بازدید 3421
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس :

کمبودی برای میوه شب عید وجود ندارد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در دیدار با باغداران جهرمی با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی برای میوه شب عید وجود ندارد، گفت: نیازی به واردات مرکبات وجود ندارد و حتی برخی محصولات نیز مازاد دارند.
کد خبر: ۴۵۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳ 28 November 2014
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در دیدار با باغداران جهرمی با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی برای میوه شب عید وجود ندارد، گفت: نیازی به واردات مرکبات وجود ندارد و حتی برخی محصولات نیز مازاد دارند.

 به گزارش تسنیم ، خلیل آقایی ظهر امروز در دیدار با باغداران جهرمی با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی برای میوه شب عید وجود ندارد، اظهار داشت: نیازی به واردات مرکبات وجود ندارد و حتی برخی محصولات نیز مازاد دارند که می‌توان مازاد آن محصولات را صادر کرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از ایجاد اتاق کارگری در باغات شهرستان جهرم خبرداد و اظهارکرد: برای زمین‌های کشاورزی براساس هکتارهای زیرکشت، اتاق کارگری پیش‌بینی و بخشنامه آن نیز صادر شده است.
وی گفت: تشکیل این اتاق برای سهولت کار کشاورزان است و اگر باغداری به بهانه ساخت اتاق کارگر تغییرکاربری در زمین‌هایش ایجاد کند به شدت با وی برخورد می‌شود.

آقایی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای حل اختلافات منابع طبیعی با کشاورزان گفت: هرفردی که مجوز آب دارد براساس قانون زمین بایر و دیمی در اختیار وی گذاشته می‌شود تا به فعالیت کشاورزی بپردازد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در اعتراض کشاورزان به کمبود منابع مالی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی با بهره 17درصد به بانک کشاورزی مصوب و ابلاغ شده است.

وی از سازماندهی کود کشاورزی ظرف یکسال خبرداد و افزود: از فواید اجرای این برنامه می‌توان به شناسایی کودهایی که مشکلاتی برای محصولات و باغات ایجاد می‌کنند، اشاره کرد و کشاورزان باید از مراکز تحت نظر جهاد کشاورزی کود مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی افزود: باوجود تلاش بسیار، مجلس و دولت نتوانستند بیمه کشاورزان را تامین کنند اما جهاد کشاورزی تا حد توانایی در خدمت کشاورزان است.

محمد رضا رضایی، نماینده مرم جهرم در مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه مجلس همواره با دولت در حوزه کشاورزی همکاری خوبی داشته است، گفت: براساس برنامه بودجه باید از درآمدهای نفتی به سمت درآمد تولیدات داخلی مانند کشاورزی حرکت کرد.

وی با اشاره به تهیه الگوی کشت برای کشاورزان کشور خاطرنشان کرد: در قسمت جنوبی کشور وضعیت آب خوب نیست و جهاد کشاورزی باید برای کشاورزان کشور الگوی کشت ترسیم کند.

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اعتراض نسبت به توزیع غیرعادلانه اعتبارات کشاورزی گفت: برای استان‌هایی که دچار پدیده خشکسالی هستند باید اعتبارات کشاورزی به صورت عادلانه توزیع شود.

لازم به ذکر است در این دیدار راه‌هایی برای صرفه‌جویی آب  از جمله آبیاری زیرزمینی  و آبیاری هوشمند که به ترتیب سبب 50 و70 درصد صرفه‌جویی آب می‌شود به کشاورزان توضیح داده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی