بازدید 6656

اولین تظاهرات در برابر قصر جدید اردوغان

پلیس ترکیه با توسل به خشونت، دانشجویانی را که سعی داشتند در برابر قصر جدید و جنجال برانگیز "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور این کشور تظاهرات کنند، پراکنده کرد.
کد خبر: ۴۵۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶ 30 November 2014
پلیس ترکیه با توسل به خشونت، دانشجویانی را که سعی داشتند در برابر قصر جدید و جنجال برانگیز "رجب طیب اردوغان" رییس جمهور این کشور تظاهرات کنند، پراکنده کرد.

به گزارش شبکه العالم، در درگیری پلیس ترکیه با تظاهرات کنندگان ترکیه در روز شنبه، 22 نفر بازداشت شدند.
این اولین تظاهراتی است که ظرف چند هفته گذشته در نزدیکی قصر جدید 490 میلیون یورویی اردوغان برگزار شده است.
بر اساس صحنه های پخش شده در فیلم ویدیویی خبرگزاری "دی اچ إی" ترکیه، نیروهای امنیتی این کشور برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند.

دانشجویان ترکیه ای برای نشان دادن اعتراض خود به افزایش هزینه های تحصیلات، قصر مجلل اردوغان را به عنوان محل نمادین برای اجتماع خود برگزیدند؛ ولی تلاش آنان برای نزدیک شدن به این قصر موسوم به "کاخ سفید" با ممانعت پلیس ناکام ماند.
مخالفان رژیم حاکم بر ترکیه معتقدند که اردوغان با ساخت این قصر در حومه سبز آنکارا در مساحت 200 هزار متری، که دارای یکصد اتاق می باشد، دچار جنون عظمت شده و از مسیر صحیح حاکمیت و قدرت منحرف شده است.

اردوغان پس از این ادعا که این قصر "ملک خصوصی" بشمار نمی رود و باعث افزایش "مجد وعظمت برای ترکیه" می شود، با موج فزاینده انتقادها روبرو شده است.
پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان اولین میهمان خارجی اردوغان در قصر یاد شده بود؛ پاپ امروز (یکشنبه) به سفر سه روزه خود از آنکارا و استانبول پایان داد.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس