بازدید 5568
۷

مادر روانی دوقلوهایش را کشت

کد خبر: ۴۵۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ 29 November 2014
زن جوان که در اقدامی جنون آمیز دوقلوی چهارده ماهه‌اش را در شهرستان مشهد به قتل رسانده بود، در تحقیقات قضایی مدعی شد به دلیل حرف نزدن کودکانش، آ‌نها را کشته است.

به گزارش جام‌جم، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه گذشته مردی با پلیس شهرستان مشهد تماس گرفت و از کشته شدن دوقلوهای پسرش در یکی از محله‌های این شهر خبر داد.

ماموران کلانتری طبرسی جنوبی با اعزام به محل مورد نظر مشاهده کردند مردی وحشتزده مقابل در ساختمانی ایستاده که با مشاهده ماموران گفت: قاتل همسرم است، هنوز باور ندارم او دو فرزند چهارده ماهه‌مان را کشته باشد.

ماموران همراه مرد صاحبخانه وارد خانه‌اش شده و در پذیرایی با اجساد غرق در خون دو کودک در حالی رو‌به‌رو شدند که زن جوانی کنارشان ایستاده بود و چاقویی خون آلود به‌دست داشت. او بشدت می‌گریست و حاضر به جدایی از اجساد فرزندانش نبود.

ماموران با نزدیک شدن به این زن، او را آرام کرده و چاقو را از دستش گرفتند تا به خودش آسیبی وارد نکند. با وقوع این حادثه تلخ، موضوع به قاضی علی موحدی‌راد، کشیک ویژه قتل دادسرای مشهد گزارش شد و دقایقی بعد او همراه کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی در محل جنایت حاضر شد.

با حضور بازپرس و کارآگاهان جنایی، دستور بازداشت زن قاتل در صحنه حادثه صادر شد و او برای تحقیقات به پلیس آگاهی و اجساد دو فرزندش به پزشکی قانونی منتقل شد.

پدر دو کودک در اظهارات اولیه به بازپرس پرونده گفت: من و همسرم هیچ مشکلی نداشتیم و نمی‌دانم او با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زده است. همسرم پس از زایمان دوقلوها از نظر روحی بیمار شده و تحت درمان پزشک بود. عصر روز حادثه همسرم با من تماس گرفت و در حالی که می‌گریست فریاد زد هر دو پسرمان را کشته و تلفن را قطع کرد. چندبار با تلفن همراه وی و خانه‌مان تماس گرفتم، اما کسی پاسخگو نبود. سریع محل کارم را ترک کرده و زمانی که به خانه بازگشتم با پیکر بی‌جان دو قلو‌ها روبه‌رو شدم.

عامل جنایت روز پنجشنبه به شعبه ۸۰۵ دادسرای ناحیه ۸ ویژه شهرستان مشهد منتقل شد و تحت بازجویی قضایی قرار گرفت.

اعتراف مادر به ۲ قتل

زن متهم به قتل در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: من قاتل دو فرزندم هستم. جز دو قلو‌هایم دختری ۹ ساله دارم. چند ماه بعد از به دنیا آمدن دوقلو‌هایم به نام‌های علیرضا و امیر وضع روحی و روانی‌ام بد‌ شده بود. زمانی که دوقلو‌هایم پنج ماهه بودند یک بار تصمیم به کشتن آنها گرفتم و در حال خفه کردن یکی از فرزندانم بودم که مادرم با شنیدن صدای گریه پسر دیگرم از آشپزخانه به اتاق نشیمن آمد و با مشاهده آن صحنه پسرم را نجات داد و مرا چند هفته به خانه‌اش برد تا دور از بچه‌هایم باشم و به آنها آسیبی نرسانم.

زن جوان ادامه داد: بعد از آن حادثه نسبت به دو قلو‌هایم بی‌تفاوت شده بودم. روز حادثه زمانی که شوهرم در خانه نبود و دختر ۹ ساله‌ام به مدرسه رفته بود، وارد آشپزخانه شدم و پس از جستجوی فراوان کارد بزرگی را برداشتم و به سمت پسرانم که با توپ کوچکی در حال بازی کردن بودند، رفتم. با دیدن آنها صدایشان زدم تا شاید حرف بزنند، اما پاسخی ندادند. وقتی به خودم آمدم پسرانم را کشته بودم. یک ساعت کنار اجساد دوقلو‌هایم گریستم و بعد با شوهرم تماس گرفتم.گناهکارم، زود‌تر اعدامم کنید، می‌خواهم پیش پسران دو قلویم بروم.

رئیس شعبه ۸۰۵ دادسرای ناحیه ۸ ویژه شهرستان مشهد در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف‌های تکان‌دهنده این زن سی و شش ساله و با توجه به تحقیقات اولیه در پرونده که نشان می‌دهد این زن مدتی از بیماری روحی رنج می‌برده و تحت درمان بوده، از کارشناسان پزشکی قانونی خواسته شد بررسی‌های لازم را انجام دهند تا مشخص شود این زن در زمانی که مرتکب جنایت شده دچار جنون آنی شده بوده یا نه؟

بازپرس علی موحدی‌راد افزود: از نظر قضایی اگر مشخص شود که عامل جنایت هنگام ارتکاب قتل فرزندانش مبتلا به جنون شده، مسئولیت کیفری از او سلب می‌شود و او تا روزی که سلامت روانی‌اش را به دست آورد باید در مراکز روان درمانی بستری شود، اما اگر مشخص شود که وی در زمان جنایت جنون نداشته مسئولیت عمل خود را باید به عهده بگیرد و در دادگاه به اتهام قتل‌هایی که انجام داده مجازات می‌شود و از نظر قانون حکم قصاص در انتظار وی است. این حکم در حالی اجرا نمی‌شود که ولی دم قربانیان حادثه که پدر خانواده است از وی گذشت کند و متهم از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه و به سه تا ده سال حبس محکوم می‌شود.

هشدار قاضی


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه افراد جامعه زمانی که دچار خشونت، وسواس‌های بی‌رویه، پرخاشگری، افسردگی و مشکلات روحی و روانی می‌شوند از مراجعه به مراکز روان‌درمانی خودداری می‌کنند و این باور غلط در ذهنشان وجود دارد که اگر به مراکز روان‌درمانی یا نزد مشاوران و روان‌شناسان بروند آنها را دیوانه خطاب می‌کنند که این باور بسیار غلط است و افراد باید هر‌گاه متوجه شدند دچار مشکلات و بحران‌های روحی شده‌اند پیش از این‌که به خود و دیگران آسیب برسانند و جان دیگران را به خطر بیندازند برای خروج از این بن‌بست‌ها و بهبود روحی به روان‌شناسان مراجعه کنند.

موحدی‌راد خاطرنشان کرد: افسردگی پس از زایمان بر اساس گفته پزشکان امری طبیعی است که اگر به آن توجه شود قبل از هر اقدام خطرناکی قابل درمان است. این افسردگی گاهی مدتی پس از زایمان بروز می‌کند و اطرافیان بیمار با مشاهده آن باید او را نزد پزشکان متخصص ببرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
بیچاره خواهر 9ساله!
خیلی ناراحت کننده است ای کاش قبل از این اتفاق این مادر بیمار را نزد دکتر روانپزشک می بردند و معالجه می کردند. فرد بیمار روحی خودش متوجه بیماریش نمی شود دیگران باید برای معالجه او اقدام کنند .
پناه بر خدا.خدايا خودت رحم كن.ادم وحشت زده ميشه دوقولها در حالي كه داشتندبا توپ كوچكي بازي ميكردند سلاخي شدند.دل هر ادمي به درد مياد
کجا داریم میریم خدا میداند
خوب وقتی این بنده خدا مشکل روحی و روانی داشته چرا خانواده این خانم رو با بچه ها تنها میگذاشتند؟
حیف اون دو تا پسر ناز. خیلی ها در آرزوی داشتن یک پسر پیر می شوند.
پیش ازآغاز، پرسید چه کنم؟
گفت، خود را نکش. هر چند ‌خواهی از دیگران را بکش.
پرسید چرا؟
گفت، گر خود کشی، کسی بهر کشتن دیگران باقی نماند.
...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار