بازدید 8217

قیمت‌گذاری 200 میلیاردی سرخابی‌ها

سرانجام بعد از ماه‌ها وعده، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس امروز برای قیمت‌گذاری به هیات واگذاری برده شده است تا وضعیت واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار ورزشی مشخص شود.
کد خبر: ۴۵۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷ 06 December 2014
سرانجام بعد از ماه‌ها وعده، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس امروز برای قیمت‌گذاری به هیات واگذاری برده شده است تا وضعیت واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار ورزشی مشخص شود.

به گزارش ایسنا، امروز دو باشگاه پرطرفدار ورزشی روی میز هیات واگذاری گذاشته شده است تا بعد از سال‌ها انتظار، زمان واگذاری و قیمت گذاری آنها مشخص شود.

سال هاست که موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس مطرح بوده و هر ساله بهانه‌ای برای واگذاری تراشیده می شود، زیرا مخالف‌های زیادی برای واگذاری این دو باشگاه وجود دارد تا جایی که یکبار واگذاری سرخابی‌ها تا پای قیمت‌گذاری و مشخص شدن زمان عرضه هم پیش رفت اما باز هم موانع مختلف نگذاشت تا این دو باشگاه از دولت جدا شوند.

اما از ابتدای همین امسال رئیس سازمان خصوصی سازی عزم خود را برای واگذاری جزم کرد و از تعیین تکلیف واگذاری سرخابی ها و قیمت گذاری و واگذاری این دو باشگاه محبوب در سه ماهه سوم خبر داد؛ در همین راستا کمیته خصوصی سازی تشکیل شد و مجلس هم که عزمی برای واگذاری نمی‌دید تهدید کرد که در صورت تعلل برای واگذاری، وزیر ورزش استیضاح می شود.

بنابراین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس امروز به هیات واگذاری رفته تا تصمیمات نهایی در مورد قیمت و زمان واگذاری آن گرفته شود که اگر تصمیمات این جلسه با مانع خاصی رو به رو نشود، زمان موعود واگذاری فرا خواهد رسید.

در این میان موضوعی که اهمیت زیادی دارد قیمت گذاری این دو باشگاه و نحوه تعیین آن است زیرا قیمتی که در سال های گذشته برای این دو باشگاه تعیین شده بود،موجی از اعتراضات را به وجود آورد و مانع از واگذاری شد.در این میان از قیمت های 100 میلیارد تومانی برای واگذاری سرخابی‌ها صحبت به میان آمده است، اما پیگیری خبرنگار ایسنا از جزییات قیمت‌گذاری نشان می دهد که در قیمت گذاری این دو باشگاه برند و ورزشگاه‌های آن مورد بررسی قرار گرفته و قیمت‌های 150 تا 200 میلیارد تومانی برای هر یک از این دو باشگاه در نظر گرفته شده است.

این قیمت گذاری در حالی توسط کارشناسان رسمی دادگستری به همراه یک موسسه ارزشگذاری برند انجام شده است که اگر واگذاری دو باشگاه‌های مرغوبکار و درفشی فر به استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شود که قیمت در نظر گرفته شده بیش از 200 میلیارد تومان است، اما اگر این دو ورزشگاه در قیمت گذاری لحاظ نشود، قیمت 150 میلیارد تومانی برای هر یک از این دو باشگاه در نظر گرفته شده است، اما در نهایت هیات واگذاری تعیین کننده قیمت این دو باشگاه خواهد بود.

بررسی های ایسنا نشان می‌دهد که قرار است واگذاری سرخابی ها به صورت دو مرحله‌ای و با تعیین اهلیت خریداران باشد که در صورت تصویب هیات واگذاری، در مرحله اول اهلیت شناسایی شده و در مرحله بعدی پاکت باز می شود.این در حالی است که طیف وسیعی از متقاضیان شامل فعالان اقتصادی ،بخش خصوصی و برخی ورزشکاران برای خریداری این دو باشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حالی سازمان خصوصی سازی عزم خود را برای اگهی این دو باشگاه تا پایان آذر ماه جزم کرده است که باید دید که آیا این بار با واگذاری این دو باشگاه در سال جاری موافقت کرده و آگهی منتشر می شود یا واگذاری این دو باشگاه همانند گذشته به بهانه هایی مانند مناسب نبودن زمان عرضه و یا قیمت گذاری کم به زمان دیگری موکول می شود؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر