بازدید 3287

درمان خشکی چشم را جدی بگیرید

کد خبر: ۴۵۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴ 28 November 2014
یک فوق‌تخصص چشم گفت: درمان خشکی چشم نه فقط برای راحتی چشم‎ها بلکه برای سلامت چشم و حفظ بینایی اهمیت دارد.

به گزارش ایسنا، محمد فاتحی اظهار کرد: اشک مخلوط پیچیده‌ای از آب، چربی‎ها، پروتئین‎ها، موادمعدنی، مواد ضدباکتری و عوامل رشد است.

وی افزود: خشکی چشم در دو حالت رخ می‎دهد، حالت اول مربوط به ترشح اشک به صورت پایه در چشم می‌شود که خط چشم را مرطوب نگه می‎دارد و از چشم در برابر میکروب‎ها حفاظت می‎کند. حالت دوم نیز مربوط به غدد اشکی است که مسوولیت تولید اشک را بر عهده دارند.

فاتحی با اشاره به سن شیوع این بیماری، تصریح کرد: خشکی چشم ممکن است در همه گروه‎های سنی بروز کند، اما شیوع آن در افراد مسن‏‌تر بیشتر است. خشکی چشم در بیشتر موارد یک بیماری مزمن است و هدف از درمان آن کاهش و از بین بردن علائم است.

این فوق‌تخصص در خصوص علائم بیماری خشکی چشم، عنوان کرد: شایع‏‌ترین علائمی که در این بیماری بروز می‎کند شامل سوزش و خارش چشم‏‌ها، احساس وجود جسم خارجی مانند شن ریزه در چشم، تاری دید، قرمزی چشم و ... است. همچنین عوامل ایجاد کننده بیماری‎های رماتیسمی و التهابی و تحریک کننده‎های محیطی مانند دود سیگار نور خورشید، باد، رطوبت کم و ... تاثیرگذار هستند.

فاتحی یادآور شد: برای درمان از قطره‎های اشک مصنوعی استفاده می‎شود. همچنین در برخی از موارد مجرای خروجی اشک را می‎بندند. این در حالیست که خوردن مایعات زیاد می‎تواند به درمان کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل