر تیم یا هر نفر و هر کسی که از فضای ورزشی ایران بخواهد به خارج از کشور برود و یا به ایران باز گردد مورد بررسی قرار می‌گیرد، خواه این شخص داور باشد و خواه یک باشگاه ورزشی و یا یک مربی خارجی . قانون می‌گوید مساله استخدام سرمربی باید در این شورا مطرح شود و تان الا هم این روال همین گونه بوده و همه موارد در این شورا مورد بررسی قرار گرفته است. به دلیل این که فدراسیون فوتبال یکسری کارها را خارج از چارچوب این شورا انجام داد ما تصمیم گرفتیم آن را به درستی بررسی کنیم و کاری که ما انجام دادیم کاملا قانونی است.

او در پایان درباره بدون سرمربی بودن تیم ملی فوتبال بانوان در فاصله سه ماه مانده به آغاز مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو، تصریح کرد: امیدوارم که فوتبال بانوان به جایی نرود که فوتبال آقایان رفته است. در این مورد فدراسیون پاسخگو است و اگر درخواستی برای جذب مربی خارجی داده شود، ما آن را بررسی می‌کنیم و اگر کم کاری در این راه وجود داشته باشد، با آن برخورد می‌کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل