بازدید 2217

مخالفت پارلمان اروپا با انحصار گوگل

پارلمان اتحادیه اروپا خواستار آن شده که موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی از فعالیت‌های تبلیغاتی و اقتصادی دور بمانند. قطعنامه صادر شده گرچه الزام‌آور نیست و جنبه پیشنهادی دارد، اما فشار به کمیسیون اروپا را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱ 29 November 2014
پارلمان اتحادیه اروپا خواستار آن شده که موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی از فعالیت‌های تبلیغاتی و اقتصادی دور بمانند. قطعنامه صادر شده گرچه الزام‌آور نیست و جنبه پیشنهادی دارد، اما فشار به کمیسیون اروپا را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، قطعنامه صادر شده اعضای پارلمان اتحادیه اروپا با 384 رای موافق، 174 رای مخالف و 56 رای ممتنع تصویب شده و خواستار آن است که فعالیت شرکت‌های جست‌وجو در اینترنت با آگهی‌های تجاری ادغام نشود.

اکثر نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا در قطعنامه پایانی تاکید کردند که نتیجه گردش کاربر در موتورهای جست‌وجو باید شفاف و جدا از تبلیغ باشد. این نمایندگان همچنین در ارتباط با فعالیت موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی خواستار اجرای موازین پذیرفته شده اتحادیه اروپا در رقابت شدند.

رومن ترموسا، نماینده اسپانیایی به همراه آندریاس شواب، نماینده آلمانی پارلمان اروپا سامان‌دهی تصویب این قطعنامه را به عهده داشتند.

گرچه در قطعنامه پایانی به طور مشخص نامی از گوگل، بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی وب نیامده، اما قدرت گوگل در میان شرکت‌های فعال در این حیطه بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا 90 درصد جست‌وجوهای اینترنتی در اروپا با استفاده از موتور جست‌وجوگر گوگل انجام می شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا گرچه ملزم به اجرای این قطعنامه نیست، اما با فشار نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا مبنی بر کنترل گوگل و جدا سازی آن از فعالیت‌های تبلیغاتی و اقتصادی روبروست.

به گزارش دویچه وله، گرچه کمیسیون اتحادیه اروپا تا کنون رای به تجزیه هیچ شرکتی نداده، اما بسیاری براین نظرند که در این رابطه نیز رایی از طرف این کمیسیون صادر نمی‌شود. نمایندگان پارلمان از کمیسیون اتحادیه اروپا انتظار دارند بر انحصار گوگل بر بازار اروپا پایان دهد.

شرکت آمریکایی گوگل به خاطر فعالیت‌های متعدد خود با انتقادهایی از سوی اروپائی‌ها روبروست. از جمله انتقادها به گوگل سیاست مالیات‌دهی این شرکت، سوءاستفاده از قدرت تقریبا انحصاری خود و رعایت نشدن حریم شخصی افراد در اینترنت است.

گرچه ادغام شرکت‌ها و فعالیت مشترک در اتحادیه اروپا پذیرفته شده، اما برمبنای قوانین رقابت در این اتحادیه بخش‌های مختلفی که زیر سقف یک کنسرن فعالیت می‌کنند، نباید برای هم شرایطی بوجود آورند که قوانین رقابت اتحادیه خدشه‌دار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر