بازدید 3936

حضور ۳۲ ناوگروه ایران در دریاهای آزاد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جلوگیری از انزوای سیاسی و مبارزه با دزدان دریایی وظیفه نیروی دریایی است تا مظهر اقتدار ملت در دریاها باشد.
کد خبر: ۴۵۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸ 28 November 2014
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جلوگیری از انزوای سیاسی و مبارزه با دزدان دریایی وظیفه نیروی دریایی است تا مظهر اقتدار ملت در دریاها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای تهران با اشاره به اینکه گردشگری در دریا، ایجاد کار و اشتغال، ایجاد بنادر، توسعه کار و پیشرفت دریامحور کشور برای ما مهم است، گفت: اینها از فواید دریا برای کشور است.

وی با طرح این سوال که آیا توانسته ایم از ارزش غذایی، تجارت، امکانات دفاعی و پزشکی موجود در دریا برای کشور استفاده کنیم؟ پاسخ داد: متاسفانه نتوانسته ایم این کار را بکنیم، زیرا در سال های قبل از پیروزی انقلاب، استعمار و استکبار ما را از دریا دور کردند تا از منابع خدادادی موجود در دریا استفاده نکنیم.

دریادار سیاری افزود: امروز با تدبیر مقام معظم رهبری، مبنا بر این است که منافع کشور در دریا راهبردی و کلان است، اما اینکه چگونه می توان از این منابع برای پیشرفت کشور بهره گرفت، باید گفت مقام معظم رهبری فرموده اند باید اقتدار دریایی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: مقام معظم رهبری در این باره دو تدبیر را مطرح کردند. نخست توسعه سواحل مکران و ایجاد آبادانی در سواحل جمهوری اسلامی ایران و دوم اقتدار دریایی.

وی با اشاره به اینکه در مساله توسعه سواحل مکران دو برنامه وجود دارد، گفت: اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد زیرساخت ها برای توسعه سواحل مکران و تلاش تمام دستگاه ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، نیرو، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، راه، جهاد کشاورزی، کشور، بانک مرکزی و... در سواحل امروز در جریان است.

دریادار سیاری تصریح کرد: همه دست به دست هم دادند تا در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه پس‌کرانه‌ها فعال شوند که امیدواریم این توسعه سرعت یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: اقدامات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران دومین برنامه در این زمینه است، ما این افتخار را داریم تا پیشران و پرچم‌دار حرکت اقتداری در مرزهای جنوب شرق کشور، میناب، چابهار، پسابندر و... باشیم و همراه با خانواده های نیروهای دریایی در این مناطق استقرار یافته و این اقتدار را به نمایش درآوریم.

وی با اشاره به اینکه در هرگونه بهره‌برداری از دریا باید امنیت داشته باشیم، خاطر نشان کرد: این امنیت در عرصه دریا باید از جانب نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تامین شود.

دریادار سیاری گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری ماموریت نیروی دریایی تا مدار ۱۰ درجه شمالی توسعه یافته و برای برقراری امنیت در این منطقه استقرار یافتند؛ در حال حاضر نیروی دریایی در باب‌المندب، دریای چین، آرام، هند جنوبی، سرخ و... رفت و آمد دارد، حضور تا مدار ۱۰ درجه برای فعالیت اقتصادی و حضور در اقیانوس آرام برای جلوگیری از ترفند ایران‌هراسی و تحکیم روابط با کشورهای همسایه و نیز ارسال پیام صلح و دوستی به جهان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیروی دریایی را نیرویی نظامی، سیاسی و علمی دانستند، عنوان کرد: امروز در همه ابعاد بین المللی این ماهیت نیروی دریایی به نمایش درآمده است؛ ۳۲ ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاهای آزاد حضور داشته و توانمندی کشور را به نمایش می گذارد.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت برای کشتی های تجاری و نفت کش و نیز مبارزه با دزدان دریایی که تجارت را در دنیا به خطر می اندازند، از دیگر وظایف نیروی دریایی در اجرای دستورات فرماندهی کل قوا است، خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲ هزار کشتی تجاری را اسکورت کردیم، ۱۵۰ درگیری شدید با دزدان دریایی داشته ایم و به ۲۲ کشور از طریق دریا کمک کرده و در عین حال اقتصاد کشور را حفظ کرده ایم.

دریادار سیاری گفت: جلوگیری از انزوای سیاسی، مبارزه با دزدان دریایی و به نمایش درآوردن پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران که مظهر اقتدار ملت است، وظیفه ماست. امروز فرزندان ملت قهرمان ایران، دریادلان ولایت مدار با حضور در دریای آزاد، توکل به خدا و نیز پشتیبانی مردم تحت فرمان رهبر معظم انقلاب آمادگی دارند تا با هرگونه تهدید با بکارگیری هر آنچه در اختیار دارند برای حفظ مرزها و منافع در دریا اقدام کرده و اقتدار و سرافرازی نظام را به عنوان مظهر اقتدار ملت به نمایش بگذارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل