بازدید 1902
از پول، دلار ارزان و لژیونرها خبری نیست

اردوی آفریقایی تیم ملی لغو می‌شود؟

کد خبر: ۴۵۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ 01 December 2014
گران شدن دلار، نبود لژیونرها، بی‌پولی فدراسیون فوتبال با توجه به وصول نشدن مطالبات فیفا و نرسیدن کمک وزارت ورزش و جوانان، برگزاری اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران که باید حدود یک ماه دیگر مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا شود و 21 دیماه اولین مسابقه‌اش را در این رقابت‌ها انجام دهد، مسیر آماده‌سازی ‌اش بویژه در اردوهای پیش‌بینی شده وضعیت روشنی ندارد.

نخستین اردوی تیم ملی پس از جام جهانی در مهر ماه با هر سختی در بحث تامین منابع مالی برگزار شد، هرچند اسپانسرهایی هم برایش پیدا شده بود؛ در آن اردو لژیونرها پس از چندین روز به ترکیب تیم اضافه شدند و در اردوی بعدی در تهران هم تقریبا همین وضعیت بود و از روزهای چهارم و پنجم اردو، تیم ملی تمریناتش را با تمامی نفرات آغاز کرد؛ اردویی که تنها با بازی با کره‌جنوبی به پایان رسید.

طبق برنامه آخرین اردوی طولانی تیم ملی تا جام جهانی برنامه سفر به آفریقای جنوبی است که در صورت مهیا شدن شرایط باید از 23 آذر کلید بخورد اما محدودیت‌های مالی باز هم سد راه برگزاری آن شده است.

فدراسیون پول ندارد

این جمله‌ای است که بارها از زبان علی کفاشیان رییس و بعضا سایر مدیران فدراسیون می‌شنویم و از این رو مدت‌ها پیش اعلام شده بود در صورت لغو اردوی آفریقای جنوبی، جزیره کیش جایگزین آن می‌شود اما بعدتر با اصراری که کارلوس کی‌روش داشت چنین جایگزینی منتفی شد و با تاکید نبی، دبیرکل فدراسیون اردوی آفریقا پابرجا ماند.

اما اکنون دریافت نشدن مطالبات فدراسیون از فیفا و نرسیدن کمک مالی از وزارت ورزش و جوانان (هرچند وزارتخانه معتقد است فدراسیون فوتبال آنقدر درآمد دارد که نیازی به کمک ورزش ورزش و جوانان ندارد)، در شرایطی که دلار هم با زدن رکورد طی یکسال اخیر به 3500 تومان رسیده است، احتمال لغو اردوی آفریقا را پررنگ کرده است. باید دید کفاشیان و کی‌روش نهایتا چه تصمیمی می‌گیرند.

اردویی که تنها لژیونرش قوچان‌نژاد است

با توجه به اینکه اردوی آفریقا در زمان‌های فیفادی نیست ( این زمان جایگزین فیفادی شهریور شد که تیم ملی اردویی نداشت و آن زمان را در اختیار سازمان لیگ قرار داد)، بازیکنان لژیونر تیم ملی که اسکلت اصلی تیم ایران در جام ملت‌ها را تشکیل می‌دهند نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند.

علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، مسعود شجاعی، جواد نکونام، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون 8 بازیکنی هستند که نمی‌توانند در اردوی آفریقا حاضر باشند. رضا قوچان‌نژاد تنها لژیونری است که با توجه به برنامه باشگاهش، می‌تواند در بخشی از اردوی آفریقا شرکت کند.

به گزارش ایسنا، اگر چه دبیرکل فدراسیون روز گذشته از انتخاب شدن 2 حریف تدارکاتی تیم ملی در اردوی آفریقا خبر داد اما در هر حال با در نظر گرفتن شرایط فوق و اینکه کفاشیان هنوز تصمیم قطعی را نگرفته، احتمال لغو اردوی آفریقا بیشتر شده و باید منتظر ماند و دید، برنامه‌های آماده‌سازی تیمی که مدعی فتح جام ملت‌هاست، به قوت خود باقی می‌ماند؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر