بازدید 3367

احضار کاردار یمن به وزارت خارجه

معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه از فراخواندن کاردار یمن در تهران به این وزارتخانه درپی حادثه تروریستی امروز در نزدیک اقامتگاه سابق سفیر کشورمان در صنعا خبر داد.
کد خبر: ۴۵۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵ 03 December 2014
معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه از فراخواندن کاردار یمن در تهران به این وزارتخانه درپی حادثه تروریستی امروز در نزدیک اقامتگاه سابق سفیر کشورمان در صنعا خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: به کاردار یمن در قبال مسئولیت دولت این کشور در تأمین امنیت دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در صنعا تذکر جدی داده شد.

وی افزود: به کاردار یمن در تهران تأکید کردیم انتظار داریم دولت این کشور اقدامات فوری برای شناسایی، دستگیری و مجازات عامل یا عاملان این حادثه تروریستی به عمل آورد.

امیرعبداللهیان  اضافه کرد: همچنین به کاردار یمن اعلام شد انتظار داریم  مقامات این کشور در قبال آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی، آقای احمد نیکبخت که 14 ماه پیش در صنعا ربوده شد و طبق اطلاعات دریافتی در سلامت به سر می برد بدون فوت وقت اقدام کند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره حادثه تروریستی امروز در صنعا گفت: این حادثه  ساعت 9 صبح امروز در نزدیکی اقامتگاه سابق سفیر جمهوری اسلامی ایران  با اقدام جریان‌های تروریستی روی داد اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما همگی سالم هستند.

وی افزود: در این حادثه فرزند سرایدار ساختمان که از اتباع  یمن است و نیز یکی از نگهبانان یمنی کشته و شماری از رهگذران مجروح شدند.

امیرعبداللهیان  گفت: در پی این حادثه وزیرامور خارجه یمن  در تماس با سفیر کشورمان در صنعا این اقدام را به شدت محکوم و اعلام کرد به‌زودی وزارت خارجه این کشور بیانیه‌ای در این باره صادر می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار