بازدید 4510

افزایش بی سابقه نرخ بیکاری در ایتالیا

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در گزارشی با اشاره به تداوم بحران اقتصادی اعلام کرد که شاخص بیکاری در این کشور در 37 سال اخیر بی سابقه بوده و نرخ بیکاری به بیش از سه میلیون نفر رسیده است.
کد خبر: ۴۵۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳ 28 November 2014
موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در گزارشی با اشاره به تداوم بحران اقتصادی اعلام کرد که شاخص بیکاری در این کشور در 37 سال اخیر بی سابقه بوده و نرخ بیکاری به بیش از سه میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از ایستات، شاخص بیکاری در ایتالیا در ماه اکتبر گذشته به 13.2 درصد رسیده است که سه دهم درصد نسبت به ماه سپتامبر و یک درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

ایستات افزود: این بدترین شاخص از سال 1977 تاکنون محسوب می شود. بدین ترتیب شمار بیکاران در ایتالیا به سه میلیون و 410 هزار نفر رسید که 2.7 درصد (معادل 90 هزار نفر) نسبت به ماه سپتامبر و 9.2 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (برابر با 286 هزار نفر) افزایش داشت.

شاخص بیکاری در میان قشر جوان از 15 تا 24 سال نیز به 43.3 درصد رسید که شش دهم درصد نسبت به ماه قبل و 1.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان داد.

بر اساس این گزارش بیش از 708هزار بیکار در این سنین برابر با 11.9 درصد کل جمعیت این قشر بیکار هستند. این در حالی که شمار افراد غیر فعال از 15 تا 64 سال دو دهم درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

بر اساس امار موسسه ایستات ، شمار شاغلین در ماه اکتبر به 22 میلیون و 374 هزار نفر رسید که نسبت به ماه سپتمابر 55 هزار نفر ریزش داشته است.

ایستات پیشتر نیز اعلام کرد که بحران اقتصادی در ایتالیا در شش سال اخیر منجر به بیکاری بیش از دو میلیون شاغل شده است و از آغاز بحران اقتصادی، هر ساله از شمار شاغلین زیر 35 سال در ایتالیا کاسته شده و مجموعا بیش از دومیلیون و 107 هزار جوان در این مدت شغل خود را از دست دادند .

موسسه اماری یوروستات نیز در گزارشی اعلام کرد که ایتالیا در ماه اکتبر گذشته بالاترین نرخ افزایش بیکاری را در میان 18 کشور اتحادیه اروپا به خود اختصاص داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل